Mini stationær PC m. HDMI udgang
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Mini stationær PC m. HDMI udgang
Da jeg ikke har plads til en stor stationær pc, og gerne ville kunne køre film over min nye skærm via HDMI, er der nogle som kan anbefale en lille maskine med HDMI udgang, og som kan køre 1080p uden og hakke?
Re: Mini stationær PC m. HDMI udgang
Budget? Er det kun 1080p den skal kunne klare? Er der andet den skal kunne? Hvor mange udgange skal den have? Skal den køre trådløst? Skal den være lydløst? Er det et mediecenter? Skal den have stor harddisk?
Der er lige nogle overvejelser, der skal på plads og eventuelt kunne du fortælle, hvad den skulle bruges til
Der er lige nogle overvejelser, der skal på plads og eventuelt kunne du fortælle, hvad den skulle bruges til
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
WD TV Live.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
-
amh
- CAs dkbn-luder
aaah, sorry, my bad. dog max 2000 kr.
HDMI udgang, og Optisk udgang. Trådløs og kablet internet, 2 USB porte. Thats it. 
Og du skal ikke spille på den? Så WD TV Live.
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=735
Den har godt nok ikke trådløst, men det går vel nok?
Hvis det er meget vigtigt, så kan der købes til USB-adapter til den, som har WiFi.
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=735
Den har godt nok ikke trådløst, men det går vel nok?
Hvis det er meget vigtigt, så kan der købes til USB-adapter til den, som har WiFi.
WD TV Live er fantastisk! og så leverer den desuden DTS. :p~~~MUMS
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg undrer mig over at ingen har nævnt WD TV Live 
Ja ja, men jeg ku' ik' la' vær'..
Ja ja, men jeg ku' ik' la' vær'..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
-
amh
- CAs dkbn-luder
Så buddet ligger på WD TV Live...
Jeg takker for Jeres bud!
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Har selv en Asus Eee Box 1501 - den har også de nævnte features...
Bruger den som mediacenter, sammen med mit 42" Panasonic, og optisk lyd på min Yamaha surround amp.
For at mit TV ikke altid skal stå tændt, f.eks hvis jeg bare vil høre musik,
og for at slippe for mus/tastatur, har jeg centralt i huset, opsat en 23" Acer touch skærm.
Derfra kan man styre alt.
Da vi har Boxer TV, er et CAM modul påkrævet til afkodning af betalingskanaler.
Her har jeg en Terratec H7 tuner, og et fikst program fra DVB Logic til at håndtere alle kanalerne.
Dette fordi, Media Center ikke kan håndtere betalingskanalerne. Der skal 3rd party software til - men det virker til gengæld meget fint.
ASUS Eee Box 15010 - Specs:
• CPU: Intel Atom dual-core 1,6 GHz
• Ram: 2 gigabytes (kan udviddes med 2gb)
• Harddisk: 250 gigabytes
• Netværk: Gigabit
• Trådløst: 802.11b/g/n
• Video: VGA & HDMI
• USB: 6 porte
• Tilbehør: Mus, tastatur og vægophæng, der også passer med VESA standarden (den kan monteres bagpå en VESA skærm!)
Det er ikke nogen gamer PC, men jeg synes den gør det godt.
Fysisk fylder den ikke meget mere end et almindeligt eksternt DVD drev.
Leveres som standard med Win 7 Home premium (indeholder Media Center).
Bruger den som mediacenter, sammen med mit 42" Panasonic, og optisk lyd på min Yamaha surround amp.
og for at slippe for mus/tastatur, har jeg centralt i huset, opsat en 23" Acer touch skærm.
Her har jeg en Terratec H7 tuner, og et fikst program fra DVB Logic til at håndtere alle kanalerne.
Dette fordi, Media Center ikke kan håndtere betalingskanalerne. Der skal 3rd party software til - men det virker til gengæld meget fint.
• Tilbehør: Mus, tastatur og vægophæng, der også passer med VESA standarden (den kan monteres bagpå en VESA skærm!)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Der er nok nogen, der vil se om de kan tjene lidt ved spin-off på en legende. Kan godt se, at det er ejeren, men da hans firma gik konkurs, så kan man jo antage, at manden troede han bare ville kunne sælge commodore for evigt og sikkert forsøger igen.
Jeg sidder bare og tænker, at en smule opfindsomhed skulle være velkomment.
Jeg sidder bare og tænker, at en smule opfindsomhed skulle være velkomment.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Det lyder som en god en, hvordan har du ført stik fra den 23" skærm rundt i hytten? Bare trukket et VGA/HDMI kabel og så ført på loftet, eller hvordan? Og hvad koster sådan en sag til computer ?Plys - det nye kuld skrev:Har selv en Asus Eee Box 1501 - den har også de nævnte features...
Jeg tror skærmen og computeren står ved siden af hinanden. Touchscreen kan du få relativt billig, hvis du er villig til at gå på kompromis med kvaliteten. HDMI/DVI kabler i en længde, hvor man ligefrem laver kabelføring er ret dyre. Det burde du også vide som Fona-medarbejder.
Hvis du kun skal bruge det til et TV så vil en WD TV Live box være mere end nok til dig. Sådan en setup som plysser har vil være ret meget overkill...
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Korrekt - det er nok lidt overkill, men det er da lidt cool med en touc skærm i den størrelse, som styre enhed, til noget ret omfattende man ikke umiddelbart kan se 
Jeg fik ikke nævnt at der på netværket også er en Zyxel nas, som alle i huset trækker på, til film, musik, billeder, og BT & iTunes klient.
