Iphone eller G1?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Atju
Geografisk sted: Were Ever When Ever.

Iphone eller G1?

Indlæg af Atju »

hej

jeg skal ud og købe en ny telefon når nu bi får penge tilbage i skat.

men jeg er i tvivl om det er en iphone eller en G1 (google´s nye telefon) jeg skal købe.

jeg har pt en SE C902 og bruger den til at ringe fra og gå en del på nettet (kommer nok til at gå mere på nettet med min nye telefon da den jeg har nu er skod til at gå på nettet med.)

har googlet lidt og fundet en side der hedder phonedog.com som laver test af telefoner men jeg er ikke super god til engelsk så jeg fårstår sgu ikke det hele.

så derfor tænkte jeg at jeg lige ville smide en post her inde og håbe på der sidder nogle mennesker som kan hjælpe mig med at finde for og imod ved de 2 telefoner.

så lad mig høre hvad i syntes gerne for og imod og specs osv.

/Atju
/Atju

HUSK: Historie er den løgn, man er blevet enige om.

Jeg Går Af Trapper A Stiger Agurger Med Mer.

Image
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Iphone eller G1?

Indlæg af QrazyLeg »

Øh mener du ikke Nexus One? G1 er noget gammel efterhånden.

Jeg mener dog ikke du kan købe Nexus One herhjemme, så du skal nok ud på det udenlandske marked og handle, hvis valget skulle falde på den (jeg havde valgt den).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg plejer at kigge lidt på youtube og der er en del sammenligninger. Generelt er Nexus med "2010 hardware" hvor iPhonen jo er med "2009". Dvs Nexus har mere kraft over hele linien i hvert fald hvis man bare kigger på specs. Apple kommer sikkert med en ny i juli med ca tilsvarende specs som Nexus har nu. Sammenligninger på youtube http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

En iPhone kan vel stadig ikke multitaske kan den ?
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

DjMail skrev:En iPhone kan vel stadig ikke multitaske kan den ?
Nej, men der er tale om at den funktion skulle komme i iPhone OS 4.0, som ifølge rygterne skulle blive frigivet d. 27 Januar.
Som QrazyLeg rigtigt pointere kan Nexus One endnu ikke købes på det Danske marked, og jeg vil skyde på at der går nogle måneder inden det endnu er muligt.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er muligt for en iPhone at multitaske allerede nu. Det kræver dog et program fra appstore (eller hvad deres marked hedder)
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

QrazyLeg skrev:Det er muligt for en iPhone at multitaske allerede nu. Det kræver dog et program fra appstore (eller hvad deres marked hedder)
Så vidt jeg ved er det kun muligt for iPhone at multitaske, hvis den er jailbroket. Jeg ved at der på Cydia (en pendant til App Store), er programmer der gør iPhone i stand til multitasking.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Skræmmende så mange ting apple har skulle tilføje senere hen - de må ha haft travlt den dag de sked iPhone ud.
Anyway Nexus kan bestilles online fra US eller UK og så kan du hente en sprogpakke med de skandinaviske sprog i til din ordbog osv. Så skulle du være igang. Overvejer jeg at gøre indtil xperia kommer i uge 14

Men tastaturet er selvfølgelig ikke dansk så.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

No clue om den skal være jailbroket. En af mine venner viste mig bare han nu kunne multitaske :)

Xperia 2 eller 10? :p
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

X10a
Brugeravatar
Atju

Indlæg af Atju »

QrazyLeg skrev:Øh mener du ikke Nexus One? G1 er noget gammel efterhånden.

Jeg mener dog ikke du kan købe Nexus One herhjemme, så du skal nok ud på det udenlandske marked og handle, hvis valget skulle falde på den (jeg havde valgt den).

ja det er Nexus One jeg mener :?

aroxdk
god ide vil jeg lige arbejde lidt videre med.

nej ved godt den ikke kan købes her hjemme men har hørt at den skulle kommer ud lige omkring marts og det er jo også lige omkring der jeg får penge tilbage i skat, så det passer jo meget fint.

men syntes stadig det er et svært valg da jeg har både for og imod ved begge telefoner, men tror lige pt jeg hælder til nexus one frem for iphone.
/Atju

Image
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:X10a
Amazing :) Er i hvert fald tosseglad for min Hero og af samme grund Android. Samsung har leveret en stor del af hardwaren til X10 (og X2) - simpelthen fordi deres hardwareudvalg er det bedste på markedet.

Som jeg ser forskellen mellen Android og Iphone OS (for lige at vende tilbage til topic), er muligheden for at personliggøre sin telefon. Altså simpelthen kunne sætte sin telefon op præcis som man måtte ønske det. Jeg har ikke fancy iTunes eller kan styre det - jeg ved faktisk ikke om man kan, da jeg ikke har undersøgt det. Til gengæld kan jeg styre alle andre typer af medier fra telefonen hvis jeg skulle lyste det, logge på ftp, realvnc og hvad jeg ellers måtte ønske. Jeg ser stadig en smartphone som en telefon, hvorfor det også er væsentlig for mig med kvaliteten af lyden når jeg taler i telefonen - et kritikpunkt, hvor iPhone er hovedperson.

Rent designmæssigt synes jeg iPhone er kedelig og idéforladt. Men således har jeg det generelt med Apples desing. Jeg bryder mig hverken om deres sølvfarve/aluminium eller deres hvide brug. Det flotteste Appleprodukt har for mig været den sorte MacBook. Jeg synes faktisk sjældent telefoner er særligt pæne og tror sgu Hero er den første telefon udover en større mængde af Sony Ericssons telefoner jeg har synes har været værd at se og bruge tid på.
Brugeravatar
Atju

Indlæg af Atju »

har set en masse film om dem begge nu og er efterhånden ved at være ret sikker på at jeg skal ha nexus one frem for iphone.

har aldrig rigtigt brudt mig om den måde appel gerne vil bestemme præsis hvad og hvordan deres brugere skal bruge deres udstyr.

ta f.eks en helt almindelig ipod, stortset alle har haft en på et tidspunkt og med sådan en ipod er der ingen tvivl om (i min verden) at man får design for alle pengende og jeg tror sågar, kvaliteten af de materialer de bruger også er i top.

men nu kommer problemet, så snart det kommer til software delen VIL de absolut bestemme ALT, hvilken som helst anden mp3 afspiller kobler du bare på din computer og der åbner en lille mappe hvor du kan ligge dine lydfiler direkte ind.

men næææ nej en ipod skal man da bruge Apples eget skod pogram hvor alle de lydfiler du gerne vil lægge ind på din ipod skal konverteres til apples egen fil inden du kan lægge den ind på din (eller nok snarre Apples som du låner) ipod.

og den form for herredømme har altid fået mig til at se apple som den onde Lord Sauron der bare ønsker at vi alle skal knæle ved hans fødder.
og han skal herske og vi alle skal gå med æble tøj og køre rundt i hvide æbler med æble hjul osv osv

men derved ikke sagt at jeg ikke syntes om alle apples ting og syntes de har rigtigt mange gode ider f.eks strømstikket til en laptop sidder med magneter det ved jeg da at det er en rigtig god ide da jeg har mistet en pc på grund af den ledning altid er i vejen :D

og samtidig med har jeg det sgu lidt sådan at jeg køber heller ikke en VW Passat i stedet for en Audi selv om det er det samme der er under hjælmen
og alle delene er lavet hos VW.

design og brand tæller sgu også meget i min verden og ser ikke rigtigt nexus one blive allemands farvorit og det nye hippe :)

men så undre jeg mig igen over hvorfor fanden jeg bekrymer mig om det.. mig som er spejder i min fritid :D

nok en af de ting der bare aldrig bliver hippe men det er fandme fedt.

el eller anden fortæl mig hvad jeg skal gøre!!!! Nexus One eler Iphone

/Atju
/Atju

Image
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Du kan nu godt bruge winamp med dine ipod, lige for at få den kastet ud af verden.
Jeg ville vælge nexus frem for iPhone, og overvejer også stadig nexus. Men tror jeg ender på Xperia x10a, selvom den først kommer i uge 14.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Hvis du vil vente lidt, så skulle der gerne ligge en ny iPhone klar på hylderne om nogle måneder (hvis man lytter til rygterne).
At købe en iPhone 3GS nu er ihvertfald mindre smart og sikkert også noget man fortryder når den nye snart kommet på markedet. :)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Afhængig af rygte så er nogle måneder lig med november/december
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Jeg tror der går noget tid får der kommer en ny version iPhone (4G som nogle så fejlagtigt tror, idet 3G ikke betegner at det er tredje generation, men blot at den virker på 3G netværk). 3GS'eren har mere potentiale i sig, især hvis Apple lader den Multitaske, redesigner dens GUI, samt skruer op for hastigheden for processeren.
Besvar