Pearl Harbor... (SSO)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Pearl Harbor... (SSO)

Indlæg af T-Man »

Skal til at skrive en SSO (årsopgave) på HHx 3 år.
Emnet er pearl harbor.
I opgaven indgår optakten, det politiske spil mellem USA og Japan frem mod angrebet.
Stillehavs krigen, og motiverne for at USA kastede de 2 atombomber over hiroshima og nagasaki...

Hvis nogle af jer har opgaver eller gode links, lad være med at skriv www.google.dk eller noget i den stil...
Kunne jo være nogle af jer har arbejdet med samme emne, og evt. har nogle gode links til specifikke websteder.
<HR>
<center>:)</center>
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg synes at leksikon.org har nogle meget gode artikler om mange ting. Måske du kan finde noget om Pearl Harbor der :D Jeg har i hvert fald læst mig til en masse om mange ting derinde.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det siger sig nærmest selv at du skal starte med at se på hvor hårdt Japan egentligt blev ramt økonomisk under 30'er depressionen. Det gjorde at Japan var ekstremt afhængige af amerikanske ressourcer. Amerikanerne havde boykottet kraftigt på eksporten til Japan, på opfordring af Storbritanien (Så vidt jeg husker), fordi de gik ind og besatte det nordlige Kina, for at finde råstoffer mener jeg. Japan blev derved tvunget ind i det der kaldes TrePartiTraktaten (tre nationer), fordi de blev endnu mere ressourcesvage. Det satte dem i indirekte sammensværgelse med Tyskland og Italien under Hitlers og Moussolinis opbygning af hver deres styre. Det var startskuddet til den Stillehavskrigen.

Selve bombningen af Pearl Harbor skulle man tro det var for at svække amerikanerne drastisk i japans favør. Men hvad de rent faktisk gjorde var at tvinge amerikanerne over Europa og se hvor slemt det egentligt slog til derover.

Nu har du da en start.

Iøvrigt vil jeg mene at du skal henvende dig til Cambridge University, for jeg mener de har lavet nogle helt gode politiske skrifter i tidens løb.

Og så er vil jeg lige sige at det nok er et af de emner de danske biblioteker ligger inde med mest faglitteratur om. Endda på dansk. Det er jo ikke svært at finde materiale om emnet der samtidig er let læseligt og let at forstå. Anden verdenskrig stof er jo nærmest udgivet i pixi-bøger efterhånden.

- Edit -

Leksikon.org er jo et svar i stil med google.dk :roll: :?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar