Hjælp til dj-mixer

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Pesimisten
Geografisk sted: Sådan ca midt i DK

Hjælp til dj-mixer

Indlæg af Pesimisten »

Hmm hvordan skal jeg starte?

Drømmer sgu nogen gange om bare og stå med højre arm i luften, og se på en masse glade mennesker der danser til den musik jeg spiller.

Jeg kunne vildt godt tænke mig og lege lidt med at spille en masse gode numre efter hinanden. Selvfølgelig igennem noget dj-mixer.

Men hvor får jeg det billigst?

Jeg ville gerne have noget der kunne smides en computere eller noget til. MEN kan også sagtens klare mig med to cd afspillere.

Mit budget er MAKS en tudse! Jeg står ikke og vil købe det store lige nu! Skal lige lære det, og hygge mig med det når der ikke skal læses lektier.
Jeg søger bare en pult hvor jeg "kan spille to cd'er på en gang"...

Håber nogen kan hjælpe....
Dada fucking Life
we want, to serve you cookies with a smile...
Lige musik for mig!
Iwers
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hjælp til dj-mixer

Indlæg af Iwers »

tror ikke du skal satse på noget med cd'er når det er det buget vi er ude i... tror nærmere vi er ude i nogle af de billigste dj'consoler der findes på markedet... problemet ved dette er at det er smartes at have noget du kan vokse i. en så skrabet model bliver hurtigt for lille til dig :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Iwers skrev:en så skrabet model bliver hurtigt for lille til dig :)
Også hvis man er en tosse til det?

Og hvordan (og hvad er) en dj-console? Er der nogle muligheder for at mixe med en computer? Et program der styrer ens lydudgange og sådan? Og så noget software der kan pitch'e imellem to sange (hvis det hedder det 8O )
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Iwers

Indlæg af Iwers »

prøv google dj console
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Uhh hvad skal jeg så kigge efter?

Hercules DJ Console Mk2 virker jo fin til mit behov, men den er liiiige en anelse dyr.

Hvad skal jeg søge efter på brugtsider? Kan ikke rigtig finde noget på dba andet en pladespillere som kan gøre det. Ligger sgu ikke lige inde med så mange vinyler :(
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Ville jeg kunne bruge denne?

Numark DM960 Mixer
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Hvad med denne? DJ-Mixer Pioneer DJM-300

Hvis jeg nu ku' få den pruttet ned i 500 kr

??????
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Iwers

Indlæg af Iwers »

kan ikke lige finde din numark.
hvis du køber djm-300 kommer du til at mangle et par cdj's :)
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Numark DM960 Mixer, DJ Mixer, Kun brugt få gange i hjemmet, står ellers som ny.

Inputs: 2 line, 2 phono, 1 mic

Outputs: Master

Channels contain: 2-band rotary EQ, gain

Replaceable crossfader

Billede

Men er princippet ikke det samme som med djm300?

Altså at jeg skal bruge noget til at afspille min musik på....
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Iwers

Indlæg af Iwers »

Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Har fulgt lidt med i tråden men tænkt at der nok var "mere erfarne" folk der valgte at skrive noget. Det virker ikke sådan så nu smider jeg lige mine 5 øre.
Mixer du nævner er udemærket. Har en selv, ellers kan jeg anbefale at kigge på http://www.thomann.de . De er som regel rigtig billige og deres kundeservice er efter min erfaring anbefalesværdig.

Men men men... Du kommer ikke langt med kun en mixer. Du mangler noget at spille musikken på. Her kan du enten anskaffe dig "gammeldags" cdafspillere eller de nyere/moderne CDJs (CDJs er dog blot Pioneers version af moderne afspiller).
Lige meget hvad du vælger vil det kommer til at koste mere end det du oprindelige satte som pris.
Der er selvfølgelig altid mulighed for at kigge på ww.djz.dk, http://www.dba.dk og andre steder efter brugt udstyr.

Sidst vil jeg spørge om du har prøvet f.eks. Traktor? Der kan du mixe musikken på computeren og på den måde prøve lidt af fornemmelsen af at få to numre til at spille sammen. Ved ikke om man kan downloade en trial version men du kan kigge på deres hjemmeside.

Og ellers er der jo de nostalgiske Technics 1210 pladespillere... Men deres pris ligger også over budgettet :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
Pesimisten

Indlæg af Pesimisten »

Tusind tak for hjælpen, men er det muligt og finde nogle af de der djs, som ikke er fra Pioneer.

Jeg vil gerne starte med noget brugt inden jeg går helt amok. Men kan man ikke købe sådan en mixer og sætte bærbar i den ene, og ipod i den anden måske? Eller bare to seperate cd-afspillere...??
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Jov du kan sagtens finde noget cd-afspiller-værk der ikke er fra Pioneer... Men har ingen anelse om hvad sådan noget hedder.

Problemet at sætte ipoden til den ene indgang og bærbaren til den anden er at du ingen mulighed har for at styre pitchen (hastigheden) på de sange der bliver afspillet. Dette foregår normalt på cd-afspilleren.

Igen vil jeg foreslå at du kigger på Traktor og evt. finde en guide til at lære at beatmatche/mixe før du begynder at investerer penge i udstyr.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Besvar