MacBook

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

jeg har den der office tingeling og jeg har også det nye iLife skulle jeg mene.. jeg har hvert fald iMovie og jeg har det der garage band..

når ja og så efterlyser jeg et sted jeg kan finde Photoshop CS3 trial..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Keynote er vist kun i iWork.

Little Snitch:
http://rapidshare.com/files/190905598/LS205.zip (Pass: upload_by_macwrz)
HUSK AT FØLGE INSTRUKTIONERNE I ZIPFILEN!

iWork:
Download the trial version and install it.
Then open the file HD -> Library -> Preferences -> com.apple.iWork09.Installer.plist and change the word trial with the word Retail.

UnRarX:
http://www.unrarx.com/

Ableton Live 6.0.7 til Intel Macs.
http://rapidshare.com/files/82043954/abbbb.rar/
Husk at læse instruktionerne i rar-filen.

Det hele er taget fra tidligere nævnt side.
Senest rettet af dwr 11 mar 2009, 10:21, rettet i alt 2 gange.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvorfor ikke bruge CS4, når den nu er udkommet?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr
Ville gerne men har ingen crack til den. - Nogen forslag? :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr
Ville gerne men har ingen crack til den. - Nogen forslag? :)

Hvad er unrarx og little snitch?

Undskyld dobbelt post..

- kan ikke få det ableton til at virke, ved du nærmere om det? (Kan ikke finde den mappe hvor jeg skal placere den crack..)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

det iWork har jeg også lidt svært ved at finde ud af hvor jeg skal omdøbe den der..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Den "nemmeste" løsning på CS4 er, at hente Master Collection CS4 og installere de komponenter du skal bruge.

UnRarX - det står på hjemmesiden - og det giver vel næsten sig selv. Et WinRar-alternativ til MacOS X.

LittleSnitch er en software firewall der giver dig mulighed for at blokere alle forbindelser ud af til. Det skal du blandt andet gøre for diverse programmer, når du har indtastet serial, så den ikke tjekker den med deres server.

Ableton - Det er vel rimelig simpelt? Det står jo i readme.rtf.
Åbn din harddisk, gå ind i library, gå ind i application support, gå ind i ableton - etc.
Så anderledes er MacOSX jo heller ikke end Windows.

Kode: Vælg alt

put Unlock.cfg to ~/Library/Application Support/Ableton/Live 6.0.7/Unlock/Unlock.cfg
Det samme gælder iWork.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

har bare ingen mappe som hedder Ableton inde i support mappen :S

iWork har jeg så fundet nu men den giver mig ikke lov til at ændre i filen siger den.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Just finished trying it out Ableton.Live.v7.0.14.MAC.OSX.UB-DYNAMiCS, few bugs that might put you away and there will be definitely re-release soon.

You cannot save your instrument presets.
You cannot run Live as a Rewire Slave - it will quite after 30 minutes.

Otherwise it seems solid but there might be more untreated things as well.

Let's give it a few days and I believe proper release will come...
Taget fra Mac-bb.org

Ableton.Live.v7.0.14.MAC.OSX.UB-DYNAMiCS
http://www.megaupload.com/?d=EXYB6MEZ

Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis du ikke kan finde mappen - jeg kan sagtens finde den.
Brugeravatar
mat009

Indlæg af mat009 »

Nu er der snakket meget diverse programmer, som self. er fede og lækre at ha', men her er et par stykker, som jeg synes er ret fede!

Quicksilver
http://quicksilver.en.softonic.com/mac
Super fedt søge-program, som jeg ik kan undvære!

iAlertU
http://www.macupdate.com/info.php/id/21282
Et fedt lille program, så man ka låse sin elskede Mac, med remoten. Det kan undværes, men er en meget fed lille 'gadget', som man ka blære sig med. Fx så når man låser med remoten, så bipper Mac'en, som en bil.

Ellers så vil jeg sige, at man skal lære alle genvejstasterne m.m.. Generelt så er de fleste brugbare genveje med Cmd (æblet; lidt som en windows-tast). Fx Cmd+o = Open, Cmd+i = Info, Cmd+w= luk vindue, Cmd+q = afslut. Ellers så kan man indstille det sådan, at hvis man kører musen ud i et af hjørnerne, så sker der forskellige ting. Jeg har det fx sådan at i øverste venstre hjørne, så kan jeg se alle vinduerne. Men tjek Systemindstillinger > Exposé :)
What would music be without the sound?..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

mat009
Ja iAlertU er meget sjov (: hvordan sætter jeg i gang med fjernbetjeningen?

er der en af jer som jeg muligvis kunne tilføje på men for jeg har problemer med at gøre så min fjernbetjening kun passer til min mac, har rimelig meget forvirring med hvordan jeg installere programmer (og sletter) og så kan jeg ikke få programmer til at starte når jeg tænder min mac..

