Tøser og computere.... :-D
Redaktør: Moderators
Tøser og computere.... :-D
Et lille quote fra en samtale, jeg havde =0)
Anne-Sofie
hvis man kommer til at trykke f11 hvordan fikser man så skærmen igen ?
7:50pmJesper
tryk f11 igen ?
7:50pmAnne-Sofie
nååårh
fuck hvor er jeg dum
Hahaha
7:51pmAnne-Sofie
det var pinligt
You just gotta luuve it =0)
Anne-Sofie
hvis man kommer til at trykke f11 hvordan fikser man så skærmen igen ?
tryk f11 igen ?
7:50pmAnne-Sofie
nååårh
fuck hvor er jeg dum
Hahaha
7:51pmAnne-Sofie
det var pinligt
You just gotta luuve it =0)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? 
Hehe ja det er ikke altid en god blanding.
Har også engang været ude for at man ikke skal lade en kvinde være alene med en computer.
Hun ville vide hvordan man tappede fra et vindue til et andet.
Jeg skriver til hende at hun skal trykke på " Alt + Tab " knappen.. og ja hun tog det vist bogstaveligt.. hun forklarede mig det ikke virkede og hendes computer lavede underlige ting når hun gjorde det.... det viser sig så hun trykkede på ALT (altså alle knapper samtidig) Dooh.
Har også engang været ude for at man ikke skal lade en kvinde være alene med en computer.
Hun ville vide hvordan man tappede fra et vindue til et andet.
Jeg skriver til hende at hun skal trykke på " Alt + Tab " knappen.. og ja hun tog det vist bogstaveligt.. hun forklarede mig det ikke virkede og hendes computer lavede underlige ting når hun gjorde det.... det viser sig så hun trykkede på ALT (altså alle knapper samtidig) Dooh.
... grund til panikPsyClone skrev:Kvinder og teknik!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
night_hawk
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Thomas Wivel er det dig.. eller er det Anders Birchow som har overtaget Mails profil herinde?DjMail skrev:Med pc mener du vel diller ik ?
Hvordan re-installerede du så din diller ? er det en metafor for at du tog dig en omgang diller-penicillin ?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
-
Fairground
- CA Party Freak
Jeg skulle engang lave en computer for en veninde. Trunten her havde fra den ene dag til den næste ikke kunnne formå at starte sin computer op igen. Underligt tænkte jeg, og trumlede til Viborg for at se på problemet.
Jeg starter spanden op og frem kommer en række fejlmeddelelser angående dll-filer. Undrende spørger jeg hende om hun er kommet til at installere noget, hvor installationen blev afbrudt undervejs. Det var ikke tilfældet, men vælger så først her at fortælle mig at hun ville rydde op på sin computer fordi den var ved at løbe tør for plads. Og de der dll-filer var der jo ret mange af, så der havde hun valgt at lave ctrl+a -> Delete.
Holy crap det tog lang tid at få den bare nogenlunde op at køre igen. Gudskelov for dll-files.com... Den kom lige op, ud med de vigtigste ting og så ellers formatering.
Det tog iøvrigt også sin tid da hun ikke anede hvad der var i af hardware og ikke havde formået at gemme nogle af de cd'er der følger med en computer...
Jeg starter spanden op og frem kommer en række fejlmeddelelser angående dll-filer. Undrende spørger jeg hende om hun er kommet til at installere noget, hvor installationen blev afbrudt undervejs. Det var ikke tilfældet, men vælger så først her at fortælle mig at hun ville rydde op på sin computer fordi den var ved at løbe tør for plads. Og de der dll-filer var der jo ret mange af, så der havde hun valgt at lave ctrl+a -> Delete.
Holy crap det tog lang tid at få den bare nogenlunde op at køre igen. Gudskelov for dll-files.com... Den kom lige op, ud med de vigtigste ting og så ellers formatering.
Det tog iøvrigt også sin tid da hun ikke anede hvad der var i af hardware og ikke havde formået at gemme nogle af de cd'er der følger med en computer...
Nu hvor vi har fat i emnet, så har min mor købt sin allerførste pc. En bærbar.
Nu skal det være! Nu skal hun lære at bruge det der internet!
Men...
Hun... fatter... minus.
Min mor og hendes USB mus:
Min mor: "Kan man så bare sætte den i når man skal bruge den?"
Mig: "Ja........"
Min mor og mobilt internet:
Min mor: "Jamen, er det trådløst? Skal der også sættes sådan en kasse (router) i telefonstikket?"
Min mor og windows:
Min mor: "Hvad er det? Hvordan gør man det? Hvor er den? Hvad kan den? Hvorfor gør den det? Hvordan får jeg den til at gøre det? Hvilken knap skal jeg trykke på? Kan man det?"
Jeg dør en lille smule hver gang hun åbner munden disse dage
Nu skal det være! Nu skal hun lære at bruge det der internet!
Men...
Hun... fatter... minus.
Min mor og hendes USB mus:
Min mor: "Kan man så bare sætte den i når man skal bruge den?"
Mig: "Ja........"
Min mor og mobilt internet:
Min mor: "Jamen, er det trådløst? Skal der også sættes sådan en kasse (router) i telefonstikket?"
Min mor og windows:
Min mor: "Hvad er det? Hvordan gør man det? Hvor er den? Hvad kan den? Hvorfor gør den det? Hvordan får jeg den til at gøre det? Hvilken knap skal jeg trykke på? Kan man det?"
Jeg dør en lille smule hver gang hun åbner munden disse dage
For min mor tog det så ca 10 år med computer i huset før hun fik lært at tænde den...
Tror dog heller ikke hun har siddet foran computeren mere end 10 gange siden 1995. Men stadig lidt skræmmende "Er det her jeg tænder den?" -> "Øh ja, det er den eneste knap på fronten og der står endda "Power" lige ovenover knappen..."
-
Fairground
- CA Party Freak
Min far har brugt PC i hans arbejde i uendelig lang tid (fuck så er han gammel....) Men en dag jeg kommer hjem står min og siger "hvorfor højre klikker du ikke bare og zipper den?" Til historien hører det sig at min mor for 3 år siden blev nødt til at tænde en computer på hendes arbejde og det var nok først gang hun nogensinde har brugt sådan en seriøst hehe.
Jeg var flad af grin og min far var pisse sur.
Jeg var flad af grin og min far var pisse sur.