mini pc - bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

mini pc - bærbar

Indlæg af Feffe »

Jeg er på udkig efter en af de smarte minibærbar pc'er. Hvad skal man holde sig fra og hvad skal man gå efter. Er der nogen tilbud eller lign.

Jeg så for nogle måneder siden tilbud på en acer med tlf abb hos TDC til 1500, det er jo lækker pris.

kom med forslag-
cm-rex

Indlæg af cm-rex »

Hvis det er til mobilt bredbånd du skal bruge den til, ville jeg vente lidt. for alle prod. er på vej med det indbygget så man ikke skal have en dogle der stikker ud af den. ellers er den eneste så vidt jeg kan huske som har det nu er LG's. udover det har dem som er på market atm et knap så godt chipset, som bruger meget strøm og laver meget varme pga det ikke var designet med netbooks i tanken. faktisk er blæseren ikke til cpu'en i netbooks men til disse chipsæt.

men hvis det er lige nu vil jeg sige følgende

hvis det er prisen der tæller:
Acer aspire one
+billig
-lille bat
-kompakte taster

batteri tid:
asus eee 1000
+lidt støre skærm
+list støre taster
+stort batt.
- større end de fleste netbooks uden mere kraft.

design brugbarhed:
HP mini note 2133
+udført i alu
+klart det bedste keyboard i 9" størrelsen
+acc. beskyttelse af hd
-/+ eneste med VIA chipsæt bedre gfx men mere varme
+express port
-dyr
-lille batt.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

HP mini Note forskel på den og Acer er også at HP har Bluetooth i og en mindre harddisk end Acer One.
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Kan da slå et slag for Lenovo IdeaPad S10, som jeg købte for efterhånden nogle måneder siden.

Harddisken ligger på 160.
1GB ram med mulighed for 2.
Man får et 3-cells batteri med, som de skriver holder til tre timer, man kan dog godt få mere ud af det, så 2 - 4 timer, alt efter hvad du laver og med mulighed for at købe et 6-cells batteri til 6 timers brug.
10,1" skærm
2 x usb
Bluetooth

Pris: Gav 3000 dengang, ved ikke om den måtte være faldet i pris nu.

Læs evt. mere her: http://www.mininote.dk/?p=498
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Skulle lige til at skrive IdeaPad. Har du flere penge til rådighed.

U-serien er satme lækker, men koster også mere. Jeg er faktisk ikke klar over om den er kommet til Danmark. Y-serien af IdeaPad, er jeg faktisk ikke så meget for. Skærmen er for stor til at kunne betagne den som mini-bærbar i hvert fald (14-17") Jeg ved dog heller ikke om den er kommet til Danmark.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

MSI Wind er også en mulighed, nu ved jeg ikke så meget om de andre netbooks og hvilke muligheder de har, men jeg ved og med wind kan man rimelig nemt følgene:
Overclocke 24% i bios
Opgradere ram til 2 GB
Køre OS X

Derudover er der en masse krævende mods, såsom Touchscreen og indbygning af lysende MAC logo :roll:

Asus er på vej med en Eee 1002HA, der er med ALU overflade, så den ikke virker så plast agtig, du kan læse lidt om den her
http://www.pcworld.dk/art/10705?page=1

Og her er en anmeldelse af 11 forskellige også fra pc world
http://www.pcworld.dk/art/10693
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

MSi Wind kan jeg godt stå inde for - den er sgu en handy lille sag.
Min hedder dog MyBook, men er helt identisk med MSi´en,
Aldi har også solgt den under navnet Akoya.

10" skærm, store taster, wlan, bluetooth, god touchpad, lan, rigeligt med USB porte (3 stk), multi kortlæser, 1,3 mpx webcam/indb mic., 1t40 på std. batteri.

Jeg var skeptisk da jeg sendte bud efter den, men min skepsis blev gjort til skamme!
Det er nok nær den bedste gadget jeg har købt til dato.
Har kun købt den med det formål, at have mit bogholderi program på den.
Men Photoshop og andre sjove sager er ikke noget problem.
At 10" så ikke egner sig til grafik er en anden sag ;)

Jeg fik den leveret med 2gb ram, og det er helt sikkert en god investering.

MyBook leverer den desværre kun i hvid, men Akoya og MSi kan leveres i mange farver.

Jeg giver den :4af5
Den sidste stift mangler, fordi det optiske drev mangler - men det er der ganske enkelt ikke plads til...

2.355,- i 1gb RAM udgaven UDEN mobil abb. binding. --> http://www.sddata.dk/ext/mybook/new_kon ... delId%3D17
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
naRf

Indlæg af naRf »

Ved ikke om det her er noget, men Zepto lancerer snart nogle nye små computere.
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Har en Aspire One som jeg er meget tilfreds med!

Og den kører faktisk super med det nye Windows 7
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Plys - det nye kuld skrev: Den sidste stift mangler, fordi det optiske drev mangler - men det er der ganske enkelt ikke plads til...
Helt umuligt er det ikke, har stået og leget lidt med en 7" med optisk drev i, var godt nok imponerende de kunne få det puttet ind i, prøvede lige og finde et billed af en lignende, så på en eller anden måde, må det med tiden kunne lade sig gøre og få i de 10" :)
Billede
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Har også en MSI Wind som jeg kan stå inde for. Men Samsungs NC10 skulle vidst være et af de bedste bud, den har rigtig god batterilevetid, denne har også tidligere vundet Laptopmags 10" Netbook test. Dog har de lavet en ny test, hvor den taber pga. prisen.
Testen kan ses her:
http://www.laptopmag.com/mobile-life/10 ... spx?page=1

Min næste netbook bliver dog med touchscreen, hvilket er pisse smart på studiet.
Besvar