HVOR ER JEG BARE FUCKING.....
Redaktør: Moderators
HVOR ER JEG BARE FUCKING.....
HVOR ER JEG BARE FUCKING TRÆT af deres Fucking piveri, "vi vil have ligestilling", men nej du vil også have at jeg skal lave dit arbejde, hvis bare du smiler sødt til mig... Nej fandme Nej, Sådan leger vi sgu ikke..
hvis du vil have ligestilling så skal du sagtme for ligestilingen, kvinder skal så også i militæret, de skal lave samme hårde arbejde som vi mænd gør... men nej "Jeg er jo en pige" Ved du hvad, jeg vil skide dig et stykke.. for nu skal du fandme se hvad ligestilling er, så kan det måske være du kan finde ud af hvor godt du endelig har det...
Jah, havde lige en større diskution af en kvindelig kolega her på aftenholdet, og så trængte jeg lige til at for lukket op for "Lorteposen", der er jo sikkert også nogen herinde som kender til samme piveri..
Nogen som har erfaring og dette emne, så høre jeg gerne, for nu er min tolmodighed sgu slut.. nu er det simpelehn slut med at være Mr. Nice guy..
Glædelig Bagjul
TD-Mili
hvis du vil have ligestilling så skal du sagtme for ligestilingen, kvinder skal så også i militæret, de skal lave samme hårde arbejde som vi mænd gør... men nej "Jeg er jo en pige" Ved du hvad, jeg vil skide dig et stykke.. for nu skal du fandme se hvad ligestilling er, så kan det måske være du kan finde ud af hvor godt du endelig har det...
Jah, havde lige en større diskution af en kvindelig kolega her på aftenholdet, og så trængte jeg lige til at for lukket op for "Lorteposen", der er jo sikkert også nogen herinde som kender til samme piveri..
Nogen som har erfaring og dette emne, så høre jeg gerne, for nu er min tolmodighed sgu slut.. nu er det simpelehn slut med at være Mr. Nice guy..
Glædelig Bagjul
TD-Mili
Senest rettet af TD-MILI 27 dec 2004, 01:04, rettet i alt 1 gang.
Hehe... Ja det er en diskussion der aldrig afsluttes. Vi har hørt på den siden tredserne og mon ikke den bliver ved nogle årtier endnu.
Vi lavede i min handelsskoleklasse en diskussion i historie om netop dette emne. Eller dvs. vi forsøgte. Alle rakte fingeren i vejret med samme atitude som Dukse Dorthe; Jeg vil bare sige jer er enig med ham før mig. Vi var to der gik i den modsatte grøft. Krævede kvinderne tilbage til de tre gode krav: "Sex, tæsk og kartofler. Og skulle de undvære noget blev det kartofler". Det ligger i historien at kvinden var der hjemme og passede hytten til når manden i huset kom hjem fra jagt. (Skal med retfærdighed siges at i enkelte kulturer var det kvinden der sørgede for at skaffe mad til huset... men de kulturer er også uddød og har været det næsten lige så længe som dino
erne.. )
Det overraskende ved hele denne provokation fra min kammerat og mins side var ikke at folk var uenige. Enten var de Trunter eller også ville de redde deres karakter i historie (læs knægte). Næ, det overraskende var deres mangel på argumentation. "Jamen vi skal da have det samme som mændene for det samme arbejde og have de samme muligheder" Fint nok at åbne en diskussion med, men gå en smule dybere i argumenterne, så er chancen for et godt argument lig med at finde den berømte nål i en høstak...
De kunne ikke argumentere hvorfor det fra en virksomheds side ikke var iorden at ansætte en mandlig ansvarsleder i en yngre aldre end kvinder, når det er kvinden der kan blive gravide, og partout skal have en barsel. Manden har lidt svært ved at amme jo. Og ser man fra det sociologiske aspekt, så er det alt-afgørende (næsten) at et barn for tilbragt så meget tid som muligt hos sin mor for at det skal undgå den kriminelle løbebane. Så hvis kvinden skal have jobbet, hvorefter en graviditet venter, så skal der findes en afløser/vikar der sjovt nok også skal have løn. Det vil altså koste virksomheden dobbelt så mange penge. Hvis du skal se kvinder blive mundlamme så stil dem det paradoks.. .Det er min erfaring.
