MacBook

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Re: MacBook

Indlæg af Maunus »

Nogen som ved om det er muligt at få min Mac til at bruge nogen bestemte indstillinger hver gang jeg er på et bestemt netværk?

Hvor dag når jeg kommer til og hjem fra skole skal jeg ind i mine internet indstillinger og fjerne hakket i dette for at kunne komme på nettet - kan jeg vælge at den automatisk bruger indstillingen på et bestemt netværk?

(billede af indstillingen)
http://www5.speedyshare.com/data/502169 ... .21.38.png
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

brug lokalitet til at lave en til hjem uden proxy og en til skolen med proxy :) de er i hovedfanen for netværk under det vindue du har åben :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Altså skal jeg tilføje noget IP i bunden er det vindue op billedet? i så fald - hvor finder jeg IP'en eller det jeg skal skrive?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nogen som ved hvor varm ens Mac ca. kan tåle inden det er kritisk? synes min er rimelig tit oppe og næsten runde de 90 grader.. :/
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1 ... %B8g&meta=

Tjek først link. De skriver det er normalt, men hvis du er i tvivl, så ring eller send en mail til apple og hør ad.
BØH
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Min MacBook Pro kører ofte i en temperatur visse steder, der er så varm, at jeg ikke kan lægge hænderne på den, når den har kørt ved fuld load i et par timer. Har flere gange haft den kørende for fuld hammer i over 10-15 timer ad gangen uden, at den er gået død eller skabt problemer - og det er nu på andet år i træk.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

dwr skrev:Min MacBook Pro kører ofte i en temperatur visse steder, der er så varm, at jeg ikke kan lægge hænderne på den, når den har kørt ved fuld load i et par timer. Har flere gange haft den kørende for fuld hammer i over 10-15 timer ad gangen uden, at den er gået død eller skabt problemer - og det er nu på andet år i træk.
Som en af dem skrev på forummet jeg linkede til: occasionally i cook my eggs in the morning on my macbook. its very good for multipurpose use.

:D
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr ved du hvor varm det har været i de tilfælde du snakker om? - Har selv sådan et lille program som viser temp. da jeg synes den bliver meget varm.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ingen anelse... Pænt godt over 70C vil jeg forvente... Jeg får ikke forbrændinger, men det er ikke behageligt at holde på. Det er dog kun lige over tastaturet - der ude ved kanten af maskinen, hvor skærmen starter. Der hvor jeg hviler hænderne under keyboardet er kun lunt og på undersiden er det kun batteriet som er forholdsvist varmt.
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Jeg tror nu ikke at du skal være urolig for din Mac, Maunus.
Jeg har oplevet lignende situationer som dwr beskriver, uden problemer.
Men hey, se det som et sundhedstegn. Aluminium leder jo varme bedre end plastik.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Hehe ja det er rigtigt, jeg bliver bare bange hver gang den runder 90 xD nå men tak. :)

- Jeg fik stadig ikke min computer til at bruge den proxy når jeg var på gymnettet. :/
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

dwr skrev:Min MacBook Pro kører ofte i en temperatur visse steder, der er så varm, at jeg ikke kan lægge hænderne på den, når den har kørt ved fuld load i et par timer. Har flere gange haft den kørende for fuld hammer i over 10-15 timer ad gangen uden, at den er gået død eller skabt problemer - og det er nu på andet år i træk.
Har Apple ikke været ude med en opdatering, der netop forhindrede den høje varme? Eller var det kun hvis der blev kørt Vista på den?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Så vidt jeg ved var det de gamle macbooks der fik en opdatering, så blæserne makkede ret
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ja. Det var MacBooks, der ikke gjorde at blæserne ikke kørte, når windows stod på "lav performance" under batteriudnyttelsen. Ligemeget hvor meget man brugte maskinen, hvilket kunne skabe freeze og nedlukning (grundet sikkerhed i processoren).
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Hvor finder jeg Logic Express billigst og hurtigste levering? =)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Min Mac er begyndt at larme :(

Over i venstre side kommer der en gang i mellem en brummen som om der er noget som drejer rundt men som sidder lidt skævt.. Kan ikke finde ud af om det er harddisken for så tit larmen den eller ikke.. Det kommer et par sekunder en gang i mellem og så er der et par sekunders pause og så kommer det igen osv. osv.

Lyden kommer ca. lige under venstre højtaler og venstre side af tastatur..

det er den sidste nye model fra sidste år omkring påske.
Jeg husker ikke at have tabt den.
Jeg kan ikke mærke den er langsom når jeg bruger den, den larmer bare :/
jeg kan pille et dæksel af bag på min Mac og der sidder batteriet og en lille boks ved siden af, tænker om det er harddisken som sidder ved siden af? hvis det skulle være harddisken som sidder der tænker jeg om det er noget blæseværk på mit grafikkort som larmer?

nogen forslag til hvad det kan være og hvordan det løses?
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Det lyder som et blæser problem.
Jeg ved at de ældre Powerbooks havde et seriøst støjproblem grundet deres blæsere blev defekte, men hvorvidt din er defekt eller trænger til en rensning skal jeg ikke kunne sige.
Hvor er den købt, og hvilken slags forsikring er der på den?
Desuden, overvej om du bruger din computer i et miljø hvor den har svært ved at køle, eksempelvis i en Hardshell med manglende ventilation, eller om den ligger i en sleeve uden at være slukket eller på sleep. Det kan potentielt tage livet af din blæser, da den kæmper en mere eller mindre nytteløs kamp.
Du kan evt. tjekke din Mac's temperatur og blæser hastigheder med iStat Pro, iStat Nano eller via iStat Menues.
http://www.islayer.com/apps/
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

jeg har et program som køre med temp og blæser indstillinger. Jeg har en sleeve til den og nogen gange i skolen klapper jeg den bare sammen og smider i min sleeve indtil næste time.. Ellers er jeg altid obs på at den ikke bliver for varm, jeg har prøvet at skrue helt op for min blæse styrke via programmet for at høre om blæseren gik amok men det gjorde den ikke.. :S måske det er en anden blæser?

Hvordan kan jeg rense den? Jeg købte den på Mac hjemmesiden uden nogen forsikringer.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

og nu må jeg lige æde min ord i mig igen! Får lige kigget ordentligt på det program jeg har kørende.

Left fan: 0 rpm
Right fan: 3869 rpm

Men nogen gange kan jeg se at min venste også køre regelmæssigt som den skal -hvordan kan sådan en fætter renses? Sætte en støvsuger op til dens ventilation udgang?
Besvar