Automatiske el-ruder i Mitsubishi Colt fra 2008
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Automatiske el-ruder i Mitsubishi Colt fra 2008
Håber der er en her inde som har en mekaniker gemt i maven, og så kan svare på dette spørgsmål;
Er det muligt for mig at få den bil jeg har, en Mitsubishi Colt fra 2008, som har el-ruder, til at de kan rulles op automatisk, ligesom den kan rulle automatisk ned kun i førersiden, kunne jeg godt tænke mig det i begge sider. Den ruller fint ned i førersiden, men i passagerersiden skal man holde knappen hhv. oppe, eller nede, hvilket kan være lidt irriterende engang i mellem. Det er i småtings afd. af hvad der kan laves, men syntes det kunne være rart at det kunne ske. Den kan jo rulle ned automatisk i førersiden, så om det er noget som skal omprogrammeres, og hvordan, er der nogle som ved noget dér? har forespurgt på BilGalleri, men ingen vidste rigtigt noget, og forhandleren ved selvfølgelig heller ikke noget...
Er det muligt for mig at få den bil jeg har, en Mitsubishi Colt fra 2008, som har el-ruder, til at de kan rulles op automatisk, ligesom den kan rulle automatisk ned kun i førersiden, kunne jeg godt tænke mig det i begge sider. Den ruller fint ned i førersiden, men i passagerersiden skal man holde knappen hhv. oppe, eller nede, hvilket kan være lidt irriterende engang i mellem. Det er i småtings afd. af hvad der kan laves, men syntes det kunne være rart at det kunne ske. Den kan jo rulle ned automatisk i førersiden, så om det er noget som skal omprogrammeres, og hvordan, er der nogle som ved noget dér? har forespurgt på BilGalleri, men ingen vidste rigtigt noget, og forhandleren ved selvfølgelig heller ikke noget...
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Re: Automatiske el-ruder i Mitsubishi Colt fra 2008
Jeg er ret sikker på at rude hejsen er styret af et relæ - sikkert et elektronisk relæ.
Relæet med indbygget automatik har såkaldet ´selvhold´, der udløses når knappen er aktiveret i x-antal sekunder.
Relæet til den anden side er uden denne funktion.
Mit bedste gæt er, at hvis du kan lokalisere disse relæer (de er sikkert ens med hensyn til stik/terminaler), så kan du hos Mitsubishi, købe et tidsstyret relæ,
og montere det på passager siden...
Spørg evt. en Mitsubishi mekaniker, om det i virkeligheden bare er så enkelt - det er det på en Peugeot Partner anyway
Relæet med indbygget automatik har såkaldet ´selvhold´, der udløses når knappen er aktiveret i x-antal sekunder.
Relæet til den anden side er uden denne funktion.
Mit bedste gæt er, at hvis du kan lokalisere disse relæer (de er sikkert ens med hensyn til stik/terminaler), så kan du hos Mitsubishi, købe et tidsstyret relæ,
og montere det på passager siden...
Spørg evt. en Mitsubishi mekaniker, om det i virkeligheden bare er så enkelt - det er det på en Peugeot Partner anyway
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
amh
- CAs dkbn-luder
Tak for det Plys - har her til morgen snakket med en kammerat som har en anden kammerat som er ansat hos Mitsubishi, han siger det er igennem et styresystem, som man ikke kan omkode det sidder i. Syntes det lyder lidt mærkeligt så?
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Det er da ikke utænkeligt at Japanerne har en lille bitte computer i bilen, der styrer sådanne simple funktioner
Det gør jo kabelføring mere rationel i en bil, og mindre kabel sparer omkostninger.
Det gør jo kabelføring mere rationel i en bil, og mindre kabel sparer omkostninger.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Jeg har lige hørt en ven om det kunne lade sig gøre i min bil, en Chevrolet Lacetti og det sagde han ikke var muligt.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hmm, okay, forklarede han hvorfor det ikke kunne lade sig gøre ? noget med relæ, eller med kontakten? For det fik jeg lige af vide i dag, af en kammerat som er elektriker. At det kun er en 2 vejs kontakt som sidder i passagerer siden, og ikke en 4 vejs, som gør at den kan køre op og ned selv ved et klik. Så det er sådanne 2 kontakter som egentlig skal i til og starte med, så skal der nok rettes enten på systemet, eller et relæ.
Jeg ville også ha' sagt at der nok også skulle en ny kontakt til. - medmindre den kan omkodes med at holdes inde eller lign. når du trykker eller hiver den op i den anden side må du kunne mærke at den har 2 klik, holder du den i første klik køre den bare men tager du den til næste klik så køre den helt ned eller op.amh skrev:Hmm, okay, forklarede han hvorfor det ikke kunne lade sig gøre ? noget med relæ, eller med kontakten? For det fik jeg lige af vide i dag, af en kammerat som er elektriker. At det kun er en 2 vejs kontakt som sidder i passagerer siden, og ikke en 4 vejs, som gør at den kan køre op og ned selv ved et klik. Så det er sådanne 2 kontakter som egentlig skal i til og starte med, så skal der nok rettes enten på systemet, eller et relæ.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Præcis. Det har den næsten i førersiden. Der har den klik funktionen ned af, så det kører helt ned automatisk. men desværre ikke op.
Min ven skrev: Det er en funktion i din elrude motor der bestemmer det. og det er kun i føredøren.. men jeg tror man kan få nogle uoriginale boxe til det men det er noget værre gøgl
funktionen sidder i betjeningspanelet med rudekontakterne og det kan man ikke bare lave om på.
funktionen sidder i betjeningspanelet med rudekontakterne og det kan man ikke bare lave om på.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Okay - havde fat i ham jeg kender som er hos Mitsu. Deres tekniker siger det ikke kan lade sig gøre... Sjovt så lille en ting, ikke er lavet smartere..
Ja ærlig talt..