Har endvidere arbejdet sammen med kvinder der mente at moderen skulle have 2 års barsel på fuld løn og stadig mente at en fuldkommen ligestilling / jobtilbud skulle ydes til dem som en jævnaldrerne mænd. Nååå nej det koster ikke samfundet noget.
Ligestilling er skam fair nok, kvinder skal bare ikke køres ind til hoveddøren på kasernen (som er tilfældet nogensteder). De skal af på parkeringspladsen ligesom mændene. Derforuden skal de være klar til at give afkald på børn i en tidlig alder. Stod jeg over for en mand og kvinde der søgte et lederjob i min virksomhed, ville jeg da fluks tage den med mest erfaring, stabilitet og dygtighed. De to første faktorer ryger i forbindelse med en graviditet eller evt. flere. Manden kan frasige sig sin barsel mens kvinden er tvungen til det...
Vi lavede i min handelsskoleklasse en diskussion i historie om netop dette emne. Eller dvs. vi forsøgte. Alle rakte fingeren i vejret med samme atitude som Dukse Dorthe; Jeg vil bare sige jer er enig med ham før mig. Vi var to der gik i den modsatte grøft. Krævede kvinderne tilbage til de tre gode krav: "Sex, tæsk og kartofler. Og skulle de undvære noget blev det kartofler". Det ligger i historien at kvinden var der hjemme og passede hytten til når manden i huset kom hjem fra jagt. (Skal med retfærdighed siges at i enkelte kulturer var det kvinden der sørgede for at skaffe mad til huset... men de kulturer er også uddød og har været det næsten lige så længe som dino
erne.. )
Det overraskende ved hele denne provokation fra min kammerat og mins side var ikke at folk var uenige. Enten var de Trunter eller også ville de redde deres karakter i historie (læs knægte). Næ, det overraskende var deres mangel på argumentation. "Jamen vi skal da have det samme som mændene for det samme arbejde og have de samme muligheder" Fint nok at åbne en diskussion med, men gå en smule dybere i argumenterne, så er chancen for et godt argument lig med at finde den berømte nål i en høstak...
De kunne ikke argumentere hvorfor det fra en virksomheds side ikke var iorden at ansætte en mandlig ansvarsleder i en yngre aldre end kvinder, når det er kvinden der kan blive gravide, og partout skal have en barsel. Manden har lidt svært ved at amme jo. Og ser man fra det sociologiske aspekt, så er det alt-afgørende (næsten) at et barn for tilbragt så meget tid som muligt hos sin mor for at det skal undgå den kriminelle løbebane. Så hvis kvinden skal have jobbet, hvorefter en graviditet venter, så skal der findes en afløser/vikar der sjovt nok også skal have løn. Det vil altså koste virksomheden dobbelt så mange penge. Hvis du skal se kvinder blive mundlamme så stil dem det paradoks.. .Det er min erfaring.
Har endvidere arbejdet sammen med kvinder der mente at moderen skulle have 2 års barsel på fuld løn og stadig mente at en fuldkommen ligestilling / jobtilbud skulle ydes til dem som en jævnaldrerne mænd. Nååå nej det koster ikke samfundet noget.