burde ikke tage lang tid for en øvede ;)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

"menu" knappen og "next-knappen" skal du holde inde indtil den viser et ikon på skærmen..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

kloojve
takker
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Maunus skrev:mat009
Ja iAlertU er meget sjov (: hvordan sætter jeg i gang med fjernbetjeningen?

er der en af jer som jeg muligvis kunne tilføje på men for jeg har problemer med at gøre så min fjernbetjening kun passer til min mac, har rimelig meget forvirring med hvordan jeg installere programmer (og sletter) og så kan jeg ikke få programmer til at starte når jeg tænder min mac..

burde ikke tage lang tid for en øvede ;)
De blev "de øvede" fordi de selv ikke havde nogen at spørge og derigennem selv måtte prøve sig frem. :wink:

Af gode programmer. Tja Google Desktop kan sagtens erstatte QuickSilver synes jeg. Der er jeg ikke synderligt imponeret.

Som på en Windowsmaskine, så er det første der bliver installeret Total Commander, og ligeledes på en Mac så er det muCommander. Så slipper man nemlig for den elendige file explorer som både Windows og OS X er bygget med. Der kan man sgu tale om langsom browsing og mangel på brugervenlighed.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Det Intel Mac som ableton verisonen hedder - er det til Mac's med Intel på?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Forstår ikke dit spørgsmål, så jeg gætter;

Ja, det er til Apple computere med Intel-core CPUer istedet for de "originale" PowerPC-cores.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

arh ja okay - kan godt se hvad du mener :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ableton​.Live​.v7.0​.14.MAC​.OSX​.UB.REPACK​-DYNAMiCS​
http://depositfiles.com/en/files/m0brgky90

pass: rl-team.net

Så kom 7'eren.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Tak - hvad gør jeg med den? Kan ikke finde nogen readme fil.. der ligger bare en masse zip filer.. og så 3 andre filer..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

‹‹‹‹‹                                            ‹≤flfl‹               ‹‹‹‹‹
    fi≤±∞fi›                                           ≤±∞∞∞±≤              fi›∞±≤€
  ‹‹‹€≤±∞fl‹           ‹≤flfl€       €≤flfl€   ‹‹‹     ‹‹ fl≤±±±≤fl‹‹‹           €∞ ∞±€
  €≤±∞∞∞±∞ fl‹‹‹‹‹‹   €≤± ∞flflflfl‹   €≤∞ fi›‹≤≤±€     €±±‹ flflfl  €≤∞fl‹  ∞‹‹‹‹‹≤±∞‹∞fi›
  fl€‹‹∞ ‹≤∞  fl≤±fi›  ‹flfl∞ ±€≤±∞ fl‹fi€±∞∞ €≤±∞∞€∞   fi›∞±≤€≤≤‹  €±∞ fi‹≤±∞∞‹≤±∞‹€€‹fl
‹‹‹‹fl≤› fi€€‹∞ ±∞fi› €≤∞ ∞ ≤ fl€≤∞ fi€≤±∞∞∞ fl≤±∞∞fl‹ ‹fl∞ ∞±€≤±≤€ €±  fi≤±∞∞€≤±‹€fl ‹‹‹‹
€€≤›‹fl  fi≤fl€›∞›∞ fl‹≤±∞ ±∞€  fi≤±∞ €≤∞±±∞fi€‹€∞‹∞ fl∞‹±› ∞€±±≤€fi≤∞ ‹∞±∞ fi€≤∞flfl±‹fi≤€€
€≤±fl   ‹fl∞‹fl∞±≤‹∞   ∞∞ ≤∞€  fi≤±∞fi€±∞€≤±∞€≤±∞€€‹‹€fl≤› ∞€∞±≤€€±  €›∞  fi€≤∞‹‹ ∞fl±≤€
€±∞  ∞flflflfl∞∞±≤fl€€‹‹‹∞∞ €∞€  €±∞ €≤∞fi€€≤±fi€±∞€ flfl‹ €› ∞€∞∞≤€≤∞ fi€≤‹‹‹‹€flflflfl€‹ ∞±€
€∞  ∞∞∞±±≤≤€€‹‹‹≤€€fl∞  €∞€ fi≤±∞fi€± flflflfl∞ flfl flflfl≤€ €› ∞€ ∞±€∞  € flfl€€≤±∞‹€€‹fl› ∞€
€±∞∞±≤fl    ∞∞∞∞∞∞∞∞∞  ‹≤∞€ €≤∞ €≤∞ ≤€€€≤±±≤€€€€fl  €›  fl  ∞±‹∞  flflflfl∞±∞fi€fl fl›› ∞€
€≤±±≤›   ∞∞∞ ‹‹‹‹‹‹‹‹€≤±∞€fi≤±∞ €±∞fi›  fi≤±∞±≤€     €€∞  fl‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹ ∞∞ fl‹‹≤fl ∞±€
fi€≤±±≤‹ ∞∞ ‹€≤±∞∞∞∞±±±±∞∞€fi≤±∞ ≤±∞fi›  fi≤±∞∞±€     fl€€‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹∞∞±≤€‹∞∞     ∞±≤›
 fl€≤≤±±±∞∞fi€≤±∞‹flflflfl≤±∞∞‹flfi≤±±∞ fl∞ flfl≤€±±∞ fi≤≤flfl‹   flflflflflflflflflflfl€‹∞±≤€›∞∞∞∞∞±±≤fl
   fl€≤≤±±±∞fl€≤±›    flflflfl   €≤±±∞∞∞∞±≤≤€±∞  fi€≤±±±≤‹            fi€›±≤fl∞∞∞±±≤≤fl
      flfl€€€€€€≤≤‹           fl≤≤≤±±≤≤€€€∞   €€€≤≤≤≤≤‹          ‹€fl∞±≤€€€€€flfl
          flflfl€€€≤≤‹                  €›  ‹≤                 ‹€€€€€€€flflfl
                                     ≤≤≤≤fl

