Stikkontakt i bilen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Stikkontakt i bilen

Indlæg af Maunus »

Heyson

Skal i bil til Østrig inden længe og vi skal have en PS3 med derned.. For at vi ikke skal kede os for meget i bilen tænkte jeg at man da lige så godt kan sætte den til og spille på den på vej derned. Bilen vi kører i og skærme og indgang til det så det er intet problem, problemet ligger mere i hvordan jeg får strøm.. Mon T-hansen eller et andet sted ligger inde med et stik til cigarettænderen som gør at jeg kan plugge min PS3 i?
cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Stikkontakt i bilen

Indlæg af cyrus »

Ja Nu nævner du selv T-Hansen jo.. :D

http://www.thansen.dk/products.asp?c=33 ... 1199147588

Der er lidt at vælge i mellem, har ingen erfaringer med nogen af produkterne, men mon ikke de virker..
Celebrate Your Life With House
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Du skal dog nok lige være lidt opmærksom på PS3'ens strømforbrug.. De fleste billige omformere må maks belastes med omkring 175 Watt.. Så vidt jeg husker ligger PS3'ens forbrug noget højere end det...
Billede
Iwers
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Iwers »

Nu er det noget tid siden at jeg har købt min ps3, men jeg mener bestemt at der fulgte en oplader med som passer i cigarettænderen? har aldrig haft problemer med det :)
HUSK: når du slukker bilen skal du tage den ud af cigarettænderen så den ikke står og aflader batteriet :) det er så irriterende at stå på en rasteplads med en bil der ikke vil starte :P
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Tager i en ps3 med på skiferie? øhhhhhh
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

pono skrev:Tager i en ps3 med på skiferie? øhhhhhh
Det er en familie skitur med svigerfamilien (: Der er lidt fifa battle ;) og mon ikke der bliver smidt lidt film på når der skal slappes om aften inden den næste dag står på spring :)

Der er ingen som har erfaringer med bestemte ladere fra et sted?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har sådan en bil-lighter til stikkontakt omformerdims. Den virkede upåklageligt da jeg prøvede den. Men det var godt nok bare til at køre en bærbar.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Man kan få dem helt op til 1000 watt, så der er ikke noget problem der. De skal dog monteres direkte på dit batteri, så snart de kommer over 500. Da udtaget i cigar tingen ikke er voldsomt højt (afhængigt af hvilken modstand og sikring der sidder foran selvfølgelig)
Anyway bilteme, t-hansen, fona - whatever har dem
Bandit^

Indlæg af Bandit^ »

Har du en alm PS3 skal du nok regne med en 200w 12-230V inverter.
Har du derimod en PS3 slim kan du nøjes med en 100w inverter.
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10318727-1.html

http://www.gamebits.dk/shop/hq-12v-til-8508p.html skulle være nok til en PS3 slim men nok lige i undkants til en alm PS3
Bandit^
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Køb den her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 56&n=40100

Og placér den så i nemt kan komme til 220v stikket fra bagsædet.

Køb så et overdiemensioneret kabel til at trække direkte fra batteriet - gerne 6² eller mere.
Husk også en sikring der er passende - 20ah eller noget.
Det er måske også en god idé, med en afbryder på plus kablet - så er man 100% sikker på,
at dimsen ikke dræner akkumulatoren, når bilen holder parkeret (hvis man da husker at slukke jo ;))

Og så skal der selvfølgelig de rigtige kabelsko på ledningen, der går på hhv plus-polen, og til stel.
Det er ikke længe siden jeg så en knægt der havde leget ´bilstereo´ i garagen, hvor han bare havde
bundet afisoleret ledning rundt om terminalerne....
Han slap med en del svedne kabler og dåser, og så en lakering af forklappen... DOOH! 8O

Men det er en nem og billig løsning, med inverteren - og så kan den jo bruges til hvad som helst på 200v :)
Denne er på max 300w belastning, men de har den også til 600w og 1.000w.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det jeg prøvede at sige, var det PLys lige sagde :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Altså skal jeg ind og sætte alt mulig i motor og det ene og det andet? Det får jeg aldrig lov til af svigerforældrene :D Eller er det bare lige at plotte den boks i?

Det er en alm ps3 tyk model
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Tja... du kan jo PRØVE at sætte en af dem i, med kabel til cigar stikket i bilen....
Du finder hurtigt ud af om det går - for din svigerfar skal nok skælde ud, når sikringen ryger, og han end ikke ved hvordan man tjekker olien på bilen ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Man kan trække en del på en alm. konverter.
Så prøv dig af og se hvad der sker.
Du får jo ret hurtigt svar på om det virker eller ej.
Besvar