Zepto Computers har indgivet konkursbegæring

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Zepto Computers har indgivet konkursbegæring

Indlæg af QrazyLeg »

Børsen skrev: Karsten Rees Zepto går konkurs
17-11-2009 16:19 af Gerd Buchhave

Opdateret kl. 16.34 - IT-firmaet Zepto Computers er gået konkurs. Selskabet, der har rigmanden Karsten Ree i spidsen, menes ifølge bestyrelsen ikke længere kunne drives videre på forsvarlig vis under de nuværende, økonomiske forhold.

Beslutningen er blevet truffet på et bestyrelsesmøde i dag, hvor selskabets manglende evne til at levere de forventede resultater var på dagsordenen. Det førte til beslutningen om at erklære selskabet konkurs.

Bestyrelsen gør det klart, at ledelsen har gjort et stort stykke arbejde for at redde virksomheden, men den nødvendige turnaround af virksomheden er det ikke lykkedes at gennemføre.

Handlen suspenderet på Fondsbørsen

Københavns Fondsbørs har suspenderet al handel med aktien på anmodning fra Zeptos bestyrelse. På nuværende tidspunkt står Zepto listet på børsen med en markedsværdi på 43 mio. kr., som altså må anses for tabt.

Zepto fremlagde i sidste uge regnskab for tredje kvartal. Det viste et underskud på 5,7 mio. kr. før skat. Omsætningen var faldet drastisk fra året før. Regnskabet indeholdt en nedjustering.

Af regnskabsmeddelelsen fremgik det, at ledelsen i Zepto nu ville undersøge mulighederne for at finde en finansiel løsning, der kunne styrke selskabet kapitalforhold. Dette er altså mislykkedes.

Ree ad,. direktør fra august

Zepto blev børsnoteret på First North 14. november 2006 og nåede dermed akkurat at fejre tre års jubilæum som børsnoteret selskab.

Karsten Ree er med en ejerandel på 83 pct. storaktionær i selskabet, som har selv har siddet som adm. direktør for siden august i år. Her afløste han Lasse Frost, stifteren af selskabet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
night_hawk

Re: Zepto Computers har indgivet konkursbegæring

Indlæg af night_hawk »

også på tide af de skærme kom af markedet! :D
Billede
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Indlæg af bpm »

hva mener du ? siger du at det ikke er alle fladskærme fra andre producenter ikke skal ha lyden skruet op på over 22 for at overdøve selve tvet... det tror jeg simpelthen ikke på.
haha magen til aldi-tv skal man lede længe efter.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nogen der ved om de sender deres computere af sted til fallit priser? (:
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Farvel til de penge Carsten... Ikke skide heldige investeringer han har lavet siden han solgte dba...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Tja - det er jo ikke noget at græde over. Jeg har set for mange dårlige Zepto TV og Zepto bærbare til at have ondt af at de er gået konkurs.
Zepto er det eneste fabrikat af bærbare jeg har set, hvor tasterne på keyboardet falder af og kabinetterne går fra hinanden. Dertil har de jo været berygtet for deres service.

Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Der har dog også været enkelte gode modeller. Jeg tror egentlig Zeptos computere er ganske ok til prisen, i hvert fald lige så gode som de fleste Acer computere. Der er der kun tale om trial and error :/
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Hmm.. Der kan man se..

Må nu lige hejse et flag for dem, og sige at jeg er ovenud tilfreds med den Zepto 2425W jeg købte for 3 år siden.. Den havde et defekt CD-rom drev da jeg købte den, men den fik jeg skiftet uden det mindste bøvl.. Og den har kørt (og gør stadig) upåklageligt siden! Så egentligt har den kørt bedre en min gamle HP, en kammerats IBM og en anden kammerats Dell..
Billede
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

Min Zepto bærbar som jeg købte i Januar måned havde også defekt dvd-drev fra start. Men det har jeg fået skiftet. Og den virker uden problemer nu. Super god computer til pengene. Crysis1 kan den køre på det højeste uden at det hakker :)
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Det er jo ret typisk det her... I lang tid har jeg haft en del problemer med min lader på min zepto 6625wd, nu er den selvfölgelig stået helt af! Det fremgår af deres hjemmeside at de er stadig open for business som jeg forstår det, dog er det umuligt at komme i kontakt med dem telefonisk. Der er lidt langt til deres adresse derfra hvor jeg bor derfor ville jeg gerne vide om de stadig har åbent for salg inden jeg körer helt derud. Er der nogen der ved lidtmere om det??
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Kontakt InfoCare - tror dog kun de vil gøre noget hvis du har en All-Risk forsikring
SENESTE NYT (20/11): Der er nu åbnet for USG forsikringsreparationer. Hvis du har en Zepto Laptop med all-risk forsikring kan du nu sende den til InfoCare Service A/S Telegrafvej 6, 2750 Ballerup. Du skal selv betale for forsendelsen til os. Husk at lave en fejlmelding på vores fejlmeldingsportal inden du sender PC’en til os.

