Hjælp ang. Dankort ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Hjælp ang. Dankort ?

Indlæg af Dj Dk »

Jeg var nede i Danske Bank i dag, for at bestille en dankort og så fik jeg afvide at man skulle have et fast indtægt for at kunne lave et, da jeg kun har et sommer job i sommerland sjælland de næste 3 måneder kan jeg ikke få det, men skal bruge et kort så jeg kan købe ind på nettet og hæve over beløb da jeg bor i en lille lorte by og generalt lorte vestsjælland som ikke tager Mastercard

Hvad pokker skal jeg gøre eller hvad kan jeg gøre ?
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Hjælp ang. Dankort ?

Indlæg af Down1 »

1 skift bank
2 anskaf dig et visa electron
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Dj Dk
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

hvilken bank kan du så anbefale ?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

DJ DK
- kommer helt an på hvad dine behov er.

Umiddelbart kan jeg sagtens se hvorfor banken ikke vil give dig et DK når du ingen fast indtægt har og du har planer om at hæver over. Netop at du kan hæve over giver dem jo en "usikkerhed" som du står til ansvar for.

Anskaf dig i stedet et Visa Electron som du kan bruge de fleste steder på nettet og slippe for at komme til at skylde penge, hvilket er en god ide netop når man ikke har den faste indkomst.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Men ja, helt enig, skift bank som det første og anskaf dig så et af de kreditkort med begrænsning på.

Hvor bor du henne af? Men ellers er jeg godt glad for Spar Nord selv.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Jeg har haft Visa Elektron de sidste par år.. Der er mange steder det ikke kan bruges, og det kan godt være noget bøvl.. Men når man først har vendet sig til at skulle hen forbi en hæveautomat for at få kontanter, får man det passet ind i sin hverdag.. Og så er der jo den bonus, at du ikke kan overtrække, så du ved hvad du har at gøre med hver gang der går SU/whatever ind..

Det være sagt, så er jeg ved at være færdiguddannet, og regner med at skulle have mig et Dankort igen, når den første lønseddel rammer kontoen 1. september...
Billede
Dj Dk
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

nco, jeg bor i Snertinge
Brugeravatar
Neque
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Neque »

Få da lavet en aftale med din bank om at du ikke kan lave overtræk på dit dankort, det har jeg selv.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det lyder som et sted på Vestsjælland. Smut ind forbi Kalundborg eller Slagelse, der ligger alle de størrer banker. Snak med dem alle pånær Danske Bank. Der er uden tvivl en af bankerne som vil tilbyde dig en konto med dankort tilknyttet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Du ku jo også bare sige til din bankrådgiver at det jo ikke er for at du skulle overtrække din konto men netop for at have muligheden for at kunne købe lidt på nettet engang imellem og som du siger trække over beløbet i stedet for lige beløb (det var der vist en der misforstod længere oppe)

Og hvis ik så må du jo bare til at skifte bank da du kan få det andre steder.. ingen grund til bare at skride uden lige at høre hvad de siger til det først..

Har da før "truet" (lyder så hårdt) med at smutte og så har de givet sig..
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Der er ingen tvivl om at bankerne generelt er blevet mere forsigtige ovenpå finans krisen.
Men hvis du ikke kan få et dankort, og de VIL se en fast indtægt, så er der noget der siger mig,
at du reelt ikke har noget at bruge et dankort til (ingen penge på kontoen, red.)

Hvis du tilmed er ny kunde i banken, er de ekstra opmærksomme.
(man er stadigvæk ny kunde efter et par år i samme bank..) :?

Hvis der med at ´hæve over´ menes et overtræk - kort eller langvarigt - har banken et ord for det:
Kassekredit.

En kassekredit er imidlertid det samme som et banklån, med flexibel lånebehov.
Dog aftaler man altid et kredit max, og en max løbetid, hvorefter beløbet skal være tilbage på kontoen igen.

De fleste banker låner gerne op 50.000,- til folk på deres glatte ansigter... eller sådan har det været i laaang tid.
Jeg er ret sikker på at de har skruet ned for charmen, og ikke er så medgørlige atm.

Hvis du ikke er så gammel - hvilket jeg formoder - og du heller ikke har nogen form for garanti,
skal du nok heller ikke regne med at få en blanko check, som dankortet jo egentligt er.

