Lp eller cd

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Ruelokke
Geografisk sted: Nord for Hæmoriderne
Kontakt:

Lp eller cd

Indlæg af Ruelokke »

Hej Gutter

Er der nogen af jer der ved hvorfor mange fede singler Trance/Techno/Dance kun kommer på Lp og ikke på cd.

Tænker på sange fra f.eks. Alphazone?????
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Uden at kalde mig ekspert på området, så tror jeg ganske simpelt fordi det er tænkt og lavet ud fra at det er dj's der primært skal bruge dem i livesets, mix eller generelt bare dj brug. Selv har jeg bestilt en pladespiller til at kunne afspille disse ofte geniale udgifter :)

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl :mrgreen:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ruelokke
Geografisk sted: Nord for Hæmoriderne
Kontakt:

Indlæg af Ruelokke »

Det er vel også noget andet at bruge en pladespiller idag de er vel fuldautomatiske og hele svineriet.
Jeg tænkt bare at til fester er det måske ikke det mest sikre. Jeg mener når nu man bliver tæske stiv er det nok nemmere at have med cd'er at gøre. Men tak for dir input Crazy. Tror sgu at jeg vil bestille mig en pladespiller også :mrgreen:
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Rigtige DJ's spinner vinyler..Og ikke det CD pjat ;)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

http://www.ttx1.com

:) alt for fed maskine

vinlyer holder max

http://www.djshop.de
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Hvis man skal holde lyden ren på en alm. cd skal man brænde den over hver 5. år.

Ved ikke hvordan det er med vinyler
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

@ pono: Vinyler/LP holder længere tid, det har jeg i hvert fald læst på en eller anden net avis.. :wink:
Billede
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Ruelokke > Ja til fester for private er det nok det bedste at holde sig til cd'er, da vinyler er lidt skrøbelige, men når det så er sagt bruger stort set alle professionelle DJ's vinyler. Jeg ved også at i England udkommer meget mainstream musik også på vinyl.
Billede
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

.

Indlæg af Darkheart »

Uha ja, England har en masse fe'e plade-butikker. Bare den landsdækkende HMV har masser af vinyl, men Tower Records osv., har også meget :D
- Darkheart -
We fools who love...
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Rueklokke skrev:Det er vel også noget andet at bruge en pladespiller idag de er vel fuldautomatiske og hele svineriet.

Altså en pladespiller er en pladspiller.....! Man kan selvfølgelig få pladespillere der viser BPM og pitch, men at sige at dette er fuldautomatisk er vist en kæmpe fejltagelse. At finde cue, sætte picth osv. er jo stort set det samme som det altid har været. MK2 versionen af 1210'eren som er den de fleste dj's stadig bruger idag har ikke ændret sig de sidste 15 - 20år eller noget lign.

Grunden til at de fleste store dj's bruger vinyl er simpelthen vane. Føritiden sagde man at man havde mere kontrol over en vinyl end man havde med en CD hvilket også var fuldstændig rigtigt. Men idag kan man få cd afspillere der simulerer pladspillere ret godt. Men som det nu er med vaner så er det svært at få dem ryddet af vejen og det er nok en af de primære grunde til at vinylen stadig har så godt fat i dj verdenen. Men indenfor de sidste par år er man også begyndt at se flere og flere af de store dj's suplere deres sets med musik fra Cd'er. Der er jo også nogle af de store dj's som ikke bruger andet end cd'er fx. Matt Darey kører såvidt jeg ved kun med cd'er. En anden grund til vinyl stadig er så udbredt blandt dj's er respekten i at stå og vende de sorte lak skiver.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
123123
Chart Attack VIP

Indlæg af 123123 »

[quote="Down\"]Rigtige DJ's spinner vinyler..Og ikke det CD pjat ;)[/quote]

Nævn en jock der aldrig bruger CD, Down\\
- Jeg kan ikke
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Fairground som du selv skriver. man har cd afspillere som simulere ret godt, men stadig ikk helt det sammen.

Vinyl er jo også den totale nostalgi følelse. Man kan vel også et eller andet sted sige at vinyl jo er mere eller mindre kopi sikkert, og for mig at se er der mere prestige og glæde i at få fat i en limited eller gammel og svær at skaffe plade, end hvis man fik den på cd. ikke der med sagt at cd jocks kun spiller med f.eks brændt cd´er med mindre man er mobil jock :)

Har f.eks selv for nygelig fået fat i en limited promo udgave af cosmic gate - fire wire. en plade som er svær at skaffe. jeg var glad som et lille arn da den røg ned på 1200 mkll´eren hehe.

Men som 123123 siger. ser sjældent en dj som ikk bruger cd, man ser måske enkle sets med nogle jocks hvor det er ren vinyl, men er sjældent at det sker da mange producere gerne vil ha deres numre testet, og cd er stadig en billigere måde at fikse et limited oplag på til de store jocks, frem for at skulle skærer nogle få vinyler.

Well har ikk ret meget taletid tilbage her, så jeg smutter ud her fra hehe
Besvar