Nu står 3510'en til at skulle udsikftes, og har øremærket ca. 2000 dertil. Regner med at købe enten en Nokia 3200 eller en SE T610, men hvad er så bedst? 3200'en har jo kun 4096 farver, mod T610'ens 16bit? Men T610 er jo gammel, og ikke fra Nokia (jeg er lidt en Nokia-ho)? Den har Bluetooth og IR mod 3200'ens radio og diode-lampe? Nogen der har erfaringer med de to? Nogen anbefalinger? Eller en hel tredje 'fon måske?
Ny tlf: 3200 eller T610?
Redaktør: Moderators
-
Darkheart
- Geografisk sted: Always under // or above
- Kontakt:
Ny tlf: 3200 eller T610?
Aller først, undskyld hvis folk er trætte af den slags indlæg - men det plejer bare at være et godt sted at høre
Nu står 3510'en til at skulle udsikftes, og har øremærket ca. 2000 dertil. Regner med at købe enten en Nokia 3200 eller en SE T610, men hvad er så bedst? 3200'en har jo kun 4096 farver, mod T610'ens 16bit? Men T610 er jo gammel, og ikke fra Nokia (jeg er lidt en Nokia-ho)? Den har Bluetooth og IR mod 3200'ens radio og diode-lampe? Nogen der har erfaringer med de to? Nogen anbefalinger? Eller en hel tredje 'fon måske?
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
Jeg har selv en T610. Jeg er ganske tilfreds med den. Kameraet er ikke prangende, men det er til i topklassen inden for telefonkameraer. Personligt så hader jeg Nokia - og har altid gjort det. Synes deres telefoner er grimme som bare fanden, men det er jo en anden historie.... Og dog! T610 er også en af de flotteste telefoner jeg længe har set synes jeg.
Der er en god brugerflade i en T610 og den er mega let at finde rundt i. Jeg har ikke erfaring med Nokia så jeg kan ikke sammenligne brugerflade med den desværre.
Men medmindre det haster, så vil jeg vente med at købe telefon til T630 udkommer. Det varer ikke så længe
Den har et lidt bedre kamera og skulle have indbygget blitz (efter hvad jeg har hørt).
Der er en god brugerflade i en T610 og den er mega let at finde rundt i. Jeg har ikke erfaring med Nokia så jeg kan ikke sammenligne brugerflade med den desværre.
Men medmindre det haster, så vil jeg vente med at købe telefon til T630 udkommer. Det varer ikke så længe
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg har ALTID vaeret vild men NOKIA! Har aldrig villet eje andet, kom bag paa mig selv da jeg stod uden for en forretning med en T610..
Men for satan hvor har jeg vaeret glad for den, den har 100% levet op til mine forventninger! Har ikke set/*proevet en 3200, kan kun sige jeg er glad for min T610
That's all!
Men for satan hvor har jeg vaeret glad for den, den har 100% levet op til mine forventninger! Har ikke set/*proevet en 3200, kan kun sige jeg er glad for min T610
That's all!
Øhh det kan godt ske det er mig der er en anelse dum (ja det er det jo nok), men hvorfor skifte noget ud, der virker... De gange jeg har skifte min telefon ud har været fordi
1) jeg mistede den på en bytur
2) tabte den et par gange for meget....
3) kunne ikke ringe mere.. Efter 2½ år gik den død. (er en anelse utilfreds)
4)min nuværende telefon. Forventet levetid er minimum 3år. Hvis ikke, så tror jeg, jeg vil overveje at droppe mobiltelefoner helt. De 2 sms'er om måneden kan jeg godt undvære.
1) jeg mistede den på en bytur
2) tabte den et par gange for meget....
3) kunne ikke ringe mere.. Efter 2½ år gik den død. (er en anelse utilfreds)
4)min nuværende telefon. Forventet levetid er minimum 3år. Hvis ikke, så tror jeg, jeg vil overveje at droppe mobiltelefoner helt. De 2 sms'er om måneden kan jeg godt undvære.
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
nu har jeg jo en del erfaringer med div. mobillos. Jeg var engang Nokia fanatikker, men fik på et tidspunkt nok af at betale 2-3K for en nokia fon, som intet kunne. Jeg købte derfor en siemens som kunne langt mere end de nyeste nokia for kun 2K, så jeg var glad.
Nå, tilbage til topic. Nokia er kommet godt igen i mine øjne, men ericsson er kommet bedre, synes jeg.
T610 har åbnet øjnene for mange nye kunder og det er en kanon tlf.
nokia 3200 er en lille fræk sag med cam. jeg ville nok sige at den er tilegnet til teenagere, med div lys/lyd og cover ting. knapper er også lidt specielle. der er jo 2 knapper på 1 knap... kræver nok lidt øvelse hvis man skal skrive sms beskeder.
Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge en t610.. så gammel er den jo ikk og nu er den kommet ned på et prislege alle kan være med. Den har en fed skærm med vildt gode farver. Man kan ikk skifte cover, hvilket gør tlf mere unik og stabil.
Hvis jeg skulle ud og købe en nokia tlf, ville jeg købe nokia 3100 til 500 kr. Den kan intet men er en fed størelse
Nå, tilbage til topic. Nokia er kommet godt igen i mine øjne, men ericsson er kommet bedre, synes jeg.
T610 har åbnet øjnene for mange nye kunder og det er en kanon tlf.
nokia 3200 er en lille fræk sag med cam. jeg ville nok sige at den er tilegnet til teenagere, med div lys/lyd og cover ting. knapper er også lidt specielle. der er jo 2 knapper på 1 knap... kræver nok lidt øvelse hvis man skal skrive sms beskeder.
Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge en t610.. så gammel er den jo ikk og nu er den kommet ned på et prislege alle kan være med. Den har en fed skærm med vildt gode farver. Man kan ikk skifte cover, hvilket gør tlf mere unik og stabil.
Hvis jeg skulle ud og købe en nokia tlf, ville jeg købe nokia 3100 til 500 kr. Den kan intet men er en fed størelse
-
Darkheart
- Kontakt:
.
Hmm... Har vist bestemt mig for en T610, eller T630. Bliver prisen mon lavere på T610 når den anden kommer, og kommer den anden til at være mget dyrere?
Var lige ved at bestille på Monatel.dk, men kom til at tænkte på mine erfaringer med små firmaer (der er sikkert nogle af jer der kan huske det der onde chippen.dk-indlæg). Og rigtig nok - folk har ret dårlige erfaringer med dem. Næste er Aircom, som sku være bedre. Faktisk ret svært, det her
P.S. Hvorfor man sku' ha en ny? Joh, farver og kamera ville være sjovt at have, plus den der 3510 har vist aldrig rigtig været den aller bedste tlf man kan få. Den er ved at få lidt særheder, efter 1½ år...
Var lige ved at bestille på Monatel.dk, men kom til at tænkte på mine erfaringer med små firmaer (der er sikkert nogle af jer der kan huske det der onde chippen.dk-indlæg). Og rigtig nok - folk har ret dårlige erfaringer med dem. Næste er Aircom, som sku være bedre. Faktisk ret svært, det her
P.S. Hvorfor man sku' ha en ny? Joh, farver og kamera ville være sjovt at have, plus den der 3510 har vist aldrig rigtig været den aller bedste tlf man kan få. Den er ved at få lidt særheder, efter 1½ år...
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
Hvad sker der for dig "QrazyLeg"....? Du skriver at du hader Nokia, og altid har gjort det? Men længere nede i teksten skriver du at du ingen erfarringer har med Nokia... Hvordan kan man hade noget, uden at kende noget til det?QrazyLeg skrev:Jeg har selv en T610. Jeg er ganske tilfreds med den. Kameraet er ikke prangende, men det er til i topklassen inden for telefonkameraer. Personligt så hader jeg Nokia - og har altid gjort det. Synes deres telefoner er grimme som bare fanden, men det er jo en anden historie.... Og dog! T610 er også en af de flotteste telefoner jeg længe har set synes jeg.
Men medmindre det haster, så vil jeg vente med at købe telefon til T630 udkommer. Det varer ikke så længeDen har et lidt bedre kamera og skulle have indbygget blitz (efter hvad jeg har hørt).
Jeg er uddannet i Fona, og har gennem to år været ansvarlig for en tele afdeling. Synes godt om både Nokia og Sony Ericsson. Jeg har erhvervet mig en Nokia 7250I som jeg er ganske glad for. Bla. pga. den design! Ligner ikke en madkasse som de fleste klodset Sony Ericsson gør. Desuden synes jeg at grafik og layout på Nokia´s terminaler er langt overlegende i forhold til Sony Ericsson. Deres terminaler ligner mest af alt en gameboy colour når de er i funktion...
Det var bare min mening....
Held & Lykke med valg af fon!

@ DuMonde >> Så udtrykker jeg mig lidt anderledes:
Jeg bryder mig ikke om Nokia's design, og de gange jeg har skulle købe en telefon så har Ericsson haft bedre salgsargumenter, bl.a. prisen. Jeg har ikke brug for at min telefon kan det samme som en gameboy eller der er termometer i.
"Hader" var måske et stærkt ord, men faktum er at jeg aldrig har overvejet at købe en Nokia. Har overvejet stort set alle andre mærker.
Derforuden kender jeg en, der er uddannet i Expert. Nokias kassaktionsprocent hos dem er langt højere end Ericcsons.
