Jeg regner med du mener 2 CDJ 200 og en DJM 400

men det kan jeg stærkt anbefale til at starte med. Ellers kan du sigte efter nogen 2 CDJ 400 som ligger lige over CDJ 200, de kan lige en smule mere og de kan tage USB pinde.
valget af mixer er et godt valg da det er næsten magen til hvad man vil møde som standard mixer i byen, dog en udvidet udgave (DJM600/700/800)
Jeg startede selv med 2 CDJ 100 og 1 DJM 400, i dag har jeg 2 CDJ 400 og en DJM 400, og det kan jeg kun anbefale da det ikke er for overdrevet og samtidig vil du have rigelig med plads til at forbedre dig.
omkring rettighederne, altså de købte CD'er er jo bare at sætte i og ikke bekymre sig om noget, de købte MP3 filer fra nettet ville jeg selv spille med glæde men den er lidt tricky da der er nogen uvisheder om man må spille digitalfiler (også selvom de er købt!) (ville selv vælge at spille dem da man jo har betalt lige så meget for skidtet som hvis det var en rigtig CD!) - og dine ulovlig hentet filer, ja dem må du slet ikke spille. =) så det er meget enkelt. Hvad de forskellige DJs vælger at bruge er forskelligt, men om vi kan lide det eller ej så kan vi ikke komme uden om at de fleste DJs har et par numre liggende som de ikke har betalt for.