Nyt fjernsyn

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Nyt fjernsyn

Indlæg af Maunus »

Heyson

har lige købt míg en PS3 men da jeg kom finder jeg ud af at jeg sgu ikke har HD indgang i min gamle lorte fladskærm.. Så nu vil jeg sgu ha mig en ny skærm..

Jeg har besluttet jeg ca. max vil give 4000,- og jeg har egentlig fundet dissee lækre 42" Samsung skærm i plasma og selvfølgelig med HD indgange..

http://www.pixmania.com/dk/dk/2866001/a ... 2b430.html
http://www.pixmania.com/dk/dk/2658776/a ... 2b451.html

Jeg kan dog ikke rigtig finde forskellene i disse 2 TV.. det ene har 3 HD indgange og det andet har 2 HD indgange plus en USB indgang..

Hæler mest til det med USB indgangen også, så har man jo også det hvis man skulle bruge det..

Jeg køber meget brugt og ville ikke have noget i mod at købe et brugt TV bare det opfylder mine krav på

42" eller deromkring
max 4000,- (hvis det er brugt så mindre, eller også skal det være med nogen andre fordele)
plasma
HD indgang
Gerne Samsung

Kender i til andre brugtsider hvor jeg kan finde sådan et TV end DBA.dk og guloggratis.dk og er der noget andet i synes jeg burde se efter?
Brugeravatar
David
Geografisk sted: Danmark

Re: Nyt fjernsyn

Indlæg af David »

Er ingen ekspert, men vil mene det er fedest at finde et tv med full HD, og ikke bare HD ready (1080p / 720p) Ikke alle ps3 spil understøtter full HD, men det er fedt når de gør ;)
Det er også en fordel når du skal til at se film på den :)

Hifipriser er ret godt til at finde sådan noget også, har lavet en hurtig søgning for dig (Max 4.000,- og Full HD)
http://tinyurl.com/yjen6y4

Det er godt nok ikke mange 42"' til under 4k (læs: ingen :p), men så kan man måske finde en god model derinde og slå den op på en dba.dk eller lign.

Andet er, det også kan betale sig at holde øje med Elgiganten, de har nogle ret vilde tilbuds engang imellem : -)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hold dig væk fra pixmania. De er ret så berygtet, hvilket har været omtalt i medierne mange gange.
Selv om Elgiganten = prisgiganten, så man ofte kan finde tingene en del billigere andre steder - så er det rigtigt nok, at der har nogle rigtig gode tilbud på TV engang imellem.
Brugeravatar
PR

Indlæg af PR »

Det er sgu ærgeligt ikke at have en Full HD skærm, når du nu har PS3. Hvis det var mig, og jeg under ingen omstændigheder ville spendere mere end 4000, så ville jeg købe brugt.
Det burde være muligt at finde en plasma skærm, (samsung eller panasonic) brugt på nettet til under 4K. Men overvej om du ikke også skal have 100 Hz funktion i dit TV, til når det går rigtig hurligt i Need For Speed Shift eller hvad du nu spiller :P
Uploaders are like girlfriends. Without them you won't get any.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Efter hvad i skriver har jeg valgt at hæve mine krav, så det skal være Full HD. :D

Køber mange ting brugt og kunne sagtens finde på at købe brugt tv også, men kender kun Hifigalleri, DBA og guloggratis at søge på..

Hvad skal jeg se på mht. det nye signal? Der skal være noget DVB tuner og sådan noget jeg ikke kan finde rundt i? :S
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Maunus skrev:Hvad skal jeg se på mht. det nye signal? Der skal være noget DVB tuner og sådan noget jeg ikke kan finde rundt i? :S
Det kommer an på din nuværende modtager situation, men personligt ville jeg gå efter et med både DVB C og T tuner, da det vil betyde det både kan modtage via kabel og via antenne, så er det lidt nemmere og skifte udbyder, hvis man på et tispunkt vil det
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
PR

Indlæg af PR »