Som det fremgår af pressen har Zepto A/S tirsdag 17/11 indgivet konkursbegæring. I medfør af dette kan InfoCare ikke for nærværende udføre reparationsservice på Zepto PC’er og TV. Stoppet omfatter såvel garantiservice som reparationer udført efter regning og forsikringsreparationer.

Hvis du har et apparat indleveret hos os til service er vi derfor ikke i stand til at gennemføre reparationen. Hvis du ønsker dit apparat retur (urepareret) bedes du derfor selv sørge for at bestille transport for egen regning. Når du har bestilt transport bedes du sende en mail til Zepto@infocare.dk. Vi vil så sætte dit apparat klar til afsendelse med den af dig valgte transportør.

Du kan også vælge selv at afhente dit apparat på vores adresse Telegrafvej 6 i Ballerup. Også i dette tilfælde bedes du informere os på forhånd om afhentningsdagen ved en mail til Zepto@infocare.dk.

Har du registeret en endnu ikke afhentet servicesag hos os eller via Zeptos hotline inden den 18/11, skal du være opmærksom på, at vi er nødsaget til at afvise denne anmodning.

Vi håber du har forståelse for situationen og at InfoCare ikke er involveret i konkursen. Vi vil derfor gøre vort yderste for at hjælpe dig i gennem denne situation, men beder samtidig om din forståelse for, at vi ikke kan påtage os yderligere udgifter i den forbindelse.

Vi vil løbende opdatere vores hjemmeside med oplysninger, og henviser i øvrigt til http://www.zepto.dk.
Kilde: http://www.infocare.dk/default.aspx?m=121&amid=6973
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Ja, det er jo alt sammen godt nok, jeg er dog mest interesseret i at købe en ny LiteOn oplader, eftersom min garanti for længst er udløbet. Så jeg har intet til reparation og skal heller ikke have noget til reparation medmindre der er selve indgangen på computeren der er død. Ellers tak for dit indlæg :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ah ok, så ikke lige ordet "lader" i dit indlæg.

Men er opladeren inkluderet i garantien? Oftest er tilbehør og batterier nemlig ikke en del heraf.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Ja, det er jo lige det. Uanset om det er en del af garantien eller ej, så er min garanti udløbet for længst. Derfor er jeg interesseret i købe en oplader, men kan ikke komme igennem til zepto telefonisk og er lidt usikker på om de modeller jeg har fundet andre steder passer helt nøjagtig til min model. Udover det, er jeg selvfølgelig ikke interesseret i at købe en ny oplader, hvis det ikke er opladeren der er noget i vejen med, men istedet for med selve indgangen på min computer...
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Nu virker det ret umuligt at komme på Zeptos side siden igår, men jeg har fundet en brugt lader på nettet ved navn: PA-1900-24. Min egen hedder PA-1900-04, nogen der ved hvori forskellen ligger? Og om denne forskel har nogen betydning? Spænding og effekt er den samme på både min og sælgers...
Zivago

Indlæg af Zivago »

raffay skrev:Nu virker det ret umuligt at komme på Zeptos side siden igår, men jeg har fundet en brugt lader på nettet ved navn: PA-1900-24. Min egen hedder PA-1900-04, nogen der ved hvori forskellen ligger? Og om denne forskel har nogen betydning? Spænding og effekt er den samme på både min og sælgers...
Der kan være forskel på stiktypen og polariseringen i stikket. Men du kan da købe universal ladere hvor du kan skifte mellem stiktype og indstillig spændingen så den passer til din bærbare.
Enhver seriøes PC forhandler kan hjælpe dig med en ny lader.

Zivago
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

OK... Takker for alle jeres svar :) Sälger fortäller mig at hun har testet den i 6625, så må vi håbe hun har ret... :s
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ellers kan du nok skaffe noget her:

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories

Desuden, hvis din er bygget på samme måde som min, så er computeren egentligt en Compal.. Måske du kan finde nogen der forhandler disse..

http://www.compal.com/index_En.htm
Billede
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Hej Crazy

Fedt med dine links, men jeg tog chancen og købte en lader af sælger fra Den Blå Avis. Hvis ikke jeg har held må jeg på eBay kan jeg se ... :)
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Har netop fået modellen med posten... og det virker! Fedt nok, købte iøvrigt 2 med ialt for 300 så det jo dejligt at jeg undkig zepto og deres 499,- for 1 stk :)
Besvar