EU, Pas og kørekort.?
Redaktør: Moderators
-
night_hawk
EU, Pas og kørekort.?
Jeg står og skal til Amsterdam næste måned. Men igen mit pas er udløbet,
Deraf må indrømme jeg er lidt nærig til at brænde 600kr af på pas. hvis det er jeg kan slippe.
Er det ikke noget med at hvis man har Kørekort, kan bruge det som gyldig billed Id i EU? da grænserne er åben osv?
Eller skal man slæbe sit rødbedefarvet pas med stadigvæk?
Deraf må indrømme jeg er lidt nærig til at brænde 600kr af på pas. hvis det er jeg kan slippe.
Er det ikke noget med at hvis man har Kørekort, kan bruge det som gyldig billed Id i EU? da grænserne er åben osv?

-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Re: EU, Pas og kørekort.?
Læste på JP.dk om nogle som ikke havde medbragt sit pas, fordi det var noget med Schengen-aftalen. Hun blev pålagt en bøde på 600 kr.
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Det ser ud til at det er nødvendigt...http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/ skrev:Når du rejser udenfor Norden
Du skal som dansk statsborger medbringe dit pas, når du rejser til lande uden for Norden.
Dette gælder også for rejser til de lande uden for Norden, som er en del af Schengen-samarbejdet. Danmarks indtræden i Schengen-samarbejdet ændrer ikke på reglerne for, hvornår du skal medbringe dit pas, når du rejser.

Ja, det virker jo kun i 10 år - så ELENDIG investering - ville køre på røven, hvis jeg var dig, og så håbe på det bedste...night_hawk skrev:Jeg står og skal til Amsterdam næste måned. Men igen mit pas er udløbet,
- Sarkasme kan være benyttet.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hvad vil de egentlig gøre hvis man bliver taget med et udløbet, eller slet ikke noget pas, og kun Dansk kørekort ?? Ville man blive sigtet for ulovlig indtrængen eller hvordan hænger sådan noget sammen ?
amh skrev:Hvad vil de egentlig gøre hvis man bliver taget med et udløbet, eller slet ikke noget pas, og kun Dansk kørekort ?? Ville man blive sigtet for ulovlig indtrængen eller hvordan hænger sådan noget sammen ?
Bøde og mulig udvisning (hjemsendelse på egen regning)...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Man kan rejse uden pas til de nordiske lande, bare man så har andet gyldigt billed id samt cpr-nr. med. Alle andre lande kræver gyldigt pas.
Der er paskontrol ved grænserne og færgeterminalerne. I hvert fald når man skal ind i Danmark.
Det kan godt tage lang tid at komme ind i Danmark igen.
...
Det kan godt tage lang tid at komme ind i Danmark igen.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Det er med pas i Schengen, som med advarselstrekanten i bilen:
Juridisk er der intet til hinder for at tage afsted uden,
men det skal bare være der hvis du får brug for det!!
Så det er en rigtig god idé at tage det med.
Det der med paskontrol ved grænsen IND i Danmark, er ikke en udpræget
aktivitet ved den Dansk/Tyske grænse.
Faktisk har jeg ikke set skyggen af et blåt blink de sidste 10-15 gange jeg har været i Preussen.
Sidst, var i mandags - 1. pinsedag, hvor vi høvlede over grænsen ved Padborg med godt 200 km/t
,
på vej hjem fra Bremerhaven...
Træls med de 600, men desværre nødvendigt - og se så lige efter at komme
ned og bestille det pas - der er 3 ugers leveringstid !
Juridisk er der intet til hinder for at tage afsted uden,
men det skal bare være der hvis du får brug for det!!
Så det er en rigtig god idé at tage det med.
Det der med paskontrol ved grænsen IND i Danmark, er ikke en udpræget
aktivitet ved den Dansk/Tyske grænse.
Faktisk har jeg ikke set skyggen af et blåt blink de sidste 10-15 gange jeg har været i Preussen.
Sidst, var i mandags - 1. pinsedag, hvor vi høvlede over grænsen ved Padborg med godt 200 km/t
på vej hjem fra Bremerhaven...
Træls med de 600, men desværre nødvendigt - og se så lige efter at komme
ned og bestille det pas - der er 3 ugers leveringstid !
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hmm jeg har ikke advarselstrekant i bilen.