Mød dit kød
Redaktør: Moderators
Mød dit kød
tænk over dette næste gang i køber ikke-økologisk kød bare for at spare nogle kroner..
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=mym2002
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=mym2002
For the love of music!
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
-
Qstergaard
[EDIT]OKAY!! det var ikk sjovt[EDIT]
Senest rettet af Qstergaard 28 mar 2004, 13:38, rettet i alt 2 gange.

Just being here, cuz' i love it ..
Det er da noget pis at fyre af, det fik fandme mig til at tænke over hvad er det for noget kød jeg køber. Jeg fik det dårligt af at se de dyr lide så meget. Det er fandme levende væsner som bliver mishandlet og bliver slagtet uden at dø først... Det er så klamt og synd!!
Hvis I er skide ligeglade så håber jeg da at I en dag får en sygdom af det lorte kød I køber!
Hvis I er skide ligeglade så håber jeg da at I en dag får en sygdom af det lorte kød I køber!
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Må nok indrømme at det ikke ser kønt ud! men men men. det er fint nok at de så kaldte dyreværns aktivister laver sådan en film men de glemmer bare lige at tage de mest almindelige billeder med!
Jeg bor på landet (er en roegnasker næst efter at være mors dreng) om det jeg så i den der film holder måske i 1/10 tilfælde det er jo ikke sådan et landmændene går rundt og slår eller sparker dyrene dagen lang! Og de går sku heller ikke i skdt til knæende!
Der er self de landmænd iblandt som gør disse ting og de skal bare ha slag! Men jeg har så også set film fra så kaldte Økologiske landbrug hvor dyr også havde det af H til!
Men alle kan pege fingre men man skal bare ikke regne med at alle dyr har det på den måde som det bliver vist i den film!! For det ved jeg at det slet ikke passer!!
Så lige en sidste ting til RAIDER det indlæg var ikke engang sjovt heller ikke efter du har skrevet at det er på den sjove måde!!
Jeg bor på landet (er en roegnasker næst efter at være mors dreng) om det jeg så i den der film holder måske i 1/10 tilfælde det er jo ikke sådan et landmændene går rundt og slår eller sparker dyrene dagen lang! Og de går sku heller ikke i skdt til knæende!
Der er self de landmænd iblandt som gør disse ting og de skal bare ha slag! Men jeg har så også set film fra så kaldte Økologiske landbrug hvor dyr også havde det af H til!
Men alle kan pege fingre men man skal bare ikke regne med at alle dyr har det på den måde som det bliver vist i den film!! For det ved jeg at det slet ikke passer!!
Så lige en sidste ting til RAIDER det indlæg var ikke engang sjovt heller ikke efter du har skrevet at det er på den sjove måde!!