Ableton.Live.v7.0.14.MAC.OSX.UB.REPACK-DYNAMiCS      

SUPPLiER..: Team DYNAMiCS                     DiSKS...: 27 * 4,77mb
      CRACKER...: Team DYNAMiCS                     DATE....: 0328 2009
      PACKAGER..: Team DYNAMiCS                     RELEASE#: DYNAMiCS-420
      PROTECTION: Custom                            FORMAT..: MAC OSX/UB

http://www.ableton.com/live     

‹≤€€€≤fl                                        fl≤€€€≤‹
           ‹≤±±≤≤fl                                            fl≤≤±±≤‹
   ∞‹‹flflflfl‹≤±±≤fl  ‹‹‹‹              ∞      ∞              ‹‹‹‹  fl≤±±≤‹flflflfl‹‹∞
‹‹flfl ∞∞±±±∞∞±≤›    €±≤≤‹           ∞±      ±∞           ‹≤≤±€    fi≤±∞∞±±±∞∞ flfl‹‹
  ∞∞±≤flflflfl≤±∞±≤‹‹‹fl ∞±≤≤›        ‹≤≤≤‹›  fi‹≤≤≤‹        fi≤≤±∞ fl‹‹‹≤±∞±≤flflflfl≤±∞∞
∞∞±≤€‹‹‹   fl≤±∞∞∞  ‹≤±≤≤›  ‹‹‹‹ fl ∞fl≤±fl‹‹fl±≤fl  fl ‹‹‹‹  fi≤≤±≤‹  ∞∞∞±≤fl   ‹‹‹€≤±∞∞
±≤fl   ∞±≤‹   flflflflflfl €≤≤€›  fi±±∞fl‹   fi±∞fi›∞±›   ‹fl∞±±›  fi€≤≤€ flflflflflfl   ‹≤±∞   fl≤±
fl     ‹ ∞∞±‹   flfl≤flflflfl€€≤‹‹€≤≤›∞fi› ‹fl∞‹flfl‹∞fl‹ fi›∞fi≤≤€‹‹≤€€flflflfl≤flfl   ‹±∞∞ ‹     fl
∞‹flflfl‹ fl±  ∞±‹   fi›∞‹‹ fl€€€≤≤fl ‹≤‹fl∞‹fl›  fifl‹∞fl‹≤‹ fl≤≤€€€fl ‹‹ fi›   ‹±∞  ±fl ‹flflfl‹∞
fl    fi› fi≤‹  ∞±‹‹fl fi› fl‹ flflfl  flflfl∞‹fl∞      ∞fl‹∞flflfl  flflfl ‹fl fi› fl‹‹±∞  ‹≤› fi›    fl
    ‹fl∞‹fl∞ fl‹ ∞∞∞∞‹fl   ∞fl‹‹ ∞‹flfl‹≤›          fi≤‹flfl‹∞ ‹‹fl∞   fl‹∞∞∞∞ ‹fl ∞fl‹∞fl‹
  ‹±∞‹fl      flflflflfl     ‹fl∞∞‹fl    fl≤          ≤fl    fl‹∞∞fl‹     flflflflfl      fl‹∞±‹
 €≤≤fl                 fi≤∞±fl                          fl±∞≤›                 fl≤≤€
 fl≤›                   fl≤›     - RELEASE NOTES -      fi≤fl                   fi≤fl
   fl                     fl                            fl                     fl

Ableton Live 7 is your companion during every stage of the musical
     process, from creation to production to performance.

