Optage fra fastnet telefon

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Cox

Optage fra fastnet telefon

Indlæg af Cox »

Er der nogen der har noget erfaring og dermed også gode råd til hvis jeg skal optage en samtale på computer fra fastnet telefon eller mobiltelefon? Igennem en mixer eventuelt eller bare direkte i computer
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Du skal have personens tilladelse for at gøre det. Det er jeg forholdsvist sikker på.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Cox

Re: Optage fra fastnet telefon

Indlæg af Cox »

ja helt sikkert det er der ingen tvivl om, men det er ikke til offentlig tilgængelse på nogen måder....bare leg
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har ikke lige i en guide... De gange jeg har gjort det, har det været ved brug af studenterradioen, hvor vi har lånt deres udstyr eller hos det lokale AV-laboratorie på universitet. MEN kan man ikke ringe til fastnet/mobil-telefoner via Skype? Så kan det i hvert fald optages direkte på computeren.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

dwr skrev:Du skal have personens tilladelse for at gøre det. Det er jeg forholdsvist sikker på.
Efter dansk lov er det som udgangspunkt lovligt at optage samtaler/møder, hvor du selv deltager også uden at informere de involverede parter. Det er dog ikke lovligt at afspille den optagede samtale for andre end dem, der har deltaget i den.

Det er derimod ulovligt at optage samtaler/møder, hvor du IKKE deltager eller ikke har fået lov af mindst en af de involverede parterne.
:)

*kilde

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/brevk ... 65457.html
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Det er rigtigt som AMH skriver. Vi gør det på mit arbejde i tilfælde af uenigheder omkring handler lavet over tlf. Men ifølge persondata loven må du ikke opbevare tlf nr. navne eller andet som kan spores til den som du har talt med.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
pblv

Indlæg af pblv »

Jeg har gode erfaringer med TRX20, hvis du har en fastnettelefon. Mobil er noget rod, der er det nemmeste enten at bruge f.eks. CBBs optageservice, eller et program du kan installere på telefonen der optager, men det er kun nogle typer telefoner du kan finde dette til.

Men en fastnet-telefon, et optageprogram på computeren, og så denne frederik imellem, så er den hjemme.

http://www.dictationwarehouse.com/TRX20detail.asp
Besvar