Hej jeg er ved at være liiidt forvirret af Facebook.. Jeg har en ven som gerne vil lave en gruppe eller lign. for sin kiosk. Han vil jo helst gerne have så meget (gratis) reklame som muligt men egentlig vil han primært bare kunne give tilbudsbeskeder ud til folks indbakker eller til deres nyhedsforside..
jeg har prøvet lidt rundt men hvad ville i foreslå han skal gøre? bruge?
Facebook - grupper & sider
Redaktør: Moderators
Re: Facebook - grupper & sider
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
ja det står der han skal men måske han ville få mere ud af noget andet?
evt. en bruger profil eller noget? 
Nej, han vil få mest ud af en Page. En brugerprofil kan du kun bruge til personer.
Oprettet du alligevel som bruger og tilpas mange anmeldelder den for en fake-profil (hvad det jo så er), vil den blive slettet. I kan lige så godt gøre det korrekt fra start af. Men altså, hvis det er en lille kiosk, er der så overhovedet et behov? Måske blot et Place, hvor folk kan tjekke ind kan gøre det.
Oprettet du alligevel som bruger og tilpas mange anmeldelder den for en fake-profil (hvad det jo så er), vil den blive slettet. I kan lige så godt gøre det korrekt fra start af. Men altså, hvis det er en lille kiosk, er der så overhovedet et behov? Måske blot et Place, hvor folk kan tjekke ind kan gøre det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Ja okay - så du mener en gruppe er vejen frem.. men det må jeg prøve så..
er der noget med den først bliver rigtig officiel ved de 25 medlemmer? og hvordan kan det være jeg pludselig blev tilføjet til en gruppe uden jeg selv godkendte?
er der noget med den først bliver rigtig officiel ved de 25 medlemmer? og hvordan kan det være jeg pludselig blev tilføjet til en gruppe uden jeg selv godkendte?
Øh nej, en "page". Det er altså noget andet.Maunus skrev:Ja okay - så du mener en gruppe er vejen frem.. men det må jeg prøve så..
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
- FreakyFreakJan
- Geografisk sted: Sjælland
Som det allerede er nævnt så er pages vejen frem. Grupper er til mere eller mindre private ting, fx en gruppe hvor familiemedlemmer snakker sammen, eller "gruppen for alle folk der ..."
Pages fungerer bedre til at kommunikere med fans og reklamere for sig selv. Blandt andet kan du ved 50 eller 100 medlemmer (kan ikke helt huske det) angive et navn til siden, så du kan reklamere direkte for den med fx www.facebook.com/gruppenavn, istedet for et eller andet obskurt intetsigende link med en blanding af tal og bogstaver
Pages fungerer bedre til at kommunikere med fans og reklamere for sig selv. Blandt andet kan du ved 50 eller 100 medlemmer (kan ikke helt huske det) angive et navn til siden, så du kan reklamere direkte for den med fx www.facebook.com/gruppenavn, istedet for et eller andet obskurt intetsigende link med en blanding af tal og bogstaver
ja okay - det var også sådan en jeg tænkte på..
men jeg har en gruppe men jeg kan ikke gå ind og "være den" skrive igennem den, hvis i forstår..
men jeg har en gruppe men jeg kan ikke gå ind og "være den" skrive igennem den, hvis i forstår..
- FreakyFreakJan
- Geografisk sted: Sjælland
Nej det kan man kun med siderMaunus skrev: