Fra FAT32 Til NTFS i Win XP

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Fra FAT32 Til NTFS i Win XP

Indlæg af YaKuZa_MaB »

En af kærestens venner sgade her den anden dag hvor min kærestes pc kørte Fat32 og det viste jeg jo ikke lige da jeg ikke har installeret den men han sagde så at man skulle kunne ændre det til NTFS uden at skulle formatere har han ret i det og hvis hvordan gør jeg så??:?

Thx YaKuZa
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Det skulle være rigtigt nok at det kan lade sig gøre, men hvorfor skifte filformat :?:

Jeg er selv kommet til at lave en af mine hd'er til NTFS, og det ville være rart at få den tilbage til FAT - hvis man nu skulle bruge den i en gammel windoze maskine en dag. Men når der ligger 60 gb på den er det jo ikke så nemt :mad:
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Hvis jeg skulle kører med fat 32

skulle jeg have 17 drev plus 2 brændere.

Men ved ikke hvad der kan lave om uden at formatere
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

http://ntfs.com/ http://ntfs.com/quest3.htm - Men jeg laver nu backup alligevel før jeg skifter. Har gjort det på en del PC's uden problemer

Jeg har 2 fat32 og 2 ntfs drev (+ et par gamle fat32 hd's). ntfs rules, men jeg gemmer de andre lidt endnu. Jeg må nok indrømme, at jeg ikke kan se mig selv køre '98 igen (bsod :evil:) ... Privat i hvert fald - på arb er det '98... seufz!

;)
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

OK, efter at have haft psyko meget bøvl med min server vil jeg også prøve at skifte til NTFS bare for at se om det nu kan løse problemet... Serveren kører fint et par dage med en ny installation, men så siger den pludselig "NTLDR mangler". Hvad jeg har kunnet læse mig til betyder det enten at filen er blevet slettet eller at harddisken har fucket op i sin indholdsfortegnelse så den ikke længere kan finde filen.

Men hvad er forskellen på FAT32 og NTFS?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Ingen tvivl... Der skal skiftes til NTFS!!
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Besvar