Crossfader eller channel fader? Hvornår bruger man hvad?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Fzang

Crossfader eller channel fader? Hvornår bruger man hvad?

Indlæg af Fzang »

Jeg har i et stykke tid nu gået lidt og spekuleret på hvad man bruger de to forskellige fadere til... Crossfaderen er ikke så svær at styre da det jo kun er én dims der skal køres rundt, hvorimod channel faderen giver lidt mere kontrol over lyden...

Hvornår bruger man hvad? Eller er det noget man selv styrer?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Re: Crossfader eller channel fader? Hvornår bruger man hvad?

Indlæg af Maunus »

Crossfaderen bruges meget i scratch http://www.youtube.com/watch?v=alY5bRu4-LI hvor du ser et godt eksempel på hvornår man kan bruge forskellen mellem disse to.. Til diskoteks musik bruger jeg normalt channel fader da det er mere kontrolret og man har lidt mere tid til at fin justere.. Crossfaderen kan godt til tider være lidt dårlig og lave nogle bratte overgange..
DeCain
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Re: Crossfader eller channel fader? Hvornår bruger man hvad?

Indlæg af DeCain »

Jeg bruger selv aldrig crossfaderen, men jeg scratch'er også sjældent.. Men ja de alm channels styrer jo også volumen (på de fleste mixere) selv om du bruger crossfader.. Så du bruger jo faktisk begge dele hvis du bruger den..
Svært at forklare ;)
--=DeCain the DJ=--
Besvar