Fremtidens dj's...

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Fremtidens dj's...

Indlæg af FrZ »

Det ser sgu meget nice ud - pænt performence art agtigt...

http://mixitui.com/Velkommen.html

Fed måde at mixe på i hvert fald :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Re: Fremtidens dj's...

Indlæg af LeG0lAsDK »

FrZ skrev:Det ser sgu meget nice ud - pænt performence art agtigt...

http://mixitui.com/Velkommen.html

Fed måde at mixe på i hvert fald :)
Ja... I den grad.... wauw wauw wauw
weisz

Indlæg af weisz »

Bifalder normalt udviklingen osv. men nu syntes jeg det bliver for nemt at mixe... det der er for "koldt" .. der er ingen "kærlighed" i det, og enhver kan efter 45 min. lære at mixe musikken... Det har en fed visuel effekt.. men jeg ville aldrig undvære mine CD/Vinyler eller hardwaren :-)

Har det samme problem med folk som kalder sig DJ's fordi de kan bruge en CDJ1000 ...and thats it, så snart de bliver "udstillet" bag ved en dual cd player, og skal bruge "+" "-" knapperne med til at justere pitch med så er de HELT blanke, det ovenævnte blandet sammen med at man lige har suget beatport top 10 listen ned, og kun kan mixe i 128 BPM og ingen viden har om musik udover det... magter det ikke... ! :-D

Ja dårlig dag på jobbet, sådan er det :-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Det er meget cool.
Kan huske jeg så en tidlig version for et par år siden... Nogle der kan huske den film?
http://www.youtube.com/watch?v=vR0IBdoPiho
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

weisz skrev:knapperne med til at justere pitch med så er de HELT blanke, det ovenævnte blandet sammen med at man lige har suget beatport top 10 listen ned, og kun kan mixe i 128 BPM og ingen viden har om musik udover det... magter det ikke... ! :-D
Enig enig, foretrækker til stadighed 1210'eren og rigtige vinyler altid hos en dj. Det der med at stå med en computer osv det er jo ikke en rigtigt dj, udfra min overbevisning. Men på den anden side, så synes jeg at dette produkt har en visuel tiltrækning som kunne gøre det interessant som et visuelt tillæg i forhold til oplevelsen på en given natklub.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror begrebet DJ udvider sig med tiden. Da CDJ1000'eren kom frem lød der vel også et ramaskrig fordi teknologien gjorde det muligt at gøre noget vinyl-agtigt på CD'er. Det giver vel også nye mulgheder at mixe på en CDJ1000 frem for et par 1210'ere. På samme måde som det populære Ableton Live giver sine muligheder må dette også gøre det. En ting er at at "kunne mixe", noget andet er at mestre det.
Senest rettet af QrazyLeg 27 feb 2009, 08:17, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Altså - visuelt vinder denne jo klart på point!
Men det er i mine øjne ikke, et DJ værktøj - i hvertfald ikke en afløser for en pladespiller eller CD afspiller.

Der er ingen tvivl om, at man kan bruge den til at mixe sine mp3-tracks (fra en harddisk) på.
Men den er jo udviklet som sequencer, så det der med at det bliver for nemt at mixe - blah!
Det er jo ikke en automatisk mixerpult - det er en avanceret E-Jay eller hvad I nu vil kalde det.
Det er jo helt oplagt at lave sin egen musik, med egne samples, loops osv.
Jean Michel Jarre har gjort det i 30 år - så det er der ikke noget nyt i.
Det nye er designet, og nyere teknologi - og jeg synes det ser lækkert ud.
Prisen vil måske afskære de fleste fra sådan en gadget, men der vil helt klart være flere der får blod på tanden, for at lave elektronisk musik...

...og jeg kunne meget nemt være én af dem ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Når vi nu er ved sequencer:
http://www.ted.com/talks/view/id/457
Besvar