Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Hvis du skal til eksamen har du vel fået bøger eller andet materiale hvor det står. Ellers må du lede på google/wikipedia. Nu ved jeg ikke noget om dampmaskiner men en standard dampmaskine findes der vel ikke. Jeg går ud fra de alle blev special produceret....
Jeg tror ikke det kan stilles sådan op, da der med stor sansynlighed er forskel på hvad en 10 kg maskine yder per kg og en 100 kg yder per kg. tror ikke du kan stille det sådan op.
Er enig i at du formentlig ikke finder en "standard" damp maskine ligeså vel som en "standard" forbrændingsmotor nok heller ikke lige er til at finde. Men I så fald er du formentlig nødt til at vælge dig en dampmaskine og en forbrændingsmotor og laver dine beregninger udfra det.
Gætter på at du skal bruge vægten af maskinen for at finde ud af watt pr. kg? Således at du kan finde ud af alt efter hvor tung en given maskine er, hvor smart den så er at bruge i et givent tilfælde?
Hvordan laver du dine beregninger? Du spørger om hvor mange heste en "standard" dampmaskine yder og vil derudover have brændværdien af kul. Men hvad med hvor effektivt den givne maskine omdanner kul/benzin til varme og kinetisk energi?
Er ikke super skarp til fysikken eller mekanikken bag men så vidt jeg husker er det relevant at have med.
Og til sidst... Har du ikke fået nogle bøger eller papirer at slå det op i?
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup