Eksamensprojekt i IT-B, HHx

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
glack

Eksamensprojekt i IT-B, HHx

Indlæg af glack »

Er der nogle er har lavet et eksamensprojekt i IT på B niveau?
Vi er nogle der godt kunne bruge noget inspiration, så hvis der var nogle der havde lavet et, ville vi gerne se det..

På forhånd tak.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg tror jeg havde det på A niveau måske, men ved ikke om jeg stadig har mit projekt.

Det er jo også en del år siden desværre.

Men er det inspiration til projektet ?
For så synes jeg bestemt i skulle kigge på udnyttelsen af widgets.

http://www.kommunikationsforum.dk/artik ... nyhedsbrev <- er en spændende tanke at anvende disse widgets frem for alm nyhedsbreve såsom mail eller snail mail.

Widgets er jo egentlig "blot" det nye RSS, men tror der er en større fremtid i brugen af widgets end der er / var med RSS.

Og efter Adobe lavede deres AIR, så kan widgets nu kører flydende standalone eller på websites lignende aplikationer.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Lav et program der kan noget spændende, eller evt. et flashspil. Det er sjovt, lærerigt og du kan udnytte i al fremtid :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
weisz

Indlæg af weisz »

Vi er det mest opkoblede land på denne planet, men vi har ikke noget IT-Beredskab....

Alle idag, er til en vis grad en potentiel trussel for deres firma når de sidder ved en computer, måske man skulle indføre IT-kørekort ved ansættelse, så man ikke var i tvivl om at man ikke åbnede mails fra folk man ikke kender osv.

Mine inputs :-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

har vi ikke noget IT beredskab ? vi har da en instans der står for den danske net sikkerhed, plus alle ISPér skal have et NOC med fokus på deres kunders sikkerhed.
weisz

Indlæg af weisz »

DjMail skrev:har vi ikke noget IT beredskab ? vi har da en instans der står for den danske net sikkerhed, plus alle ISPér skal have et NOC med fokus på deres kunders sikkerhed.
Korrekt, men hvor effektive er f.eks. vores politi i sager med internet-kriminalitet ? Er under et meget kraftigt indtryk, at vi i Danmark er meget langt bagude, i forhold til at kunne modstå angreb på infrastrukturen i vores land...

Kan også være jeg kun har læst alle de negative ting, og mig der er håbløst langt bagud :-D Correct me if I'm wrong ! :-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
glack

Indlæg af glack »

Tror ikke reformen har ændret sig særligt meget, men hvis du gad at finde den frem ville vi blive meget glade..

Ellers lyder jeres andre forslag fornuftige, vil snakke lidt med gruppe om dem.

Tak for alt ind til videre.
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

weisz skrev:Vi er det mest opkoblede land på denne planet, men vi har ikke noget IT-Beredskab....

Alle idag, er til en vis grad en potentiel trussel for deres firma når de sidder ved en computer, måske man skulle indføre IT-kørekort ved ansættelse, så man ikke var i tvivl om at man ikke åbnede mails fra folk man ikke kender osv.

Mine inputs :-)
Det har du da systemadministratorer der administrere om det er intern eller eksternt dvs outsourcing. Alle uønskede spam/vira osv bliver blocket igennem det system, så ganske unødvendigt for en bruger at tænke på.
He who dies with honor is a dead man!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Tilgengæld er det juridske system slet ikke på plads, når det gælder it-kriminalitet. Der er næsten ikke defineret nogen klare regler og det hele handler om fortolkning af DYBT uddaterede gamle paragraffer. Derudover er retsager der kører på det it-tekniske typisk præget af at hverken advokaterne, dommerne eller jurien kan gøre sig kloge på emnet, hvorfor udfaldene af disse er dybt obskure. - Se blot lukningen af TPB.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar