Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg står med en HP computer der har lidt over 2 år på bagen. Den kører ekstremt langsomt og fryser ved de simpleste opgaver (opstart af Windows Live Mail etc.).
Jeg har i et par måneder kørt med Windows 7 på maskinen, men da den begyndte at køre ekstremt langsomt valgte jeg at gendanne computeren til dens gamle originale image. Jeg kører nu Windows Vista (har jeg gjort i en lille uge) og den kører stadig ekstremt langsomt. Problemet er det samme hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand.
Når computeren ser ud til at være startet op lyser den grønne "load"-lampe, på forsiden af computeren konstant. Hvis jeg endelig har held til at starte task manager op får jeg ikke nogen brugbar info.
CPU ligger mellem 1 - 5 procent og der bruges ca. 1GB ram (der er er 4 GB i maskinen).
Nogen der har nogle kvikke løsningsforslag?
P.S
Jeg har hentet den seneste fix til BIOS fra HP, samt den seneste firmware til harddisken.
Tjek at din blæser ikke er helt stoppet, det er typisk der problemet er.
Dette kræver sikkert at du skiller blæser helt ad, se evt om du kan finde en youtube video der forklare dig hvordan du skal gøre.
Jeg har set bærbar gøre hvad du beskriver masser af gange fordi kølingen er defekt og de derfor nedsætter cpu hastighed indtil de bliver så varme at de går ud.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Alle blæsere kørte, men jeg valgte alligevel for god ordens skyld at støvsuge hele computeren for støv.
Efter den omgang ser det ud til at den kører, men jeg er lidt interesseret i at finde ud af hvor varm den egentlig bliver.
Hvad findes der af programmer der kan give en oversigt over temperaturer osv.? Hvor varm skal en CPU ca. blive?
Du kan bruge Speedfan (www.almico.com/speedfan.php), men har HP ikke også et program, der kan det? De har da et utal af bloatware, så skulle det da stå fanden i at de ikke også tilbyder et brugbart program?
Jeg kan ikke huske om Speedfan lader dig kontrollere blæserne, jeg selv brugte et program udviklet specifikt til min computer (Lenovo), så se lige om HP ikke tilbyder samme løsning.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
At du støvsuger den hjælper måske en smule men du får ikke løst problemet, du skal have den skildt ad, mellem blæser og køleribber sidder der helt sikkert et helt lag af skidt som blokere flow, og det er derfor den bliver for varm og går kold, der er ingen anden udvej end at skille den ad og så få den renset ordenligt.
Jeg har også set flere hvor kølepasta var noget elendig p.. men den slags kan man jo også løse hvis man alligevel har den skildt ad.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Det må jeg hellere få gjort.
Men det har nok været fordi at blæserne ikke kunne køle optimalt pga. støv og skidt. Støvsugeren har nok lige gjort udslaget der løser det her og nu.