Salg af dvd-film, hvor fanden er det bedst at gøre det?

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Salg af dvd-film, hvor fanden er det bedst at gøre det?

Indlæg af QrazyLeg »

Tiden er kommet til at jeg vil have solgt min filmsamling. Der er et sted mellem 680 - 700 titler (læs: eksempelvis en samlet sæson F.R.I.E.N.D.S udgør en titel). Over halvdelen af filmene er special-editions/directors cut etc. med mere end en dvd i æsken.

Desuden er der en ret stor sjat meget begrænsede udgivelser - her taler vi et oplag på maks 1.000 styk, og heriblandt er der eksempelvis også nogle Criterion Collections, Masters of Cinema, SuperBit mv. Desuden er der en række udgivelser med affekter, såsom Alien Quadrilogy Deluxe Alien Head Limited Edition Box Set og lignende.

Hvor er det bedste sted at sælge sådan en samling? Der er investeret for minimum 250.000 kr. i den. Jeg har overvejet DAHF, men de gør mest i BluRay, og dem derinde der virkelig kunne være interesseret i sådanne ting, har dem sandsynligvis allerede - eller er samlere af andre serier/filmcollectibles/etc. Og er det bedst at sælge samlet eller enkeltvis? Nogen erfaringer?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Salg af dvd-film, hvor fanden er det bedst at gøre det?

Indlæg af goafreak »

Ved ikke hvor aktivt deres køb/salg forum er, men www.filmz.dk kunne være en mulighed.
BØH
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Crazy du vil sælge din samling - den taber rigtigt nok kun værdi de næste år, men derfra er der nok enkelte skiver, der vil stige meget i værdi...

Suk, er overbevist om at du har meget, jeg gerne ville se nærmere på :D

(Vil du digitalisere det hele, eller hvordan hænger det sammen?)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:(Vil du digitalisere det hele, eller hvordan hænger det sammen?)
Nej - interessen er der bare ikke på samme måde mere. Jeg har ikke købt film i uendeligheder (dog også et økonomisk aspekt) eller for den sags skyld downloader/ser/interesserer mig i samme grad. Jeg tror stadig jeg vil have nogle tv-serier dog. Mest som at se et enkelt afsnit i ny og næ, ikke som en samlermani.
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Tror desværre ikke man kan få en pris, der ikke gør ondt. Det ræs er vidst kørt. Tror kun der er en lille mulighed på theimportforums, og så æder portoen en del af fortjenesten. Tror hvert fald godt du kan klemme DAHF. Det er efterhånden kun nærige folk, der køber SD, og håber på at kunne få det hele til idiotiske lave priser.

For et stykke tid siden var der en der bød 100 kr. for den version af Ninth Gate, der kun er lavet 10 af :S
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja det er fuldkommen vanvittigt at tro man kan få den pris for en udgivelse med så meget værdi. Jeg er indstillet på ikke at få det helt vanvittige for det, men tror dog at ca. 20 udgivelser godt kan give lidt udbytte - om ikke andet så kan de sættes til salg gennem Amazon.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Mit bedste bud ville være Ebay, findes mange samler.. :-)
Har måske også en ven der kunne være interesseret. Har du nogen lister med titler ? :-)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg mener at have arkiveret en database et sted på nettet, samt billeder af de større udgivelser.
Men ja, Amazon og eBay tror jeg også er et godt bud for mest muligt udbytte pr. styk. I hvert fald med de sjældne udgivelser. De knap så sjældne tror jeg ikke selv på er særlig meget værd.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Hvis det var i USA ville du nok kunne få mere for den. Men desværre (;
Besvar