Ligestilling er skam fair nok, kvinder skal bare ikke køres ind til hoveddøren på kasernen (som er tilfældet nogensteder). De skal af på parkeringspladsen ligesom mændene. Derforuden skal de være klar til at give afkald på børn i en tidlig alder. Stod jeg over for en mand og kvinde der søgte et lederjob i min virksomhed, ville jeg da fluks tage den med mest erfaring, stabilitet og dygtighed. De to første faktorer ryger i forbindelse med en graviditet eller evt. flere. Manden kan frasige sig sin barsel mens kvinden er tvungen til det...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
så sandt så sandt...
men bare utroligt at de stadig mener at de kan smile sig igennem livet, og finte den lidt med et kort mini skørt og en mini Top, men nej nej, de er jo ikke et sex opjekt.. nej nej nej,,, det er jo heller ikke fordi at dine nedere læber knap nok hænger neden ud... og dine bryster sidder helt oppe under din hage, så du ikke selv behøver at holde dit hoved oppe
men bare utroligt at de stadig mener at de kan smile sig igennem livet, og finte den lidt med et kort mini skørt og en mini Top, men nej nej, de er jo ikke et sex opjekt.. nej nej nej,,, det er jo heller ikke fordi at dine nedere læber knap nok hænger neden ud... og dine bryster sidder helt oppe under din hage, så du ikke selv behøver at holde dit hoved oppe
Vil nu sige at det ik er alle tøser som køre stilen på den måde. kender nu nogle rimelig hårdt arbejende piger som ik forventer at få noget gratis og også er klar over de ting som kan hindre dem i at få arbejde.
Men ja vil gi jer ret i at det er svært for tøser at få job pga. barn osv.
Min søster som er færdig med udd. om 1 år. har da snakket om at hun nok snart skulle ha sig de børn hun vil ha så hun har børn når nun skal sge arbejde, eftersom hun ellers vil ha svært ved at få arbejde, da alle arbejdsgiver jo gerne ser at man har unger så han slipper for at betale for de par år som der nu går med nogle unger osv.
Men ja vil gi jer ret i at det er svært for tøser at få job pga. barn osv.
Min søster som er færdig med udd. om 1 år. har da snakket om at hun nok snart skulle ha sig de børn hun vil ha så hun har børn når nun skal sge arbejde, eftersom hun ellers vil ha svært ved at få arbejde, da alle arbejdsgiver jo gerne ser at man har unger så han slipper for at betale for de par år som der nu går med nogle unger osv.
Ville aldrig ansætte en kvinde i min virksomhed til andet end sekretærarbejde. - For helt ærligt, som pointeret - de koster kassen når de skal ha' unger, og de skal jo sjældent have kun 1.
Nej... Altid en mand, selvom han skulle have lidt dårligere karakterer osv. Og det med ligeløn det er de selv udenom, det er jo eftervist 1.000 gange at de bare ikke tør slå hånden i bordet til en løndiskussion.
Jeg har ikke noget mod kvinder på arbejdsmarkedet, men de skal have samme kår som mænd! - Så da gerne en kvinde som statsminister - nogen af dem er skam intelligente nok. Politidirektøren i DK, Hanne Bech Hansen, er jo et glimrende eksempel på en yderst hårdtarbejdende og veltænkende leder!
Desuden/Desværre vil forholdet mellem mænd og kvinder på arbejdsmarkedet markant ændre sig de næste år, da flere og flere piger tager en længerevarende udd. og færre og færre mænd gør det....
Så meget desto nemmere for mig at få job en gang. - Bottomline..
De piger der kommer frem via miniskørts og push-up, er de piger der står i en Matas på Strøget. De piger der bruger mange år på bøger ender på en lav løn! - Det kan vi da være lidt glade over ;D
** RODET **
Nej... Altid en mand, selvom han skulle have lidt dårligere karakterer osv. Og det med ligeløn det er de selv udenom, det er jo eftervist 1.000 gange at de bare ikke tør slå hånden i bordet til en løndiskussion.
Jeg har ikke noget mod kvinder på arbejdsmarkedet, men de skal have samme kår som mænd! - Så da gerne en kvinde som statsminister - nogen af dem er skam intelligente nok. Politidirektøren i DK, Hanne Bech Hansen, er jo et glimrende eksempel på en yderst hårdtarbejdende og veltænkende leder!
Desuden/Desværre vil forholdet mellem mænd og kvinder på arbejdsmarkedet markant ændre sig de næste år, da flere og flere piger tager en længerevarende udd. og færre og færre mænd gør det....
Så meget desto nemmere for mig at få job en gang. - Bottomline..
De piger der kommer frem via miniskørts og push-up, er de piger der står i en Matas på Strøget. De piger der bruger mange år på bøger ender på en lav løn! - Det kan vi da være lidt glade over ;D
** RODET **
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Kvinder vil jo så gerne have ligestilling.. Så spørg dem lige om de gider lappe din cykel eller gider kigge på kileremmen på kadytten.. Der er nogle ting, som vi mænd er født til at gøre og nogle ting som kvinder er født til. Ikke at vi ikke skal have ligestilling, men de skal heller ikke brokke sig over at den med mest erfaring får lederjobbet, som QrazyLeg nævnte.
Men jeg har aldrig set en kvindelig flyttemand eller en kvindelig skraldemand. Eller en kvindelig dataingeniør.
Hvis de vil have ligestilling må de sq også tage del i tingene. Især at skifte knægtens cykel.
Men jeg har aldrig set en kvindelig flyttemand eller en kvindelig skraldemand. Eller en kvindelig dataingeniør.
Hvis de vil have ligestilling må de sq også tage del i tingene. Især at skifte knægtens cykel.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
det var sgu da ret at jeg ikke er den eneste der syntes at de skulle tage og stoppe deres Flæbberi... jeg som odder skrev, er der måske nogensiden nogen af jer som har set en kone lappe knægtens cykel eller for den sags skyld hendes egen 
Men lige en god nyhed, hende tøzzen herude på mit arbejde, har fået sin ligestilling, hehe hun glemte bare at vi allerede havde samme løn, så nu skal hun lave præsis det samme arbejde som os andre.. hvor jeg glæder mig til hende skulle skubbe den 350 kg tunge støbejerns klods dog selvom den hænger i kranen
for nu er der bestemt ingen af gutterne der gider hjælpe hende.. selv ikke om hun så stod nøgen 
Men lige en god nyhed, hende tøzzen herude på mit arbejde, har fået sin ligestilling, hehe hun glemte bare at vi allerede havde samme løn, så nu skal hun lave præsis det samme arbejde som os andre.. hvor jeg glæder mig til hende skulle skubbe den 350 kg tunge støbejerns klods dog selvom den hænger i kranen
Fint nok odder... men så skal du også skifte ungens ble.
Iøvrigt er jeg en af de mænd, der ikke kan finde ud af at skifte olie på en bil
Cykler kan jeg dog finde ud af at skille og samle med den ene hånd på ryggen og bind for øjnene 
Iøvrigt er jeg en af de mænd, der ikke kan finde ud af at skifte olie på en bil
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
odder
- Bæver Bekæmper
Lolleren.. ville jeg satme gerne seTD-MILI skrev:hvor jeg glæder mig til hende skulle skubbe den 350 kg tunge støbejerns klods
1) jeg kan godt skifte ble. Jeg har en lillebror, som ikke er mere end 14 måneder..QrazyLeg skrev:Fint nok odder... men så skal du også skifte ungens ble.
Iøvrigt er jeg en af de mænd, der ikke kan finde ud af at skifte olie på en bil Laughing Cykler kan jeg dog finde ud af at skille og samle med den ene hånd på ryggen og bind for øjnene Rolling Eyes
2) Det er også svært at skifte olie på nyere biler. Det kræver en masse elektronisk udstyr at gøre det, fordi alt bliver styret af computere i bilen. Noget så simpelt, som en Fiat Punto årgang 2003 kan der ikke skiftes olie på manuelt. Den SKAL på værkstedet og have det gjort.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
odder
- Bæver Bekæmper
Det er en hemmelighed 
Men jeg har ligget og tænkt over det med ligestilling her i aftes. Hvis det var meningen at vi skulle have 100 % ligestilling så var mænd jo nok ikke højere, stærkere og større end de er. Og hvis vi skulle have ligestilling så havde mænd jo nok også skulle føde børn, og alt sådan noget.
Men kvinder har jo også visse fordele.. Hvor mange fyre kan gå i byen og ikke bruge en rød øre på sprut og stadigvæk være plørestive? Og hvor mange fyre kan slippe for en bøde eller få deres vilje ved at kigge på folk?
Så kvinder skal ikke brokke sig.. De _har_ deres fordele
Men jeg har ligget og tænkt over det med ligestilling her i aftes. Hvis det var meningen at vi skulle have 100 % ligestilling så var mænd jo nok ikke højere, stærkere og større end de er. Og hvis vi skulle have ligestilling så havde mænd jo nok også skulle føde børn, og alt sådan noget.
Men kvinder har jo også visse fordele.. Hvor mange fyre kan gå i byen og ikke bruge en rød øre på sprut og stadigvæk være plørestive? Og hvor mange fyre kan slippe for en bøde eller få deres vilje ved at kigge på folk?
Så kvinder skal ikke brokke sig.. De _har_ deres fordele
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Hvad fanden har det med ligestilling at gøre ????odder skrev:Men jeg har aldrig set en kvindelig flyttemand eller en kvindelig skraldemand. Eller en kvindelig dataingeniør.
Hvor mange mænd har du så set som syerske, undertøjs/Matas ekspeditienter, receptionister ?
Der er bare nogle fag som ikke egner sig til kvinder og omvendt....
-
odder
- Bæver Bekæmper
Det er da irelevant. Det handler om ligestilling anyway. Vores job og deres job. De vil gerne have, at vi er ligestillede, jamen hvorfor har de så ikke et job som f.eks. flyttemand? Og jeg HAR rent faktisk set både receptionister, matas-folk og tøjdesignere, som var mænd. Du kan jo tage Giorgio Armani, Gucci og Calvin Klein. designere/syerske/whatever.
Der taler du jo så imod ligestilling.Bykovsky skrev:Der er bare nogle fag som ikke egner sig til kvinder og omvendt....
Senest rettet af odder 02 jan 2005, 22:01, rettet i alt 1 gang.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Hvis man skal være flyttemænd eller lign. så kræver det en vis fysik og der ved vi alle jo, at kvinder er underlegne i forhold til mænd. Jeg tror ikke, at det er fordi de ikke gider, mere fordi det bare er et mandefag.... ligesom skraldemand, IT-nørd, automekaniker eller håndværker.Det er da irelevant. Det handler om ligestilling anyway. Vores job og deres job. De vil gerne have, at vi er ligestillede, jamen hvorfor har de så ikke et job som f.eks. flyttemand?
Skide godt argument....., men derfor kan du ikke komme udenom, at det er fag, hvor der er en klar overvægt i kvindelige ansatte og de mænd som du har set i Matas er med stor sandsynlighed nogen med en meget lys stemmeOg jeg HAR rent faktisk set både receptionister, matas-folk og tøjdesignere, som var mænd. Du kan jo tage Giorgio Armani, Gucci og Calvin Klein. designere/syerske/whatever.
..... og så må du gerne lade vær med at citere mig for noget som andre har skrevet, tak
-
odder
- Bæver Bekæmper
Arh sorry.. den havde ikke kopieret det jeg havde bedt den om.. Beklager..
Har rettet det nu.
Men ja vi har fysikken til det. Men det kunne kvinder jo også få. De ville nok bare ikke være de kønneste i verden længere, og dét er de ikke interesserede i..
Og dem jeg har set i Matas havde ikke sååå løse håndled.. Har i hvert fald set dem værre.
Har rettet det nu.
Men ja vi har fysikken til det. Men det kunne kvinder jo også få. De ville nok bare ikke være de kønneste i verden længere, og dét er de ikke interesserede i..
Og dem jeg har set i Matas havde ikke sååå løse håndled.. Har i hvert fald set dem værre.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-