Hvorfor lade en rockanmelder anmelde dance

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Hvorfor lade en rockanmelder anmelde dance

Indlæg af 3dotz »

Sad lige og læste det nye Gaffa på vej hjem fra arbejde. Her bliver det nye Dancechart.dk vol. 4 anmeldt, og det er ikke lige frem roser det får med sig på vejen.

Starten af anmeldelsen lyder sådan...

"Det er som bekendt klogt at lade den gode smag bliver derhjemme, når man går på diskotek i DK"

"...skuffelser som Scooter..."

"Trods lyspunkter undervejs er Dancechart Volume 4 for folk med en noget overfladisk interesse for dansemusik..."

Jeg spørger bare, hvorfor man som musikanmelder ikke kan være en lille smule åben, når man anmelder dansemusik. Det er jo klart for enhver, at hvis man normalt hører rock, så vil en cd som dancechart 4 aldrig være det som man finder i anlægget i anmelderens cdanlæg.

Men hvorfor er det lige, at man ikke hører nogle af de store danske rocknavne på de danske diskoteker, og hvor mange gange er det lige, at man fyrer den af på et dansegulv til et eller andet ukendt dansk band som gaaaaab Saybia, Carpark North, Mew eller lignende, hvis deres musik er det der definerer god musiksmag i Danmark. At et par stykker af dem har fået et enkelt nummer spillet vidner jo mere i mod den trend, hvor dance er forbudt fordi...

...mindst 95% af alle, der hører dance er stiknarkomaner. De sidste 5% er stukket af fra det lokale sindsygehospital.

...hvis man spiller dance baglæns får man 'subliminal messages' som oversprøjt Anders Fogh med rød maling og vi elsker FCK...undskyld svampe

...hvis man tør fyre den af på et dansegulv så er man enten bøsse eller ude på ballade fordi man tiltrækker sig opmærksomheden som ellers var tiltænkt de lokale roespisere og (undskyld DJ Base...det er ikke så hårdt ment) perkere.

...hvis man kan lide dance så er man ikke typen, som går ind og bruger en hel dag på at se en dokumentarfilm om en 5-årig piges liv i Congo til hun som syvårig dør af aids efter to måneders arbejde som børneluder for de rige turister.

...de unge piger lægger jo op til sex, når de står på diskotekerne i deres Buffalo, små toppe og lækre baller...undskyld...men det gør de jo også om sommeren og her kommer de lidt mere modne damer også med...Kid Caffeine og jeg har da fået ondt i øjnene af at kigge på de søde kvinder, som handler i vores butik.

...at hivs man kan lide dance, så er man alt for hurtigt til et Wanna Be-R'n'B land som Danmark.

Min pointe er, at hvis man er rockanmelder, så er man automatisk af den mening, at dance er fordummende musik, som får folk til ikke at købe rock musik eller nogle af de andre genrer, som hører med til rock musikken. Det kan godt være, at vi ikke kan lide Jan Olsen fra Tune, men han ved da i det mindste hvad dance er og har ikke den samme fordummende holdning til hvad dancemusikken står for. En masse glad musik, som får en til at blive glad i stedet for voldelig, aggressiv og render rundt og skyder folk ned på skoler og gader fordi man er sur over, at den nye med DJ Alligator er udsolgt.

Jeg siger bare, at det at lade en rockanmelder anmelde dance svarer sig til at lade Pia Kjærsgaard anmelde Koranen.

...
Senest rettet af 3dotz 02 jun 2003, 22:16, rettet i alt 1 gang.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Heh, så skulle du se mig anmelde rock

Eller bare læs en hvilken som helst anmeldelse af Torben Bille (En inflydelsesrig ignorant af højeste karat)

:)
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

Det er lidt ligesom når Ekstra Bladet lader Annette Heick lege "test kører" i deres bil magasin om søndagen... yeah right. Hvad er det lige at den kvinde kan andet end at synge "du skælder mig hele tiden ud..." ?

Nogenlunde samme troværdighed....

Ud over det, så er det sku heller ikke én skive, som jeg ville spytte 129,- i 8)
Method Man

Indlæg af Method Man »

SÅDAN SÅ ER DET SAGT!!!

Kan ikke være mere enige...
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Hey jeg vil sku da også gerne anmelde noget tysk folke musik jeg vil bare gerne være udstyret med en Mp5 :lol:

Totalt lamt Dance skal sku tages mere seriøst end det bliver!!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Er jeg den eneste som ikk lige gad læse 3dots indlæg.... det så dræbende kedeligt ud så langt det er :lol:
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Feffe skrev:Er jeg den eneste som ikk lige gad læse 3dots indlæg.... det så dræbende kedeligt ud så langt det er
Ja.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Feffe skrev:Er jeg den eneste som ikk lige gad læse 3dotz indlæg.... det så dræbende kedeligt ud så langt det er :lol:
Feffe...det er jo ikke derfor...Vi ved jo allesammen, at du ikke kan læse så meget tekst uden en ordbog, en Nakskov neger og fire af de grønne til at skabe forståelse...

Men kort fortalt så skrev jeg bare, at dance bliver betegnet som fordummende musik og jeg tror ikke, at der er mange CA'ere som ønsker den betegnelse.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg læste sku heller ikke lige det hele!! :lol:

Men fik dog det meste indhold med!!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

HeHe endnu en anmelder som har stor opbakning på hos chart-attack hehe :)

Personligt kan jeg ikke være mere ligeglad med div. anmeldelser af elektronisk musik, med mindre det er en anmelder man kender.

Desuden er elektronisk musik så lille en genre i danmark at man ikke kan sige noget til at de lader deres normale anmelder stå for det også.

Og jeg vil da give ham ret i at man skal lade sin smag blive hjemme når man går på disko i DK.. De spiller squ da ikke andet end lort (boogie-listen) men nogle få undtagelser. personligt er jeg ikke meget for dance musik synes det er alt for sukkersødt og overfladisk, det er et forsøg på at lave et solid house eller trance nummer, men et forsøg som mislykkedes helt...........

Jeg vil til ev hver tid vælge et "sted2 som spillede solid rock musik fremfopr det lokale crazy daisy lort :)
Besvar