so true - dog fik jeg et kæmpe rap over fingrene sidst jeg pillede det skidt af :SCokeline skrev:DJ_Falcon
Jep
Derfor er det også dejligt nemt at gi' sig selv den store pakke
YouSee kanalpakke valg idé
Redaktør: Moderators
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Cokeline
DJ_Falcon
DJ Wonder - det gjorde min nabo også da vi var nede i kælderen og kigge på det haps sagde det og så fik han godt nok stød. Noget med man skal huske og slukke for sit TV så der ikke er spænding på ? Har jeg hørt noget om.
De ser sådan her ud de filtre:

Og så det skab hvor alt er tilsluttet ser sådan ud de gule strips er lejlighedsnumre. Har ladet mig fortælle at de på nyere anlæg har de sat en form for kodning på så der ikke direkte står lejlighedsnummer på, men en slags kodning så folk ikke selv kan pille ved det. Det er så ikke tilfældet her.
Dog har jeg en nabo som lige har fået lukket sit kabelTV fordi de så han gentagende gange havde fuldpakke og betalte for grundpakken, så jeg har valgt og sætte filter på igen - for en sikkerheds skyld
Alle dem med rødt rundt filter har Grundpakken, dem hvor der er hvidt/grønt filter har mellem pakken, og der hvor intet er, er = fuld signal og Fuldpakke.

DJ_Falcon
DJ Wonder - det gjorde min nabo også da vi var nede i kælderen og kigge på det haps sagde det og så fik han godt nok stød. Noget med man skal huske og slukke for sit TV så der ikke er spænding på ? Har jeg hørt noget om.
De ser sådan her ud de filtre:

Og så det skab hvor alt er tilsluttet ser sådan ud de gule strips er lejlighedsnumre. Har ladet mig fortælle at de på nyere anlæg har de sat en form for kodning på så der ikke direkte står lejlighedsnummer på, men en slags kodning så folk ikke selv kan pille ved det. Det er så ikke tilfældet her.
Dog har jeg en nabo som lige har fået lukket sit kabelTV fordi de så han gentagende gange havde fuldpakke og betalte for grundpakken, så jeg har valgt og sætte filter på igen - for en sikkerheds skyld
Alle dem med rødt rundt filter har Grundpakken, dem hvor der er hvidt/grønt filter har mellem pakken, og der hvor intet er, er = fuld signal og Fuldpakke.

