Hvad er et ægteskabslignende forhold?
Redaktør: Moderators
Hvad er et ægteskabslignende forhold?
Har en ven som lejer min førstesal for 2000 skal ikke oplyses til skat, når beløbet ikke er højre. Han har fået af vide af DR at han stadig skal betale licens fordi min hustand licens kun dækker kæreste/kone og børn.
Tjekket så deres betingelser
http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/E67E54CD- ... ts2008.pdf
Der står: paragraf 9 stk. 3
En husstand omfatter i denne bekendtgørelse licensbetaleren, hans/hendes samlevende
ægtefælle eller samlever i ægteskabslignende forhold og deres hjemmeboende børn, såfremt disse er
tilmeldt Folkeregisteret på samme adresse.
Så hvad dækker det ord?
Ville jo mene at vi gør. For vi laver mad sammen, ser tv sammen.
Går også i byen sammen.. Ikke blevet så gode til at råbe af hinanden, men måske det kommer.. Har dog være hinanden en del utro, men passer vil også fint ind... Vil lige sige vi ikke sover sammen... Men er der jo også mange i ægteskab som ikke gør.
Hvad siger i?
Tjekket så deres betingelser
http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/E67E54CD- ... ts2008.pdf
Der står: paragraf 9 stk. 3
En husstand omfatter i denne bekendtgørelse licensbetaleren, hans/hendes samlevende
ægtefælle eller samlever i ægteskabslignende forhold og deres hjemmeboende børn, såfremt disse er
tilmeldt Folkeregisteret på samme adresse.
Så hvad dækker det ord?
Ville jo mene at vi gør. For vi laver mad sammen, ser tv sammen.
Går også i byen sammen.. Ikke blevet så gode til at råbe af hinanden, men måske det kommer.. Har dog være hinanden en del utro, men passer vil også fint ind... Vil lige sige vi ikke sover sammen... Men er der jo også mange i ægteskab som ikke gør.
Hvad siger i?
Det kommer vel an på hvor han har adresse. Hvis hans adresse er på 1. sal tror jeg ikke rigtig der er noget at gøre. Deler i den samme adresse vil jeg da ikke tro han skal betale licens.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Havde samme problem i min gamle lejlighed. Vi boede to, men pga. vi ikke var i et forhold skulle vi betale 2 gange licens ifølge lokumsaftalen mellem Brian Mikkelsen og DR som de kalder den nye medielicens. Jeg ringede så til licensafd. hos dr og spurgte hvordan det kunne ændres så vi kun skulle betale licens en gang som man plejede hvis man boede flere sammen. Deres svar var at hvis vi blev registreret som kærester altså som vi levede i et homoseksuelt forhold hos dem kunne vi slippe med kun at betale en gang licens. Vi blev dog aldrig registreret da jeg flyttede ud af lejligheden nogle måneder efter.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
-
Fairground
- CA Party Freak
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Så vidt jeg husker er et ´ægteskabslignende forhold´, når man har boet sammen i 2 år...
Den regel er nemlig også delvist gældende i arvesager.
Den regel er nemlig også delvist gældende i arvesager.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Vil det sige, at heteroseksuelle forhold kan "slippe afsted" med ikke at være registrerede, altså ikke gift - og homoseksuelle forhold skal være gift/registrerede? Eller skal det blot forstås som registrerede hos Danmarks Radio som et homoseksuelt forhold?Fairground skrev:...hvis vi blev registreret som kærester altså som vi levede i et homoseksuelt forhold hos dem kunne vi slippe med kun at betale en gang licens.
Hvilket de selvsagt ikke vil snage i - de har ingen ret til det, og det ville være super dårlig pr, hvis de begyndte.3dotz skrev:Et ægteskabslignende forhold er, når to personer bor sammen og laver alt det et ægtepar vil lave, dog uden at have papir på det.
Det indebærer det sexuelle.
...
Skriv du bare til dem, at I lever et ægteskabeligt forhold, ingen kvaler der.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
Fairground
- CA Party Freak
Som jeg forstod det var det kun til DR's registrering.Sunshine skrev:Vil det sige, at heteroseksuelle forhold kan "slippe afsted" med ikke at være registrerede, altså ikke gift - og homoseksuelle forhold skal være gift/registrerede? Eller skal det blot forstås som registrerede hos Danmarks Radio som et homoseksuelt forhold?Fairground skrev:...hvis vi blev registreret som kærester altså som vi levede i et homoseksuelt forhold hos dem kunne vi slippe med kun at betale en gang licens.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Det kommer an på hvor langt tilbage i tiden de påstår, at du har haft TV. Som hovedregel kan de ikke kræve bagudbetaling, altså betaling for de måneder/år, du har haft TV, men ikke betalt licens. Men de kan så udstede en bøde på det samme beløb, som du skulle have betalt.
Det var i hvert fald det, jeg fik at vide af en veninde, som havde en licens-mand til at stå og banke på hendes dør en dag.
Det var i hvert fald det, jeg fik at vide af en veninde, som havde en licens-mand til at stå og banke på hendes dør en dag.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Nå for satan da... hvad så når 2 personer har været gift i årevis, men iøvrigt INTET sexuelt har sammen???3dotz skrev:Et ægteskabslignende forhold er, når to personer bor sammen og laver alt det et ægtepar vil lave, dog uden at have papir på det.
Det indebærer det sexuelle.
...
Er de så bare room-mates?
(det er set før)
LoL!!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .

Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?