Sure tæer/sko

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

Plys - det nye kuld skrev:
Pil-babz skrev:...har et par Diesel sko der også har tendens til at blive gode sure efter en lang arbejdsdag.. :)
Billede
Det der er jo heller ikke noget lort at vade rundt i en hel dag - det er 2. dags sko for konfirmander !

Køb dog noget ordentligt fodtøj, hvis I skal bruge de fødder meget :? :!:
I know, det er sku ikke ligefrem de mest komfortable sko at gå i, langt fra.. men syntes de rigtig fede, og skifter for det meste sko midt på dagen, ikke fordi mine puma er meget bedre, men netop for ikke at få ondt i fødderne.. :)
Skaw
Ses vi i Assens din ækle bryder?
Geografisk sted: bag dig

Indlæg af Skaw »

Udover alt det andet der er nævnt, så tag sålerne ud af skoene efter brug og lad det hele få noget luft. Og køb sko i åndbart materiale, lærredssko som Allstars eller Diesel sko som Pil-babz's er noget af det værste at stikke fødderne i...
Jeg har engang købt olie!
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

Skaw skrev:..lærredssko som Allstars eller Diesel sko som Pil-babz's er noget af det værste at stikke fødderne i...
Lige præcis! (: stort set alt der hedder Fashion er for det meste ikke sundt eller behageligt at gå længe i..
- Nu er mit arbejde så at sælge, bla. disse, så mange af dem er til arbejds/fest/pænere brug, men gør også god brug af et par gode Puma løbe/fritidssko.. :)

- men hvis man nu vælger sådan et par syrebasser, så kan man ligeså godt få det bedste ud af det, så super med sådan en tråd..
mig1
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af mig1 »

jmunch skrev:
aroxdk skrev:Alm god hygiejne, bad 1-2x dag, skift sokker 1-2x om dagen. Hvis det er skoenes skyld så smid dem ud. Lad være med at købe billige ultrasyntetiske sokker i Føtex o.lign. Smid dem ud hvis du har nogen ;)

Når det kommer til stykket er det meget få, der behøver at lugte (dvs en slags sygdom)
Nu er det langt fra sundt at gå i bad 1 - 2 gange dagligt..
eller retter 1-2 gange årligt... vand er kun for gravide kvinder og meget meget små børn....... (hvorfor er der ingen der vil sidde ved siden af mig??)

ej ok...

kan da anbefale at skifte sko ofte eller tagge dem af hvis du eks sidder en del ned, ellers virker den der med eddiken..

lige en anden ting.... jo jeg går i bad 1 gang om dagen blot til info!!
hilsen
M.I.G.1
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Snak med en hudlæge!
Jeg havde engang fodsved, men fik fjernet lugten ved at gå til hudlæge små 8 gange.
Mine fødder blev sat i et par foliebakker hvor der derefter blev tilsluttet strøm.
Jeg kan ikke forklare hvordan det kunne lade sig gøre, men efter behandlingerne var min fodsved mere eller mindre forsvundet.

Så hvorfor smide penge efter produkter der kun fjerner det midlertidigt, når det kan fjernes permanent? :)

[EDIT]
Det her minder om den behandling jeg fik:
http://www.sweathelp.org/English/PFF_Tr ... oresis.asp
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Fordi det er almindelig fornuft at fjerne årsagen frem for symptomet. Der er jo en grund til at tæerne stinker, det er fordi kroppen reagerer på noget, som er unaturligt for den.

Så kan vi jo også bare lade være med at tænke på hvad vi spiser og hvilke mængder, for vi kan jo bare få snøret mavesækken sammen eller få lavet en fedtsugning. - For lige at sætte den på en spids :)
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Re:

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Sunshine skrev:Så kan vi jo også bare lade være med at tænke på hvad vi spiser og hvilke mængder, for vi kan jo bare få snøret mavesækken sammen eller få lavet en fedtsugning. - For lige at sætte den på en spids :)
For satan da en glimragende idé!!! Kan man virkeligt dét ? :rofl:

@ mimic : Strøm :? - blev din fodsved så ikke til fod-sveden?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af mimic »

Plys - det nye kuld skrev:@ mimic : Strøm :? - blev din fodsved så ikke til fod-sveden?
Læs linket, det forklarer faktisk rimelig godt hvordan det fungerer. :)
dwr
Moderator

Re: Sure tæer/sko

Indlæg af dwr »

