Skal lave lidt sjov med nogen billeder og skal i den forbindelse kopiere et ansigt over i en andens. Men uanset hvordan jeg vender og drejer den kommer den tit til at se sådan her ud...
http://img375.imageshack.us/img375/6945/hammerslag.jpg
Jeg vil gerne have den hvide baggrund væk, hvordan gør jeg, nogen der kan hjælpe?
copy paste problem
Redaktør: Moderators
Re: copy paste problem
psd, gif eller png er det eneste format, der kan arbejde med gennemsigtighed. Har du benyttet en af dem?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nej, jeg har sådan set bare klippet i et foto omkring en persons ansigt i fx paint og/eller photoshop og har derefter kopieret min markering som i sig selv kun er et ansigt. Når jeg så paster det ind over et andet billede, kommer der den hvide ramme omkring som vist på billeddet.
Hvad er dit forslag så? At jeg klipper et ansigt ud og gemmer dette som de formater du skriver ovenover eller hvad...?
Hvad er dit forslag så? At jeg klipper et ansigt ud og gemmer dette som de formater du skriver ovenover eller hvad...?
Skal man skrive noget her?
Ja, tænk på det sådan at billeder som udgangspunkt kun kan fungere som rektangler på en computer - dermed bliver der en masse tom plads, hvor den så selv udfylder en standardbaggrund (hvid).
Skulle du ikke have Photoshop, så hent og brug gratis GIMP og lav det deri. Det gør det meget lettere.
Skulle du ikke have Photoshop, så hent og brug gratis GIMP og lav det deri. Det gør det meget lettere.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Hvis du endelig vil bruge paint, så kan den også godt bruge transperant.. Når du vælger markering-værktøjet, har du nede under værktøjstoolboxen to valgmuligheder.. Der kan du vælge transperant..

Det virkede sku med GIMPen, jeg vil nu lige prøve crazybrains råd næste gang også. Tak for hjælpen!
Skal man skrive noget her?