Hjælp til computer, 4 bib og slukker.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
pagels

Hjælp til computer, 4 bib og slukker.

Indlæg af pagels »

Hej!

Jeg har et problem med min storebrors computer, den "gik i stykker" og jeg har derfor taget den hjem til mig for at se på den. Men er stødt på et problem som jeg behøver hjælp til!

Computeren bibber 4 mellem lange bib, og slukker, og hvis man genstarter den, sker det samme igen. 4 bib.
Jeg ved godt at når bib lyde kommer betyder det at man har sat noget forkert i, eller en del er ødelagt.
Men, vil lige fortælle jer ´hvad jeg har gjort før det.
Computeren virkede fint, men så kom der "blaster worm virus" på og den blev ved med at genstarte, så jeg valgte at formatere den, da det var det jeg fandt nemmest.
Efter jeg havde formateret og installeret xp, og firewall kom mit problem. Når jeg skulle til installere et program, i dette tilfælde office 2003. prøvede med fler programmer. Så kom den op med den blå boks, og genstartede, og sådan skete hvergang jeg skulle til at installere noget.

Jeg prøvede så at slukke den og tage alle dele ud og sætte dem pænt ind igen. efter jeg havde gjort det, skete fejlen. den kom med de 4 bib og computeren slukkede.
Så nu er det i kommer ind i billedet.
Nogle der har en ide om hvordan jeg kan få min computer på skinner igen? eller har nogle tips til mig, ville jeg blive rigtig glad..

// Kelvin
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Har du sat strøm til CPU køler?

Har du dobbelt tjekket GFX?

Hvad med RAM?
Billede
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Hvis du har manualen til motherboardet, eller finder den på nettet. Så er der en rimelig chance at der står hvad de 4 bip betyder, hvilket i de fleste tilfælde vil gøre det nemmere at finde fejlen.

Ellers ville jeg smide så lidt hardware i som muligt, og så se om den vil starte. Derefter en enhed af gangen, indtil man finder frem til problemet. Hvis du ikke kan starte op med bundkort, cpu, grafik, en blok ram og en hd i, så har man da i det mindste snævret det ind til disse få ting.

Ellers er det noget med at flytte nogen ting imellem computerne (går ud fra du selv har en ;) ), indtil man finder frem til problemet.
pagels

Indlæg af pagels »

Jeg har sat strøm til det hele, alle stikkene er i som de skal, de er ihvertfald i som de altid har været..
Jeg har prøvet at tage rammene over i denne her computer jeg skriver fra nu, og det virker fint. Men kan stadig godt være problem med rammene, selvom de virker her.
Jeg har prøvet at tage mine ram over i den anden computer, men stadig 4 bib. Har dog ikke prøvet at tage alle dele ud og en efter en i, eller prøvet garfikkortet over i min computer.
Model nummeret er : ms8127c
navnet: via apollo kt 100 mainboard (Firma: matsonic)
Jeg har aldrig været den vilde haj på sådan nogetm ed bundkort, måske i kunne hjælpe mig med at finde fejlen? på siden?

// Kelvin
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Hvis du ikke får flere svar her, så kunne det ske du skulle prøve på http://tweak.dk/forum . Bare kom med alle de specs du kan, de er genier der inde. Ikke fordi vi ikke er her, men det er nok lidt mere "nørder" der er der. :)
Billede
pagels

Blå skærm og genstart?

Indlæg af pagels »

Jeg har et problem.
Igår kunne min computer slet ikke starte fordi den kom med 4 bib og så slukkede den igen. Jeg prøvede så at skifte alle delene ud, og prøvede at indsætte dem igen på deres pladser, men ingen forskel, stadig de 4 bib og sluk. Jeg prøvede så med blæseren, skifte den ud med min egen, og vupti nu virker den igen. Men her er det mit problem kommer ind.
Når jeg vil installere office 2003, office xp eller et andet program, kommer den op med en fejl. ´Når den skal lige til at installere kommer den op med en blå skærm og genstarter, også kommer den ind til windows igen, og står som intet er sket..
Hvad kan fejlen være? Jeg har prøvet at skifte rammene ud med mine egne? Håber i kan hjælpe mig, lidt belastende at jeg kun kan have firewall på min computer.

//Kelvin
Alfred

Indlæg af Alfred »

Havde engang problemer med crash i xp. Dels var den ene hd ødelagt, og da jeg checkede hw var køleren i grafik kortet proppet med hårdt presset støv, så den virkede stort set ikke. Hver gang den gik i gang crashede pc'en. Jeg rensede den køler og købte en ekstra hd, og det har kørt i et fint i et par år nu. Bip ved opstart er hos mig når jeg har byttet rundt på ram, og ikke sat det ordentligt i igen :oops:
Besvar