Jeg kunne forestille mig formålet med strøm ville være at dræbe nogle bestemte celler/nerver/kirtler eller whatever det nu er, der gør, at man producerer sved. Om det er sund ved jeg ikke.
Jeg ved at Botox bliver brugt som en løsning på f.eks. øget svedproduktion under armene, hvor det bliver sprøjtet ind for at blokere eller sådan noget... Kan ikke huske det helt præcist... Men som en tidligere poster har skrevet, så er chancerne for at have en sådan lidelse ikke særlig stor og det er i de flestes tilfælde bare et spørgsmål om personlig hygieine, dårlig beklædning (læs billige lorte sko fra bilka - hermed ikke sagt at dyre sko ikke også kan være noget lort) eller lignende.

Hvis du vil have nogle gode løbesko, hvor du er sikker på udluftning, så køb sådan et par her:
Billede

Dem har jeg selv og de har meget effektiv udluftning på oversiden af tæerne, således at du faktisk kan mærke luften, når du løber.
Det er dog en pronations-sko, men der er sikkert en normal version også. De hedder:
Nike Men's Air Structure Triax X Running Shoe.

Den koster 1200,- (eller det gjorde den ihvert fald - ved ikke hvad den koster nu), men er bestemt pengene værd.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

dwr skrev:Jeg kunne forestille mig formålet med strøm ville være at dræbe nogle bestemte celler/nerver/kirtler eller whatever det nu er, der gør, at man producerer sved. Om det er sund ved jeg ikke.
Jeg ved at Botox bliver brugt som en løsning på f.eks. øget svedproduktion under armene, hvor det bliver sprøjtet ind for at blokere eller sådan noget... Kan ikke huske det helt præcist... Men som en tidligere poster har skrevet, så er chancerne for at have en sådan lidelse ikke særlig stor og det er i de flestes tilfælde bare et spørgsmål om personlig hygieine, dårlig beklædning (læs billige lorte sko fra bilka - hermed ikke sagt at dyre sko ikke også kan være noget lort) eller lignende.

Hvis du vil have nogle gode løbesko, hvor du er sikker på udluftning, så køb sådan et par her:
Billede

Dem har jeg selv og de har meget effektiv udluftning på oversiden af tæerne, således at du faktisk kan mærke luften, når du løber.
Det er dog en pronations-sko, men der er sikkert en normal version også. De hedder:
Nike Men's Air Structure Triax X Running Shoe.

Den koster 1200,- (eller det gjorde den ihvert fald - ved ikke hvad den koster nu), men er bestemt pengene værd.
Heh, tror det er dem jeg løber i.. Kostede vist 800 på udsalg. Udover det så har jeg aldrig gået op i løbesko - kan løbe i hvad som helst, man sveder på sådan en tur, og det kommer man ikke udenom :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Man kan også bruge aluminium chlorid til at fjerne sved i kortere tid.
Zivago

Indlæg af Zivago »

dwr skrev:Jeg kunne forestille mig formålet med strøm ville være at dræbe nogle bestemte celler/nerver/kirtler eller whatever det nu er, der gør, at man producerer sved. Om det er sund ved jeg ikke.
.
At sprøjte noget ind, for at blokere for sved - eller fjerne kirtler med strøm, er altså ikke sundt. Der er jo trods alt en årsag til at man sveder, nemlig at kroppens temperatur skal reguleres. Sved indeholder også dermicidin, som er et bakterie dræbende stof - da en anden af svedens opgaver er at dræbe bakterier på huden. Så nej -behandling af svedkirtler osv. skal KUN ske, hvis man har en sved relateret sygdom.

Få nogle ordentlige sko - med ordentlige udluftning, og gå ikke i de samme sko 2 dage i træk. Heller ikke selvom du skifter sko midt på dagen. Sko skal have tid til at dampe ordentlig af. Og ja - strømper / sokker skal også være af ordentlig kvalitet.
Mange "mode" sko og strømper, er som andre også har nævnt - ikke altid gode for fødderne.

Dertil kan det anbefales at tage et decideret fodbad - med fodbadesalt engang imellem, som et tillæg til "bare" at vaske sine fødder normalt.

Zivago
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Det var da det mest fornuftige, der er blevet sagt i den her tråd!
Billede
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Plejer at tage et fodbad med fodbadsalt fodcremer fodpulver og bl.a. også footscrubs også lugter de rene igen ét par dage ...
Barry Lloyd
Besvar