Nu gider jeg ikke forsvare det udtryk mere. Se bort fra det, hvis det gør dig muggen
Jeg bryder mig ikke om Nokia's design, og de gange jeg har skulle købe en telefon så har Ericsson haft bedre salgsargumenter, bl.a. prisen. Jeg har ikke brug for at min telefon kan det samme som en gameboy eller der er termometer i.
"Hader" var måske et stærkt ord, men faktum er at jeg aldrig har overvejet at købe en Nokia. Har overvejet stort set alle andre mærker.
Derforuden kender jeg en, der er uddannet i Expert. Nokias kassaktionsprocent hos dem er langt højere end Ericcsons.
Nu gider jeg ikke forsvare det udtryk mere. Se bort fra det, hvis det gør dig muggen
Jeg ville sgu da hellere kaste mig ud fra en klippe afgrund end at købe Ericson telefon.....
Eller nårh nej... De gik jo fallit fordi ingengad at købe deres PIS... Hva gør man så slår sig sammen med en, så nu hedder det Sony-Ericson.
Køb da helt klart Nokia.
Godt nok ved jeg at Nokia har været lidt for hurtige her på det sidste, og ikke rigtig fået gennemtestet deres produkter ordentligt... Men somregel er der blot tale om børnesygedomme, dog er enkelte modeller stemplet som katastrofer
Eller nårh nej... De gik jo fallit fordi ingengad at købe deres PIS... Hva gør man så slår sig sammen med en, så nu hedder det Sony-Ericson.
Køb da helt klart Nokia.
Godt nok ved jeg at Nokia har været lidt for hurtige her på det sidste, og ikke rigtig fået gennemtestet deres produkter ordentligt... Men somregel er der blot tale om børnesygedomme, dog er enkelte modeller stemplet som katastrofer
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Hvem tror du egentligt der producerer Nokia's telefoner??? Nokia? nææ det er forkert. De bliver såmænd lavet på Ericssons maskiner... Så selvom forbrugerne ikke vil købe Ericssons teknologi, så ville konkurrenten det godt.-LunaPark- skrev:Eller nårh nej... De gik jo fallit fordi ingengad at købe deres PIS... Hva gør man så slår sig sammen med en, så nu hedder det Sony-Ericson.
Tja den kan du godt få at vide... Kan ikke huske om det var Jyllandsposten eller Politiken jeg læste det i.
For da Ericsson havde et (stort) fald i deres salg af mobiltelefoner, stod der ikke ville have nogen indflydelse på Ericssons produktion af Nokias mobiltelefoner.
Det er det nærmeste jeg lige kan komme på en præcis kilde. Det er et stykke tid siden jo...
- Håber det var svar nok...
For da Ericsson havde et (stort) fald i deres salg af mobiltelefoner, stod der ikke ville have nogen indflydelse på Ericssons produktion af Nokias mobiltelefoner.
Det er det nærmeste jeg lige kan komme på en præcis kilde. Det er et stykke tid siden jo...
- Håber det var svar nok...
-
Darkheart
- Kontakt:
Øhm... Play nice, var jo ikke meningen det indlæg skulle udvikle sig til at være en battle, sikker på at begge firmaer har deres fordele, og det er vel en smagssag. Førstehåndsindtrykket af nye SE modeller er ligeså godt som Nokia - i det lange løb ved jeg ikke. Jeg har selv haft flest Nokia, men må indrømme at jeg har hørt om mange fejl i fx 3510(i) hvor både min og min brors har været til rep. Min 2 gange, og den har stadig små-problemer. Dermed ikke sagt at SE ikke har, jeg har bare ikke haft mulighed for at se det med egne øjne 
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
Slatten kilde...... På den måde opstår rygter.....
Og ja Nokia har været uheldige med visse af deres modeller. Men det skal dertil også siges at hver gang der går en SE telefon ud af døren, ja så går der garenteret mindst 7 Nokia telefoner ud et andet sted.
De er i hvert fald helt klart de mest udbredte. Og alt det som er godt ved SE menu, er det som minder om Nokias...
Og så er der jo nok 10 forskellige slags ladere til de forskellige modeller, hvor imod Nokia har betydelig mindre.
osv osv...
Og ja Nokia har været uheldige med visse af deres modeller. Men det skal dertil også siges at hver gang der går en SE telefon ud af døren, ja så går der garenteret mindst 7 Nokia telefoner ud et andet sted.
De er i hvert fald helt klart de mest udbredte. Og alt det som er godt ved SE menu, er det som minder om Nokias...
Og så er der jo nok 10 forskellige slags ladere til de forskellige modeller, hvor imod Nokia har betydelig mindre.
osv osv...
/Lunapark