Live 7 Features:

- Multitrack recording up to 32-bit/192kHz

- Complete nondestructive editing with unlimited undo

- Powerful and creative MIDI sequencing of software and hardware 
       instruments

- Real-time time-stretching and warping of AIFF, WAV, Ogg Vorbis,
       FLAC and MP3 files, for improvisation and instant remixing

- A comprehensive selection of built-in audio effects, including
       a host of creative delays, filters, distortions, studio compressors
       and EQs

- Built-in software instruments: Simpler for creative sample-based
       synthesis, Impulse for sampled drums

- Instrument-, Drum-, Effect Racks for creating and managing complex
       performance setups, drum kits and multi-effects

- VST and AU effects and instruments support; automatic plug-in
       delay compensation

- REX file support and native sliced audio file creation

- Video import and export for scoring to picture or warping
       picture to music

- Real-time control of parameters with any MIDI controller -
       just MIDI-map it or choose from a list of popular supported
       controllers for instant mapping

- Full ReWire support

- Single-screen user interface for simple, creativity-focused operation

- Multicore and multiprocessor support

System Requirements

Any G4 or faster (Intel Mac recommended), 512 MB RAM (1 GB recommended), 
     Mac OS X 10.3.9 (10.4 or later recommended), QuickTime 6.5 or higher, 
     DVD-ROM drive

Repack notes:

Added Installer, fixed rewire timeout and the preset save issue

∞‹‹flflflfl‹≤±±≤fl  ‹‹‹‹              ∞      ∞              ‹‹‹‹  fl≤±±≤‹flflflfl‹‹∞
‹‹flfl ∞∞±±±∞∞±≤›    €±≤≤‹           ∞±      ±∞           ‹≤≤±€    fi≤±∞∞±±±∞∞ flfl‹‹
  ∞∞±≤flflflfl≤±∞±≤‹‹‹fl ∞±≤≤›        ‹≤≤≤‹›  fi‹≤≤≤‹        fi≤≤±∞ fl‹‹‹≤±∞±≤flflflfl≤±∞∞
∞∞±≤€‹‹‹   fl≤±∞∞∞  ‹≤±≤≤›  ‹‹‹‹ fl ∞fl≤±fl‹‹fl±≤fl  fl ‹‹‹‹  fi≤≤±≤‹  ∞∞∞±≤fl   ‹‹‹€≤±∞∞
±≤fl   ∞±≤‹   flflflflflfl €≤≤€›  fi±±∞fl‹   fi±∞fi›∞±›   ‹fl∞±±›  fi€≤≤€ flflflflflfl   ‹≤±∞   fl≤±
fl     ‹ ∞∞±‹   flfl≤flflflfl€€≤‹‹€≤≤›∞fi› ‹fl∞‹flfl‹∞fl‹ fi›∞fi≤≤€‹‹≤€€flflflfl≤flfl   ‹±∞∞ ‹     fl
∞‹flflfl‹ fl±  ∞±‹   fi›∞‹‹ fl€€€≤≤fl ‹≤‹fl∞‹fl›  fifl‹∞fl‹≤‹ fl≤≤€€€fl ‹‹ fi›   ‹±∞  ±fl ‹flflfl‹∞
fl    fi› fi≤‹  ∞±‹‹fl fi› fl‹ flflfl  flflfl∞‹fl∞      ∞fl‹∞flflfl  flflfl ‹fl fi› fl‹‹±∞  ‹≤› fi›    fl
    ‹fl∞‹fl∞ fl‹ ∞∞∞∞‹fl   ∞fl‹‹ ∞‹flfl‹≤›          fi≤‹flfl‹∞ ‹‹fl∞   fl‹∞∞∞∞ ‹fl ∞fl‹∞fl‹
  ‹±∞‹fl      flflflflfl     ‹fl∞∞‹fl    fl≤          ≤fl    fl‹∞∞fl‹     flflflflfl      fl‹∞±‹
 €≤≤fl                 fi≤∞±fl                          fl±∞≤›                 fl≤≤€
 fl≤›                   fl≤›     - iNSTALL NOTES -      fi≤fl                   fi≤fl

1. Unpack, mount dmg

2. Install

3. Enjoy

P.S. Don't forget to set your Library 
                              path in Live

fl≤›                   fl≤›         - GREETS -         fi≤fl                   fi≤fl

BEAT, NGEN, Lz0, JGT, ROGUE, AGAiN, MAGNiTUDE, PsyCZ, SUSHi, H2O, DELiRiUM   

Remember to BUY the stuff if you USE it.

€≤≤fl  ‹‹‹˛ ‹‹ ‹‹  ‹‹ fi≤∞±fl                          fl±∞≤›                 fl≤≤€
 fl≤›  fi∞›  fi ∞›fifi‹‹››  fl≤›                            fi≤fl                   fi≤fl
   fl   flflflfl flfl flfl  ››    fl                            fl                     fl
         CoH<CPH>  flfl
Den ligger inden i?
Du pakker zip-filerne ud og installerer?
Besvar