Brokketråd

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Frz Jeg havde og har egentlig stadig store forventinger til det her semester og de fag jeg har været udsat for indtil videre.

Men jeg tror at det endnu engang bliver gennem egen interesse og information fundet ude fra, der skaber det gode semester og ikke den undervisning man får stillet til rådighed.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Sidder med 6 afleveringer :evil:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det fede ved dit semester er at rapporten har fokus på produkterne. Det er et lækkert afbræk.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Bestemt og det glæder jeg mig også til.

Så må vi se om jeg kan huske noget fra min gamle uddannelse og få skruet noget grafisk sammen hehe.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Min cykel er blevet stjålet. Skulle gerne få alle pengene for den af forsikringen, men der er spildt tid på at vedligeholde og passe på den.
Billede
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

Jeg hader folk som ikke respekterer folk for deres fag, og ikke for deres personlighed.
the sound won't listen!
weisz

Indlæg af weisz »

wlt skrev:Jeg hader folk som ikke respekterer folk for deres fag, og ikke for deres personlighed.
Ikke forstået... er der ikke et "ikke" for meget med ? eller ikk ?
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jo for ellers er der vist kun udseendet tilbage. Men wlt er nok en anelse frustreret :)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Bremser på IC-3 tog svigtede
To passagerer kom lettere til skade, men måtte dog på hospitalet, da et IC3-tog her til aften fik problemer med at bremse i Sønderborg.

4. februar 2009, 20:41 Af HANS JENSEN haj@bt.dk

Toget ramte ind i de såkaldte buffere, som afslutter skinnerne, fortæller vagthavende ved Syd- og Sønderjyllands politi, Jesper Hansen, til Bt.dk.

- Det gav naturligvis et voldsomt bump, og to passagerer i toget kom lettere til skade – og måtte behandles på Sønderborg Sygehus, da de klagede over smerter i nakke- og ryg, siger vagthavende.

Årsagen til bremse-svigtet er p.t. ukendt, men eksperter mener, at den store fugt i luften og den kolde temperatur, der er tæt på frysepunktet, kan være årsag.

Mens det var så som så med skader på selve toget, blev tre sveller bøjet.
Uheldet skete klokken 19.21 på Sønderborg stadion. Der var i alt fire vogne på IC3-toget.
Måske denne skulle ligge i Tog-Tosse-Tråden, men jeg vil gerne brokke mig over, at overskriften læses som om, at der er problemer med bremserne på IC3-tog, hvilket hurtigt kan skabe en negativ stemning omkring denne toptype.

Jeg kan dog forsikre ud fra teksten ovenover, at der intet var i vejen med bremserne på dette tog, og at lokomotivføreren, der kørte toget burde have et ordentligt klask over fingrene og i værste fald en fyreseddel for totalt at have tilsidesat reglerne for nedbremsning.

Et IC3-tog (for togtosser et MF-togsæt) har flere forskellige bremsemetoder, men kun en er gældende, når man bremser op mod en stopbom. Mekanisk bremsning. Det meste af tiden bremser toget elektrisk ved at vende spændingen (eller strømmen - jeg er ikke god til strømtekniske udtryk) i banemotorerne, der dermed bremser toget ned via en reduceret hastighed i banemotorne, der ender som en modsat rettet kraft.

En ganske effektiv bremsemetode, som er tilladt at bruge alle steder, hvor man ikke kører op mod en stop-bom, mærket stop, signalet stop eller signalet Forbikørsel forbudt. Da elektrisk nedbremsning foregår uden stor brug af togets bremseklodser/skiver, så køles de ned.

Chillfactoren ved 180 km/t er stor, så i bund og grund dannes der is på de mekaniske bremser, der så først skal smeltes inden bremsningen kan foregå. Derfor ved alle lokomotivførere. at man med jævne mellemrum skal sikre sig, at de mekaniske bremser aktiveres, og specielt i så koldt vejr som vi har i vintermånederne for at bremserne kan tage fat med det samme.

Det har lokomotivføreren i ovenstående tilfælde ikke gjort. Derfor har han bremset elektrisk det meste af tiden, og da den mekaniske bremse overtager ved den lave hastighed, så skulle der første smeltes is fra bremseklods/skive og det forlænger nedbremsningen. I dette tilfælde ind i den stopbom, som står for enden af det spor i Sønderborg som toget er kørt ind i.

Som man kan læse det, så er der ikke sket nævneværdig materielskade, men det er fordi hastigheden er så lav, at toget næsten har holdt stille. Det sker måske med 1 km/t, men at gå ind i en dør giver en reaktion uanset om man gør det med 1 km/t eller sprinter ind i den med 20 km/t. Derfor et par passagerer lige skulle checkes på hospitalet.

Jeg vil derfor gerne brokke mig over, at overskriften kan skabe unødig frygt for den toptype, da det udfra teksten víser, at der ikke er noget i vejen med bremsesystemet.

Kører du i en bil på en sneglat vej, så bremser du også tidligere end, hvis det havde været på en varm sommerdag.

Jeg håber, at DSB melder dette ud, og så giver føreren et klask over fingrene. Han har skab en sikkerhedsmæssig hændelse, og den slags ser Trafikstyrelsen ikke positivt på.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jeg har fået en ekstra regning fra DONG, da jeg så ringer ind for at høre ad hvad der skete, var det fordi der var blevet betalt for lidt i EL, så nu stiger den til det dobbelte af hvad jeg giver nu hver 3. måned!! BAH!
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Så kan du jo lære at slukke på kontakterne. Når jeg ikke er hjemme, så er det kun mit køleskab der kører. Og jeg slukker for mit trådløse, min forstærker og min dvd afspiller, når jeg ikke bruger det.