Jeg mener også at recordere.dk har et køb/salg underforum. Det undgår du de 15-årige der sælger deres tv for at få råd til scooter-tun. Spøg til side, men recordere er en del mere seriøs - så prøv det :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Takker (: der går nok lidt før TV'et kommer hjem på værelset men så kan jeg jo gå og kigge lidt.
Brugeravatar
PR

Indlæg af PR »

Nå, men nu du har lidt tænke(og opsparings)tid, kan jeg da lige nå at anbefale Panasonics G10 serie. Full HD og 600 Hz teknologi til lidt over 7.000 kr.
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... G10&sp=all

Ellers er der også serien lige under, nemlig S10 som "kun" har 400 Hz. Pris 6.000 kr.
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=498904
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Har tænkt lidt på det X10 de har lavet - det er lidt billigere , men ved du hvad det har af specs i forhold til disse?
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

Jeg har lige købt G10, dog i 50" og jeg er mere end tilfreds!
når man smider en blu-ray i ps3'en eller spiller Little big planet er billedet LÆKKERT! :D

Kan kun anbefale G10 serien! :)
Brugeravatar
PR

Indlæg af PR »

Maunus skrev:Har tænkt lidt på det X10 de har lavet - det er lidt billigere , men ved du hvad det har af specs i forhold til disse?
Det er utrolig mange forskelle.
De vigtigeste er nok at X-serien har et andet panel som ikke er af samme kvalitet som S-serien, og slet ikke som G-serien som har Panasonics meget roste Neo Plasma Display Panel. Det vil sige at X-serien ikke rammer samme sortniveau som de 2 andre serier. Dette bunder bl.a. i at den rene kontrast på X-serien er 20.000:1, mens den på S- og G-serien er henholdsvis 30.000:1 og 40.000:1.
Derudover har X-serien "kun" en HD opløsning, og ikke Full HD som de 2 andre.

Har gjort det lidt lettere for dig at sammenligne de 3 modeller, her
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

PR skrev:
Maunus skrev:Har tænkt lidt på det X10 de har lavet - det er lidt billigere , men ved du hvad det har af specs i forhold til disse?
Det er utrolig mange forskelle.
De vigtigeste er nok at X-serien har et andet panel som ikke er af samme kvalitet som S-serien, og slet ikke som G-serien som har Panasonics meget roste Neo Plasma Display Panel. Det vil sige at X-serien ikke rammer samme sortniveau som de 2 andre serier. Dette bunder bl.a. i at den rene kontrast på X-serien er 20.000:1, mens den på S- og G-serien er henholdsvis 30.000:1 og 40.000:1.
Derudover har X-serien "kun" en HD opløsning, og ikke Full HD som de 2 andre.

Har gjort det lidt lettere for dig at sammenligne de 3 modeller, her
Tak! :D
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Så lige dette i reklamen. :O

var sgu billigt nok, men det er godt nok ikke Full HD..
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_ ... 4448_.aspx

Nogen som ved om dette er full HD?
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Panasoni ... 3932_.aspx
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror ikke du skal bekymre dig gevaldigt om det er HD vs Full HD. Det er sgu i bund og grund billedekvaliteten det kommer an på, og ikke om det kan afspille 720p eller 1080i. For at udnytte 1080i tales der ofte om udnyttelse af 58" skærme. Det var ikke noget jeg vil tage som et fuldkommen salgsargument, hvis jeg havde 4000,- kr. at købe TV for. Der er andre basale kvaliteter, der skal opfyldes først (kontrast, Hz osv.)

Ovenstående TV (Panasonic TXP42X10)

Applicable Scanning Format:
525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p, / 1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI only), 1125 (1080)/50p (HDMI only), 1125 (1080)/60p (HDMI only)

Moving Picture Resolution: 720 lines

Det er hapset fra Panasonics hjemmeside. Det interessante er ikke hvilke formater du kan knalde på dit tv, men til gengæld "moving picture resolution", der er 720 linjer (her har du dit HD - dog ikke FULLHD - TV)

TV'et er HDReady, da der er indbygget DVB-tuner.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar