Traktor eller Serato Scratch Live

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
petuNe
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Traktor eller Serato Scratch Live

Indlæg af petuNe »

Søger hjælp, skal jeg købe Traktor Scratch Duo eller Serato?? Nogen som har erfaringer? :D
When Music Becomes A Lifestyle...
Brugeravatar
Fzang

Re: Traktor eller Serato Scratch Live

Indlæg af Fzang »

Dit udstyr skal være "certificeret" til at kunne bruges med Serato, hvorimod Traktor kan bruges med alt, AFAIK.

Og jeg bruger Traktor. Nogle siger SSL, nogle siger Traktor. Det er en evig debat.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Jeg bruger Serato, og selvom udstyret skal være certificeret, er jeg endnu ikke stødt på en pult hvor det ikke duede..
Men som Fzang er inde på er det en evig debat. :)
HAlleBy
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af HAlleBy »

Det er 100% en smags sag; men derfor er den debat som sagt stadig tyndslidt :p
- Jeg er på Serato (har heller aldrig haft probs. med at det ikke har virket)
Men kan skam også godt lide Traktor, dog synes jeg Traktor trækker flere ressourcer end Serato, + så synes jeg Serato er mere 'simpelt' dog ikke ligeså 'flot' som Traktor ;)

- Men synes du evt. skulle smutte i Aage eller lign. og prøve skidtet af (eller hvis du evt. kender nogle hvor du kan teste skidtet) det er nok den bedste måde at bestemme sig på ;)
- The melody makes you one with your emotions, and the rhythm makes you believe in it ... We speak music!
KlausK

Indlæg af KlausK »

Jeg kører Traktor, det funker sku bare! :-)

Men har ingen erfaring med Serato, så kan ikke give en retfærdig sammenligning.

Mht. til Traktor og ressourcer så har jeg ingen problemer. Jeg kører traktor på min Asus UL30A (en ultra low volt core 2 duo 1.3GHz cpu). Den har absolut ingen problemer med at følge med selvom jeg begynder at smide rundt om mig med effekter og andet godt.

Men som der bliver sagt. Prøv det.
Brugeravatar
Fzang

Indlæg af Fzang »

Hvis du har det onde onde grej og kender Ableton, så vil jeg da lige nævne at Serato og Ableton har lavet et eller andet hutlifut sammen som åbenbart skulle være en vild kombination andre har svært ved at overgå.
HAlleBy
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af HAlleBy »

Fzang skrev:Hvis du har det onde onde grej og kender Ableton, så vil jeg da lige nævne at Serato og Ableton har lavet et eller andet hutlifut sammen som åbenbart skulle være en vild kombination andre har svært ved at overgå.
Link evt. det synes jeg da ikke at ha' stødt på :p
- The melody makes you one with your emotions, and the rhythm makes you believe in it ... We speak music!
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Tror det er dette han mener :)

Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Har spillet på både Traktor og Serato og grundlæggende har jeg været super tilfreds med begge løsninger.

Jeg synes dog bedst om Traktor's opbygning og muligheder for opsætning.

Er især glad for Traktors "startup-besked" med hvilke numre der mangler, er tilføjet osv. Denne funktion har jeg ikke kunne finde i Serato.

Hvis du har brug for en super skarp pris og hurtig levering har jeg fået mit leveret af U2D der holder til i Aalborg.. :) Finn der er ansvarlig for DJ udstyr har nr. 40118011..
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
petuNe
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af petuNe »

Tak for alle svarene... Jeg valgte traktor :)
When Music Becomes A Lifestyle...
Besvar