-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Fuldstændig enig! For det første så er der i Danmark (og resten af EU efterhånden) så skrappe krav for at drive landbrug at det nærmest er en umulighed at starte et større et selv. Der er selvfølgelig dem, der pisser på alt hvad der hedder regler, men det er klart det mindste mindretal. Det er simpelthen for dyrt hvis det bliver opdaget.YaKuZa_MaB skrev:.... om det jeg så i den der film holder måske i 1/10 tilfælde det er jo ikke sådan et landmændene går rundt og slår eller sparker dyrene dagen lang! Og de går sku heller ikke i skdt til knæende!
....
For det andet så stammer det kød med "det økologiske mærke" man køber i Føtex, Superbest, Netto eller hvor fanden man køber det, ikke per automatik ens betydende med at hvert dyr har 117 m² at gå frit på. Det kan lige så godt være foderet, og evt. dyrelægebesøg, der overholder økologisk standard (en ISO XXXX ordning inden for EU højst sandsynligt). hvis man skal være sikker på at det er 110 % økologisk i den forstand Dr. Evil (sandsynligvis) opfatter det være mærket med ordet "frilands-", hvilket heller ikke er ensbetydende med at det har fået økologisk foder.
Med hensyn til om jeg skelner fra visse varer frem for andre, så køber jeg af princip ikke æg fra burhøns. Det er dyreplageri efter min termonologi. Om det er økologisk tager jeg ikke hensyn efter. Det svarer jo til at vi mennesker ikke skal kunne drikke sodavand, spise de gode vingummier etc. Sagt på en anden måde, vi må ikke spise noget med konserveringsmidler eller sojaprotein. Det tager man vel ikke skade af, så hvorfor skulle dyrerne???
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
hva jeg tænker på når jeg siger økologisk, det er at man får kød fra dyr der ikke bliver behandlet på den måde. Du har sikkert ret i det du siger, men jeg ville bare vise at man måske lige burde tænke sig om når man køber hvilket som helst slags kød, for for fan' da det er sq værre end man bare ka sige stakkels dyr.. det er det rene dyretortur (regner med alle der har skrevet et indlæg har set filmen)For det andet så stammer det kød med "det økologiske mærke" man køber i Føtex, Superbest, Netto eller hvor fanden man køber det, ikke per automatik ens betydende med at hvert dyr har 117 m² at gå frit på. Det kan lige så godt være foderet, og evt. dyrelægebesøg, der overholder økologisk standard (en ISO XXXX ordning inden for EU højst sandsynligt). hvis man skal være sikker på at det er 110 % økologisk i den forstand Dr. Evil (sandsynligvis) opfatter det være mærket med ordet "frilands-", hvilket heller ikke er ensbetydende med at det har fået økologisk foder.
Med hensyn til om jeg skelner fra visse varer frem for andre, så køber jeg af princip ikke æg fra burhøns. Det er dyreplageri efter min termonologi. Om det er økologisk tager jeg ikke hensyn efter. Det svarer jo til at vi mennesker ikke skal kunne drikke sodavand, spise de gode vingummier etc. Sagt på en anden måde, vi må ikke spise noget med konserveringsmidler eller sojaprotein. Det tager man vel ikke skade af, så hvorfor skulle dyrerne???
For the love of music!
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Med mit indlæg mener jeg skam heller ikke at dyremishandling er i orden, slet ikke. Men jeg kan godt skelne mellem facts og propaganda og den film du viser er helt klart det sidste. Jeg kommer selv en del på landet (bl.a. fordi vi selv har hest) så jeg ved godt hvordan dyr har det og det kan slet ikke sammenlignes med de enkeltstående tilfælde der henvises til i den film.
Dem som laver den slags film (og alt andet pressemateriale i øvrigt) scorer jo kassen på at gøre det så interresant som muligt og det bliver det jo ikke med billeder af en dansk Jersey ko som står og gumler i sit friske græs.
Når du ser i fjernsynet at der er mennesker på f.eks. Balkan som lider og lever under kummerlige forhold får du da også ondt af dem, men historien fortæller bare ikke at de sidste 90% af befolkningen faktisk lever på, hvis ikke over, det som vi kalder for et acceptabelt niveau. Tro mig, jeg har selv været der og har noget at sammenligne tv-billederne med.
Det er da selvfølgelig synd for lige dem som ikke har det godt, men lad være med at give hele verdensbefolkningen skylden for at et par stykker ikke klarer sig optimalt, vi lever jo trods alt ikke i Utopia.
Dem som laver den slags film (og alt andet pressemateriale i øvrigt) scorer jo kassen på at gøre det så interresant som muligt og det bliver det jo ikke med billeder af en dansk Jersey ko som står og gumler i sit friske græs.
Når du ser i fjernsynet at der er mennesker på f.eks. Balkan som lider og lever under kummerlige forhold får du da også ondt af dem, men historien fortæller bare ikke at de sidste 90% af befolkningen faktisk lever på, hvis ikke over, det som vi kalder for et acceptabelt niveau. Tro mig, jeg har selv været der og har noget at sammenligne tv-billederne med.
Det er da selvfølgelig synd for lige dem som ikke har det godt, men lad være med at give hele verdensbefolkningen skylden for at et par stykker ikke klarer sig optimalt, vi lever jo trods alt ikke i Utopia.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Tænker sq ikk så meget over hva jeg køber af kød.... Men det er da synd for de stakkels dyr i filmen.. men som der tidligere er sagt, så er det jo klart de værste tilfælde de siver der...
Men et eller andet sted, må man jo acceptere at høns og køer er længere nede i fødekæden en vi er.. Vi er jo nødt til at ha noget og æde, og derfor er vi nødt til at køre produktion.. Man behøver selvfølgeligt ikk ligefrem at tæve dyrene.. Men vi skal jo nu engang ha noget at leve af..
Jeg vil tillade mig at være så godtroende at sige at 99% af dyrene der går til slagtning lever et acceptabelt liv, og bliver slagtet humant.. Om ikke andet, så i Danmark...
Men et eller andet sted, må man jo acceptere at høns og køer er længere nede i fødekæden en vi er.. Vi er jo nødt til at ha noget og æde, og derfor er vi nødt til at køre produktion.. Man behøver selvfølgeligt ikk ligefrem at tæve dyrene.. Men vi skal jo nu engang ha noget at leve af..
Jeg vil tillade mig at være så godtroende at sige at 99% af dyrene der går til slagtning lever et acceptabelt liv, og bliver slagtet humant.. Om ikke andet, så i Danmark...

</center>