Og så har jeg selvfølgelig el-spare pære i hele hytten.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Mja, jeg har aldrig ting stående på standby. Jeg tager HPFI afbryderen fra den gruppe som TV, PC, Router, DVD er sat til... :) + komfuret - køleskabet kører som det eneste. Det ærelige var da jeg ringede ind i januar for at høre om jeg fik sådan en regning sagde hun jeg havde betalt for meget og mit forbrug ville blive sat ned - tværtimod det er sat dobbelt op...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Sidder på arbejde og har ondt i hele kroppen - det er unfair at man ikke kan tage en kort lille bytur torsdag uden at være slidt lørdag.

Og så vil jeg da også gerne brokke mig over den taxa bums der kørte mig hjem fredag middag fra århus. han kørte jo som en kvinde.... tsk tsk.
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Forbandede søpølser. Larmer, råber, skriber og opfører sig som en flok 8 årige skolepiger. Magen til umodent mutant afkom skal man dælme lede længe efter.
speller

Indlæg af speller »

Gider ikke høre på små drenge der piver over at de kører ulovligt på knallert, og ikke stopper når politiet beder dem om det.. Ja så må de sku sparkes ned af lortet!
weisz

Indlæg af weisz »

speller skrev:Gider ikke høre på små drenge der piver over at de kører ulovligt på knallert, og ikke stopper når politiet beder dem om det.. Ja så må de sku sparkes ned af lortet!
X !
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
hirayz
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

speller skrev:Gider ikke høre på små drenge der piver over at de kører ulovligt på knallert, og ikke stopper når politiet beder dem om det.. Ja så må de sku sparkes ned af lortet!
Synes ikke man skal sparke dem, skyd dem istedet, det er meget nemmere
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ringbane igen i dag. Nu har jeg været på ringen søndag, mandag og idag og så lukker jeg den også på fredag.

Hvornår stopper dette?

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

hirayz skrev:
Synes ikke man skal sparke dem, skyd dem istedet, det er meget nemmere
Generelt skal man ikke pive over at blive stoppet, hvis man har brudt reglerne. Og Dummy1, Dummy2, Dummy3 osv. i aftes havde da heller ingen grund til at klage. Meeeeeen ham Sebastian mener jeg så absolut var behandlet forkert. Det er da fuldkommen vanvittigt at sparke/skubbe/køre ind i en person, der kommer med (høj) fart.

For at tage lidt i sammenligning så forestil jer man i bil kører frontalt ind i en husmur. Hvor høj skal farten være før man ikke længere kan holde på rattet?
-> Det sølle lave svar er 9 km/t. Det bevidner lidt om hvor skråbelige vi er i trafikken.

En anden side af sagen er at jeg ikke har meget til overs for tunede scootere/knallerter eller deres ejere. På samme måde har jeg det heller ikke satans godt med gejlede biler, hvor tuning og ekstraudstyr koster mere end den udbrændte VW Golf eller BMW, det er sat på. Det er de båtnakkers skyld at unge under 25, der køber fornuftige biler og gerne vil forsikres ordentligt nærmest ikke har råd til det fordi præmierne er så dyre. Og så er jeg overbevist om at de troglodytter udgår en samfundstrussel, både på landevejen og en andel af dem også på intelligens... (se mig, jeg kan køre 90 km/t. og skrue rattet af samtigt. Debile spade!)
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Hold da op Q-leg du er jo nærmest selv indbegrebet af en Brian med din pimpmobil :P

Men derudover så synes jeg at de bare kan lære det. De siger jo selv "Ja jeg stopper jo selvfølgelig ikke og vil køre fra dem" Ja hvad fanden tror du så der sker din båtnakke? Selvfølgelig standser de dig med hårdere metoder! Kæmpe idioter. Men derudover er jeg enig i at det måske lige er i overkanten at smadre folks ben. Men så igen; det er ikke noget betjenten er herre over. Han kan jo ikke forudse, hvordan han vil vælte osv. Så igen kan jeg kun sige, at hvis han bare var standset, så var det aldrig sket. Ergo er det hans egen skyld.

Hvis de er parate til at bryde loven og stikke af fra politiet, så er de også klar til at der bliver brugt voldsommere metoder for at stoppe dem. Og jeg synes ikke bare at man skal lade dem køre "fordi det jo bare er en tunet knallert". Jamen hvis det "bare" er en tunet knallert, og man alligevel ikke skal gøre en indsats for at stoppe dem, så kunne man jo lige så godt legalisere det.

Og når møgungerne så siger at hvis man vælter med de der 80 km i timen, så er man jo næsten død. Ja hvorfor er du mon det? Kunne det tænkes at du ikke lige har det rigtige tøj på med den rigtige beskyttelse i, til at køre ved den hastighed? Der er jo en grund til at din rådne scooter er lavet til at køre 30 eller 45. Bremserne er ganske enkelt ikke lavet til de høje hastigheder. Og det er sikkerheden jo sådan set heller ikke.

Men i bund og grund har jeg dette budskab: Hvis ikke du vil risikere at komme til skade, så stands, når de beder dig om det.

Og til sidst vil jeg lige brokke mig over, at der blev larmet med nogle store jernbure allerede kl. 04.30 i morges! Og så at da jeg stod op havde søpølserne åbnet vinduerne på fuld gab i fællesstuen og det havde de tydeligvis været hele natten. Men til gengæld kørte radiatorerne på fuld drøn! Hold da helt kæft, hvor trænger de båtnakker til en gang disciplin.
Besvar