Selv knægten kan trække bla. TV signal fra tuneren, via sin Ps3 der fungerer som Win Media Center extender
Nej, de står ikke umiddelbart i nærheden hinanden - faktisk er der 10 meter mellem ASUS´en og skærmen.
Og det ER dyrt i kabler! n, så lange kabler tåler bare ikke man springer over med de billige af slagsen.
Det straffes HÅRDT på billedkvaliteten.
Jeg har valgt at bruge VGA tilslutningen, fordi det var den billigste af 2 dyre løsninger, og fordi det ikke nødvendigvis er en fordel
med super-overkill-lækker grafik opløsning, når man opererer med touch.
Jo lavere opløsning, jo større knapper/ikoner = nemmere at betjene for alle
Men jeg investerede i en VGA splitter hvor det at splitte ikke var det primære - det var derimod, at den tillader kabeltræk på op til 50 meter uden forringelse af billedet.
Touch funktionen kræver imidlertid også en USB tilslutning, og der siger man som udgangspunkt, at 5 meter træk er max.
Jeg købte (hos AV Experten, Grenaa) et 5 meter USB forlænger kabel, med forstærker i, så jeg nu er på ialt 10 meter - uden problemer.
Skærmen der hedder Acer T230H, svinger meget i pris, og man skal se sig godt for.
Jeg har set den til priser fra 2.000,- og helt op til 3.500,-
Selv måtte jeg slippe 2.300,- for den tilbage i marts, i år.
Den har HDMi, DVi, og VGA, indbygget lyd, og altså touch. Undstøtter VESA standard for ophæng.
Kablerne har jeg endnu ikke gemt væk på loftet.
Dels fordi vi på et tidspunkt skal have nye lofter op, og dels fordi jeg ikke var sikker på placeringen.
Indtil videre er de ført i neutrale kabel bakker rundt loftets kant
Jeg fik ikke nævnt at der på netværket også er en Zyxel nas, som alle i huset trækker på, til film, musik, billeder, og BT & iTunes klient.
Selv knægten kan trække bla. TV signal fra tuneren, via sin Ps3 der fungerer som Win Media Center extender
Nej, de står ikke umiddelbart i nærheden hinanden - faktisk er der 10 meter mellem ASUS´en og skærmen.
Og det ER dyrt i kabler! n, så lange kabler tåler bare ikke man springer over med de billige af slagsen.
Det straffes HÅRDT på billedkvaliteten.
Jeg har valgt at bruge VGA tilslutningen, fordi det var den billigste af 2 dyre løsninger, og fordi det ikke nødvendigvis er en fordel
med super-overkill-lækker grafik opløsning, når man opererer med touch.
Jo lavere opløsning, jo større knapper/ikoner = nemmere at betjene for alle
Men jeg investerede i en VGA splitter hvor det at splitte ikke var det primære - det var derimod, at den tillader kabeltræk på op til 50 meter uden forringelse af billedet.
Touch funktionen kræver imidlertid også en USB tilslutning, og der siger man som udgangspunkt, at 5 meter træk er max.
Jeg købte (hos AV Experten, Grenaa) et 5 meter USB forlænger kabel, med forstærker i, så jeg nu er på ialt 10 meter - uden problemer.
Skærmen der hedder Acer T230H, svinger meget i pris, og man skal se sig godt for.
Jeg har set den til priser fra 2.000,- og helt op til 3.500,-
Selv måtte jeg slippe 2.300,- for den tilbage i marts, i år.
Den har HDMi, DVi, og VGA, indbygget lyd, og altså touch. Undstøtter VESA standard for ophæng.
Kablerne har jeg endnu ikke gemt væk på loftet.
Dels fordi vi på et tidspunkt skal have nye lofter op, og dels fordi jeg ikke var sikker på placeringen.
Indtil videre er de ført i neutrale kabel bakker rundt loftets kant
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Hiver lige op i denne igen 
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det så ikke denne lille sag, som de fleste af jer sidder og snakker om? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=493316
Er også gået hen og blevet ret varm på ideen med sådan en løsning
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det så ikke denne lille sag, som de fleste af jer sidder og snakker om? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=493316
Det er nemlig lige den vi snakker om.Bubbie skrev:Hiver lige op i denne igen
Okay, så langt, så godt 
Vil lige høre om du/I kører med en ekstern harddisk der bare bliver sat til eller en NAS hvor det så bare bliver hentet derfra. Læste andetsteds at en anmelder nærmest fandt det håbløst, hvis man kørte med ekstern harddisk, der bliver sat til usb'en (hvilket jeg ellers havde forestillet mig at jeg ville) og foretrak derfor NAS. Jeg ville egentlig bare høre hvilken af disse 2 eksempler i kører med?
Vil lige høre om du/I kører med en ekstern harddisk der bare bliver sat til eller en NAS hvor det så bare bliver hentet derfra. Læste andetsteds at en anmelder nærmest fandt det håbløst, hvis man kørte med ekstern harddisk, der bliver sat til usb'en (hvilket jeg ellers havde forestillet mig at jeg ville) og foretrak derfor NAS. Jeg ville egentlig bare høre hvilken af disse 2 eksempler i kører med?
Jeg bruger en ekstern harddisk. Virker fantastisk og upåklageligt.
Har du den på hjemmenetværket kan du også bare dele dine film/musik/tv etc. fra mapperne på computeren. Så kan den også finde det.
Har du den på hjemmenetværket kan du også bare dele dine film/musik/tv etc. fra mapperne på computeren. Så kan den også finde det.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!