fra: http://www.djz.dk
BILLIGERE CD´ER
Verdens største pladeselskab - Universal Music Group (UMG) har meddelt, at de nedsætter priserne generelt med op til 30%. Inden danskerne for alvor får hænderne i vejret skal det siges, at indtil videre er det udelukkende på det store amerikanske marked.
Nedsættelsen skal ses som et forsøg på, at stimulere det hastigt dalende cd-salg. Salget af cd´er er på verdensbasis styrtdykket over de seneste år, og nu forsøger UMG at give en vitaminindsprøjtning. Det ventes at andre selskaber indenfor kort tid, også vil melde sig på banen med massive prisnedsættelser.
I USA koster et album ca. 130 dkr. - det vil blive nedsat til 91 - og i visse tilfælde helt ned til 70 kr.
I England har de allerede prøvet den metode, og det har givet en stigning i cd-salget på ca. 3%. Det hele lyder dermed som den rene lykke, men det er det desværre langt fra. Pga. prisnedsættelsen har det givet pladeselskaberne, et fald i indtjeningen på 4,1%.
Kilde : jp.dk
--------------------------------------------------------------------------------------
hmm, det lyder jo lovende, men lad os nu se... med de chancer de danske pladeselskaber tager, ville det jo være utopi at to på det... men man kan jo altid håbe...
//kloojve
nu er de ved at fatte det! (billige musikpriser)
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Tja.... Jeg husker for ikke så lang tid siden at EMI satte prisen ned på nogen cdm'er. Hvad fik vi ud af det? - INTET! Detail-handlen fik derimod bedre fortjeneste pr. cd.
EMI laver nu det samme forsøg med halvgamle cd'er. 100 albums til 100 kroner stykket. Jeg tror helt ærligt at den eneste grund til at de står i butikkerne er pga. den reklamekampagne, der har kørt. Ellers ville butikkerne bare have hevet den ekstra fortjeneste ind igen
Så jeg kan kun blive positivt overrasket, hvis cd'erne bare falder ½%.
EMI laver nu det samme forsøg med halvgamle cd'er. 100 albums til 100 kroner stykket. Jeg tror helt ærligt at den eneste grund til at de står i butikkerne er pga. den reklamekampagne, der har kørt. Ellers ville butikkerne bare have hevet den ekstra fortjeneste ind igen
Så jeg kan kun blive positivt overrasket, hvis cd'erne bare falder ½%.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright