Hjælp til sang de spillede i x-factor når deltagerne blev?

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Tigerdyr

Hjælp til sang de spillede i x-factor når deltagerne blev?

Indlæg af Tigerdyr »

Nogen som ved hvem der har lavet den sang de spillede når deltagerne blev presenteret i x-factor. der bliver sunget opera i starten. den jeg leder efter er en techno udgave af den. den starter med det opera og så går den hen i techno og trance rytmer. hvem har lavet den?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Kan du ikke finde et link til den på YouTube eller noget?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Så vidt jeg husker uden at have set særlig meget X-factor så benytter de operaen Carmina Burana af Carl Orff og så stykket der hedder O fortuna:
http://www.youtube.com/watch?v=M3aaMo-BIgQ

Har fundet et par "elektroniske" verisoner af den men der var ikke lige en af dem der ringede en klokke som værende den fra X-factor:

http://www.youtube.com/watch?v=MaGbef1XQFs

http://www.youtube.com/watch?v=d1nru8k6 ... PL&index=6

Håber det kunne bruges til lidt :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har Carl Orff - Carmina Burana på CD. Jeg er igang med at flytte, men kan da smide det online når jeg får flyttet mine ting helt :)

Dog vil jeg tro at du nok kun er interesseret i selve O Fortuna. Det andet ligger forholdsvis langt derfra, men lyder jo stadig fuldkommen fantastisk :p
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Jeg har også cden. Har hørt den igennem en del gange. Fantastisk musik :) Nu vi er ved opera kan jeg kun foreslå Turando af Puccini og Barberen fra Sevilia af Rossini hvis nu :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Og vil man endelig have cden (Carl Orff), så kan den erhverves for 30 kr. i blandt andet Stereo Studio
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Tigerdyr

Indlæg af Tigerdyr »

det er Carmina Burana af Carl Orff. ingen som har en cdm med alle remixene og techno versionerne
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Tigerdyr skrev:det er Carmina Burana af Carl Orff. ingen som har en cdm med alle remixene og techno versionerne
Er sikker på du kun søger "O Fortuna", da hele Carmina Burana er en samling af digte fra omkring år 1000 til 1200, med meget forskellig musik komponeret af Carl Orff.
Besvar