Hvis du nu havde den samme bank som dine forældre, så ville banken sikkert være tilbøjlige til at hæve din likviditet.
Sådan fik jeg selv mulighed for at købe hus på den rigtige måde, da jeg i sin tid købte mit første hus.
Vi var kunde i samme bank som min kones forældre, og da de havde kassen, så var banken meget mere medgørlige
og villige til at udlåne penge.

Et bankskifte er da bestemt en mulighed, men hvis du kun har en Nem-konto at ´handle med´,
så er der nok ikke den store forskel fra bank til bank...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Dj Dk
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

jeg takker for de mange svar, men for at svare dig plys, så har jeg været kunde i danske bank lige siden jeg var hel lille. det vil sige ca. 15 år og jeg har en fast indtægt på min konto, det er dog ikke fra job, men får fast indbetalt 1.500 kr om måneden på kontoen fra familie, og jeg har nu snakket med sparekassen sjælland og Nordea og de siger at det ikke længere er muligt at få et dankort med en spærregrænse på. men det eneste ønske jeg har er at jeg skulle kunne bruge mit kort til nettet og evt. hæve over beløbet i butikkerne f.eks (har købt for 178,50 kr. og siger at jeg tager den på 200 kr.)
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Du kan godt bruge Visa Elektron ellel Mastercard Direct (det er vist Danske Banks equivalent) mange steder på nettet.. Problemet er mere at mange butikker ikke tager kortet når du handler.. Du kan søge på denne side og få en liste over butikker der kan tage kortet: http://www.pbs-international.dk/korthol ... 622D798021 ..

Det skal også lige tilføjes at butikker ikke må hæve over, men mange butikker stadig kan gøre det, og ikke har noget imod at gøre det..
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Jeg forstår ikke, hvorfor man vil hæve over beløbet i butikker. Det er jo ikke en bank du handler i, og de fleste butikker har begrænset kassebeholdning. Gå dog i banken hvis du skal bruge kontanter.
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Har aldrig forstået konceptet med kontanter - de er virkeligt roden til alt ondt.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

:sign3:
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Sunshine skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man vil hæve over beløbet i butikker. Det er jo ikke en bank du handler i, og de fleste butikker har begrænset kassebeholdning. Gå dog i banken hvis du skal bruge kontanter.
Ja, jeg fatter det sgu heller ikke. Hvad forskel skulle de 21,50 gøre...?
Nogle har jeg hørt, argumentere for at det er nemmere at holde styr på konto status,
hvis man kun hæver lige beløb hver gang.
Det kan der være noget om, men hvis man altid runder op, så får man da for alvor problemer,
hvis man i forvejen har en stram økonomi.
Hvis du hæver 100,- kr hver gang du bruger 75,- så skal det jo nok ende galt, for så er din mdl. indbetaling væk,
når du har handlet for godt 1.000,- kr!
For det er da helt sikkert, at hvis man har penge i lommen, så bliver de jo brugt :P
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ahhh.... at hæve over beløbet er squ da ganske normalt.
Jeg hæver da tit et par hundrede over beløbet hvis jeg er inde i en biks og ved at jeg skal bruge kontanter senere.
Henter jeg smøger i 7/11 på vej i byen, så tager jeg den da altid et par hundrede over så jeg ikke skal fedte med Dankort hver gang jeg skal ha et shot, en øl eller whatever.

Der er ikke noget mere belastende end en bar med 2 Dankort terminaler og 20 i kø for at bruge den.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

FrZ skrev:Har aldrig forstået konceptet med kontanter - de er virkeligt roden til alt ondt.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Ahhh.... at hæve over beløbet er squ da ganske normalt.
Jeg hæver da tit et par hundrede over beløbet hvis jeg er inde i en biks og ved at jeg skal bruge kontanter senere.
Henter jeg smøger i 7/11 på vej i byen, så tager jeg den da altid et par hundrede over så jeg ikke skal fedte med Dankort hver gang jeg skal ha et shot, en øl eller whatever.

Der er ikke noget mere belastende end en bar med 2 Dankort terminaler og 20 i kø for at bruge den.
Det har du ret, men der er altså forskel på at skulle i byen, eller stå i netto og lave ens beløb til afrundede lige beløb. Hvor meget mening giver det, at hive en 77.25 op til 100? De 22.75 kommer du ikke til at bruge på noget fornuftigt alligevel.

Men ja barer og diskoteker kan være et helvede med dk-kort, dog er det sjældent, at det dessideret tager lysten fra næste drink :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar