Problemer med opstart af stationær

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
rebeL

Problemer med opstart af stationær

Indlæg af rebeL »

Hey.
Jeg havde engang en computer med en masse god musik, og herlige film.
Denne ovennævnte gang skodpis af en lorte spand, valgte så at lukke ned, og nægte at gå ind i windows fremover fra den dato.
Med det sagt, har jeg mistænkt min bios for at have virus, men har fået dette afkræftet af de smarte hoveder nede i den lokale PC-butik.
Jeg kunne ikke boote fra en windows CD på egen computer, så jeg tog min HDD og smed den som slave i en anden computer, og formaterede alt og installerede Windows 7.
På denne 'anden' computer kunne den sagtens gå ind i windows, men da jeg så sætter HDD'en tilbage i min egen computer igen, går den i stå ved Windows 7 logoet, og genstarter veddetvuns.

Jeg har haft den nede i butikken og har haft de kloge hoveder til at kigge den igennem for fejl i BIOS og fået dem til at køre en hardware scan og chkdsk scan, men den viser at alt er fint.
Trods det, vil den stadig ikke starte op.
Jeg er efterhånden løbet tør for ideer, og ville høre om der kunne komme nogen kloge ord fra nogen herinde? Evt nogen der har haft samme problem, eller har en løsning.

På forhånd tak :)
\\ Justin Tyme
dwr
Moderator

Re: Problemer med opstart af stationær

Indlæg af dwr »

Et windows installeres med en række systemdrivere, der er specifikke for din hardware hvilket går at du ikke nødvendigvis kan boote op på den på en anden maskine.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Problemet du skal have løst er vel nærmest at du ikke kan boote fra windows-cd'en..

Hvilken maskine er det og hvordan er BIOS opsætningen.. Er den sat op til at skulle boote fra CD?
Billede
rebeL

Indlæg af rebeL »

Problemet er at jeg ikke kan starte op på min egen maskine, men godt på den anden.

Det er en Intel-II Core Duo 2.6GHz, standard bios opsætning, og den vil ikke engang læse windows cd'en når den er sat i.

Vi har dog brugt Windows cden til at installere Windows 7 på 2 andre maskiner nu, uden problemer.
Når jeg har CD'en i min egen maskine står den bare i en form for dos-prompt, og blinker. Der sker intet.
\\ Justin Tyme
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Kunne være du skulle tjekke drevet der skal installeres fra. Hvis drevet er i stykker eller på anden måde ikke kan læse disken kan den ikke boote windows fra disken. Tjek evt. med et andet drev for at være sikker. Og husk at sætte BIOS op til at boote fra dit nye drev.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Hvis der er 2 ramblokke i, så prøv at pille den ene ud. Evt bytte rundt.
rebeL

Indlæg af rebeL »

Will skrev:Hvis der er 2 ramblokke i, så prøv at pille den ene ud. Evt bytte rundt.
Er blevet gjort, ingen fejl der. De kørte begge upåklageligt.
Liquid^ skrev:Kunne være du skulle tjekke drevet der skal installeres fra. Hvis drevet er i stykker eller på anden måde ikke kan læse disken kan den ikke boote windows fra disken. Tjek evt. med et andet drev for at være sikker. Og husk at sætte BIOS op til at boote fra dit nye drev.
CD-rom drevet virkede upåklageligt inden selve PC'en gik nedenom og hjem. Men vil da prøve at skifte den ud og se hvad der så sker.
Men er efterhånden ved at give op, og bare gå hen imod at købe en ny.
\\ Justin Tyme
Besvar