Politisk indgreb mod bredbåndspriser?
Redaktør: Moderators
Politisk indgreb mod bredbåndspriser?
<center>
</center>
<center> '`^`'~=-.,__,.-=~'`#Chart.dk @ Efnet`'~=-.,__,.-=~'`^`'</center>
</center><center> '`^`'~=-.,__,.-=~'`#Chart.dk @ Efnet`'~=-.,__,.-=~'`^`'</center>
-
night_hawk
Fra Computerworld.dk skrev: Danske forbrugere betaler dyrt for bredbåndsforbindelser til internettet, men lavere priser kan risikere at ødelægge konkurrencen på længere sigt.
ANNONCE:
Sådan lyder advarslen fra teleanalytiker John Strand, efter videnskabsminister Helge Sander (V) har meldt sig klar til at skride ind mod de danske bredbåndspriser.
- Hvis du laver regulering på slutbrugerpriserne, så smadrer du hele konkurrencen på bredbånd, siger han.
Han kritiserer de danske politikere for kun at tænke på forbrugerne, mens de glemmer telebranchen.
hmm, hvorfor skal man tænke på telebranchen ?
jeg vil ha billigere og hurtigere bredbånd! GIVE GIVE ME

Hvorfor man skal tænke på telebranchen?
Hvis de ikke kan klare sig pga. den (for dem) for billige bredbånd, så går de ud af legen. Dvs enten stopper de med at udbyde det eller også går de konkurs. Så vinder jeres fælles fjende TDC og så sætter de prisen op.
Så Night_Hawk, derfor skal man tænke på telebranchen. Fordi ellers risikere du at blive taget så hårdt bagfra af TDC's priser efter et nyt monopol, så det at tabe sæben i en bruser fyldt med "mænd" der hedder Patrice, vil føles som den rene spejderlejr på dig...
Hvis de ikke kan klare sig pga. den (for dem) for billige bredbånd, så går de ud af legen. Dvs enten stopper de med at udbyde det eller også går de konkurs. Så vinder jeres fælles fjende TDC og så sætter de prisen op.
Så Night_Hawk, derfor skal man tænke på telebranchen. Fordi ellers risikere du at blive taget så hårdt bagfra af TDC's priser efter et nyt monopol, så det at tabe sæben i en bruser fyldt med "mænd" der hedder Patrice, vil føles som den rene spejderlejr på dig...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
De kan i Sverige, hvorfor skulle vi ikke kunne?QrazyLeg skrev:Hvorfor man skal tænke på telebranchen?
Har jeg heller ikke sagt at de ikke kan... Men der må jo være en grund til at han siger det. Jeg ville være blevet godt tosset hvis en uviden almen borger havde stillet tvivl ved mine undersøgelser som forsker. Ikke sagt at det jeg konkludere er det rigtige, men så længe der ikke vides hvilke faktorer, teorier og forudsætninger der er brugt skal man ikke kritisere. Og slet ikke inden man har læst den eventuelle rapport.
Iøvrigt mener jeg heller ikke at det er et firma der ejer kablerne i jorden som i Danmark. Mener det stadigt er det offentlige der ejer det der.
Iøvrigt mener jeg heller ikke at det er et firma der ejer kablerne i jorden som i Danmark. Mener det stadigt er det offentlige der ejer det der.
Nej alle kablerne i jorden røg med i købet da den daværende soc. dem. regering solgte ud. Så TDC ejer alt det rå kobber i jorden, så en nem problematik er det ikke. Havde vi bare fået vores nuværende frelserregering noget før så havde vi aldrig haft disse problemer 
Man kunne jo eventuelt have gjort det på samme måde som med vores statsbaner, hvor staten stadig ejer jernbanen også kan firmaerne på lige fod byde ind.
Jeg siger heller ikke hans analyser er forkerte, sætter bare spørgsmålstegn ved dem.
Man kunne jo eventuelt have gjort det på samme måde som med vores statsbaner, hvor staten stadig ejer jernbanen også kan firmaerne på lige fod byde ind.
Jeg siger heller ikke hans analyser er forkerte, sætter bare spørgsmålstegn ved dem.
Når alt kommer til alt er vi håbløst bagefter..De vil ha' at Danmark skal være med i toppen når det kommer til IT..Men vi lever stadig med dsl..Få nu gravet det fiber ned..Hvis ikke der er nogle firmaer, der vil stå for det må staten jo hjælpe til ;p
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
[quote="Down\"]Når alt kommer til alt er vi håbløst bagefter..De vil ha' at Danmark skal være med i toppen når det kommer til IT..Men vi lever stadig med dsl..Få nu gravet det fiber ned..Hvis ikke der er nogle firmaer, der vil stå for det må staten jo hjælpe til ;p[/quote]
Hehe jeg klager altså ikke over min forbindelse, og den bliver ikke langsommere her til april da
Sidder med 10 mbit (med proxy) nu så vidt jeg husker.. midt i april sidder jeg med 100 mbit (uden proxy), så er jeg en glad odder
Så de behøver skam ikke skynde sig for min skyld 
Hehe jeg klager altså ikke over min forbindelse, og den bliver ikke langsommere her til april da
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
@ odder: Den forbindelse du sidder på nu er 180 mbit. Hele linien er 600 mbit. Ja har maxet linien hetil, derfor ved jeg hvor hurtig den er. Dog ikke hele forbindelsen, men ved det fordi jeg gik det sted hvor den linie hører til. Der fik vi det at vide.
Pt. kan du ikke bruge din forbindelse til særlig meget. Knap messenger/icq/irc kan køre på det. Den eneste grund til at IM kan køre på det er fordi der er en fejl i den firewall du sidder bag.
Den forbindelse der kommer er 100 mbit. Den kommer du stadig ikke til at kunne hente særlig meget ned på hvis det er det du vil. Firewallen vil komme til at blokere for det meste indgående trafik der ikke går gennem port 80 eller er forudbestemte som CounterStrike portene eller lign. Derforuden er I 200 mennesker om at dele den forbindelse.
Et andet vigtigt punkt er at det ikke er internet til den alm. forbruger. Kan fortælle at universitet afsætter 1,2 mio kr. om året bare på internet.
Pt. kan du ikke bruge din forbindelse til særlig meget. Knap messenger/icq/irc kan køre på det. Den eneste grund til at IM kan køre på det er fordi der er en fejl i den firewall du sidder bag.
Den forbindelse der kommer er 100 mbit. Den kommer du stadig ikke til at kunne hente særlig meget ned på hvis det er det du vil. Firewallen vil komme til at blokere for det meste indgående trafik der ikke går gennem port 80 eller er forudbestemte som CounterStrike portene eller lign. Derforuden er I 200 mennesker om at dele den forbindelse.
Et andet vigtigt punkt er at det ikke er internet til den alm. forbruger. Kan fortælle at universitet afsætter 1,2 mio kr. om året bare på internet.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
@ QzL: Ja okai.. så meget vidste jeg ikke om detQrazyLeg skrev:@ odder: Den forbindelse du sidder på nu er 180 mbit. Hele linien er 600 mbit. Ja har maxet linien hetil, derfor ved jeg hvor hurtig den er. Dog ikke hele forbindelsen, men ved det fordi jeg gik det sted hvor den linie hører til. Der fik vi det at vide.
Men shit det er mange penge uni bruger på internettet.. Men det er vel også en 2 GigaBit linje der er på uni? Mener jeg i hvert fald det er, men jeg gør mig helst ikke klog på et område jeg VED du har mere viden på QzL
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game