Hej folkens
Jeg har for nylig geninstalleret mit mediecenter med Windows 7 og installeret opdateringer og drivere. Blandt opdateringerne var der også en Windows 7-opdatering til NVIDIA display og NVIDIA HDMI Audio. Da jeg afspillede et blu-ray-image i PowerDVD fandt min forstærker også med det samme ud af, at lyden var Dolby Digital og det hele spillede bare. Fantastisk!
Men PowerDVD kunne ikke finde ud af at afspille en blu-ray-film i en matroska-container (omdøbt til .divx) pga. manglende codecs. Jeg installerede derfor K-Lite Mega Codec Pack, og så virkede .divx-filen - dog uden at min forstærker genkendte Dolby audio. Ligeledes kunne min forstærker heller ikke genkende lydformatet til føromnævnte blu-ray-image efter installationen af K-Lite.
Skal man installere nogle andre codecs, eller skal man lave om på nogle indstillinger under installationen af K-Lite for at få det til at fungere korrekt??
På forhånd tak!
xavis
Forstærker genkender ikke lydformat efter install. af K-Lite
Redaktør: Moderators
Forstærker genkender ikke lydformat efter install. af K-Lite
Beware - the return of the pigs is near!!
Re: Forstærker genkender ikke lydformat efter install. af K-Lite
Jeg synes tit der er problemer med powerdvd i den sammenhæng.
prøv at installer VLC, den tager alt og giver ofteste det rigtige output i lyden.
prøv at installer VLC, den tager alt og giver ofteste det rigtige output i lyden.
Der er nogle andre ulemper ved vlc, der gør, at jeg synes, at den ikke er optimal.
Okay, dem kender jeg så ikke til.
VLC er simpelthen en ordentlig omgang discountbras inden for software. Den leverer elendig kvalitet på både lyd og billede, og så mener jeg, på et helt personligt plan, at brugerinterfacet er uigennemskueligt.
Anyway, de der codecpacks kan sjældent levere det samme resultat som hvis man installere alle codecs seperat. Afinstaller K-Lite, og installer hvert codec seperat. Det er mit råd, og sådan jeg har gjort alle dage.
Anyway, de der codecpacks kan sjældent levere det samme resultat som hvis man installere alle codecs seperat. Afinstaller K-Lite, og installer hvert codec seperat. Det er mit råd, og sådan jeg har gjort alle dage.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
For ikke at tale om sortgengivelsen, som vlc slet ikke kan levere på højde med PowerDVD eller bare Windows Media Player (ikke classic)..!
Tak, QrazyLeg - det lyder som om, det er det, jeg skal prøve! Men kan du fortælle mig, hvordan jeg finder ud af, hvilke codecs, jeg skal bruge, og hvor jeg kan finde dem?!?
Tak, QrazyLeg - det lyder som om, det er det, jeg skal prøve! Men kan du fortælle mig, hvordan jeg finder ud af, hvilke codecs, jeg skal bruge, og hvor jeg kan finde dem?!?
Free-Codecs.com har det meste. I venstre side er der links til både video- og audiocodecs. Der er beskrivelser af de enkelte codecs, og eventuelle link og oplysninger om andre påkrævede installationer under hvert menupunkt.
Brug Video Inspector til at finde yderligere information om hvilke codecs du evt. skal bruge.
Brug Video Inspector til at finde yderligere information om hvilke codecs du evt. skal bruge.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Fantastisk! Jeg håber, jeg får tid til at kigge på det i dag - ellers bliver det først næste weekend.
Mange tak for hjælpen!
Mange tak for hjælpen!