Kabeltv foregår jo således at der et sted i nærheden af dig sidder et "teknikskab" som bestemmer hvilke kanaler der når ind til dig. Som udgangspunkt bliver alle kanaler sendt til dig, men i teknikskabet sidder der "filtre" som bestemmer hvad der må komme igennem til dig.
Hvis Yousee og andre kanaludbydere skulle til at give dig den valgmuglighed du efterspørger, skulle de jo skræddersy hvert enkelt filter, hvilket jo kræver et enormt ekstraarbejde.
Derudover er Discovery kanalerne jo nogle af de dyrere kanaler - en del af dem du kalder 'ligegyldige' kanaler som følger med, er jo typisk også billigere.
Hvis Yousee og andre kanaludbydere skulle til at give dig den valgmuglighed du efterspørger, skulle de jo skræddersy hvert enkelt filter, hvilket jo kræver et enormt ekstraarbejde.
Derudover er Discovery kanalerne jo nogle af de dyrere kanaler - en del af dem du kalder 'ligegyldige' kanaler som følger med, er jo typisk også billigere.
Vega de kunne jo bare lette deres stenalder røv og få sparket nogle digitale bokse ud til deres kunder og så få opdateret deres central udstyr fra 80érne.
Så ville det ikke være så stort et problem.
Men ja den gode gamle kabeltv løsning som dig og amh omtaler oven for, er gigantisk outdated og så ville det være et kæmpe arbejde.
Så ville det ikke være så stort et problem.
Men ja den gode gamle kabeltv løsning som dig og amh omtaler oven for, er gigantisk outdated og så ville det være et kæmpe arbejde.
Jo jo- Men når man kører digitalt, kan man vel undgå filtre. Hver kanal kan "lukkes" med en kode. For hvert kanal du ønsker, kan du så få en "unlock" kode til dit kort. Når man i elektronik industrien kan slå ting og fra i ethvert signaler i hardware på denne måde, afhængig af hvad kunden køber - så kan man da også gør det i et digitalt tv signal. Signalet til et digitalt tv, er faktisk ganske simpelt - i forhold til signalerne i mange andre systmer, som man kan styre enkeltvis.Vega skrev:Kabeltv foregår jo således at der et sted i nærheden af dig sidder et "teknikskab" som bestemmer hvilke kanaler der når ind til dig. Som udgangspunkt bliver alle kanaler sendt til dig, men i teknikskabet sidder der "filtre" som bestemmer hvad der må komme igennem til dig.
Brug af filterne er håbløs gammeldags.
Iøvrigt har jeg da hørt om, hvordan man modificere disse gammeldags filtre, så de stadig kan sidde på deres "plads" - men alligevel lede det fulde signal igennem. For teknikerne ser det umiddelbart ud, som om at alt er som det skal være. Men det er det bare ikke.
Og nej. Jeg snyder ikke. Betaler skam fuld pris for "stor" pakke - men har da ikke Yousee - men fibernet. Jeg har både det normale digitale signal og et analogt signal via den fiber. Det giver mig mulighed for, at at kunne have digitalt TV på mit "hoved" TV - endda med en masse underlige features jeg ikke har brug for, mens at jeg har analogt tv i mit soveværelse / andre steder. Det sjove er, at man kan se forskellige kanaler på alle tilsluttede TV på en gang (eller til video for den sags skyld) - uden at skulle have ekstra bokse til hvert tv / video.
Og de digitale kanaler - bliver endda konverteret så de også kan ses på de gamle analoge TV.
Parabol - det gider jeg ikke mere. Man kan jo ikke se forskellige kanaler på en gang på de tilsluttede tv. Og det er et "krav" fra mig.
Det er da også blevet spået og har været omtalt i dagspressen, at parabolerne er på vej ud, da de er utidsvarende og ikke kan opfylde de krav som mange familier har i dag - hvor der ofte er mange TV i hjemmene, hvor man ønsker at kunne se forskellige programmer på en gang på de tilsluttede fjernsyn. Ungerne gider sku´ikke altid se de samme kanaler som forældrerne. ( og omvendt ).
Hvis man udnytter teknologien, burde det ikke være noget problem - at folk selv kunne sammensætte pakker med de kanaler de ønsker.
Men det er et spørgsmål om penge. Det kan blive dyrt - ikke kun for tv selskaberne - men også for forbrugerne, hvis folk kun køber de kanaler de gider se, og fravælger alle disse tyske, svenske og andre kanaler, som få danskere gider se.
Jeg har 45 kanaler - og kunne sagtens undvære omkring 35...... Men de følger med, når jeg vil have de kanaler jeg vil se.
Zivago
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Det er det jeg har vist på billederne ovenfor. Det er et af vores teknikskabe jeg har fået adgang til. Kender ganske udmærket proceduren for hvordan filter og ikke filtre virkerVega skrev:Kabeltv foregår jo således at der et sted i nærheden af dig sidder et "teknikskab" som bestemmer hvilke kanaler der når ind til dig. Som udgangspunkt bliver alle kanaler sendt til dig, men i teknikskabet sidder der "filtre" som bestemmer hvad der må komme igennem til dig.
Hvis jeg arbejdede i en plade butik ville det helt sikkert køre på den måde at hvis en kunde kommer ind i butikken for at købe en cd med volbeat eller slipnot så skulle de samtidig købe både infernal og katy perry.
Hvis de ville købe den med katy perry eller beyonce skulle de selfølgelig tvinges til at købe george zamfir og helmut lotti også.
Enhver marketingsmand ved jo det er bedre at sælge 3 cd'er end 1.
Og hvis der er nogen der ikke kunne forstå det fik de et nummer til en telefonsupport hvor de kunne få at vide at "sådan er det bare"
Der er jo overhovedet ikke nogen grund til at have brugbar information på en hjemmeside hvis man kan ansætte 100 telefonsupportere der kan svare på det samme spørgsmår igen og igen.
Just my twentyfive cents
Hvis de ville købe den med katy perry eller beyonce skulle de selfølgelig tvinges til at købe george zamfir og helmut lotti også.
Enhver marketingsmand ved jo det er bedre at sælge 3 cd'er end 1.
Og hvis der er nogen der ikke kunne forstå det fik de et nummer til en telefonsupport hvor de kunne få at vide at "sådan er det bare"
Der er jo overhovedet ikke nogen grund til at have brugbar information på en hjemmeside hvis man kan ansætte 100 telefonsupportere der kan svare på det samme spørgsmår igen og igen.
Just my twentyfive cents
-
Aly
- Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre
Mimic: Det er sikkert fordi det ikke er yousee´s oprindelige net og derfor vil de ikke rykke rundt på kanaleren og priserne. De vedligeholder og servicer bare nettet.
Down1: En antenneforeninge køber hver enkel kanale af diverse udbydere ( f.eks Yousee, Viasat osv), ikke direkte pakker, dem lave de jo selv.
Det er jo medlemerne der bestemmer hvilke kanaler der skal være i pakkerne.
Down1: En antenneforeninge køber hver enkel kanale af diverse udbydere ( f.eks Yousee, Viasat osv), ikke direkte pakker, dem lave de jo selv.
http://www.youtube.com/watch?v=I-3fmjjk4aAAly skrev:Mimic: Det er sikkert fordi det ikke er yousee´s oprindelige net og derfor vil de ikke rykke rundt på kanaleren og priserne. De vedligeholder og servicer bare nettet.
I Don't get it?zorro^ skrev:http://www.youtube.com/watch?v=I-3fmjjk4aAAly skrev:Mimic: Det er sikkert fordi det ikke er yousee´s oprindelige net og derfor vil de ikke rykke rundt på kanaleren og priserne. De vedligeholder og servicer bare nettet.
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?til folk der stadig ikke har forstået det, så vil jeg lige sige at det er ikke Yousee der laver pakkerne, det er en virksomhed ved siden som laver pakkerne dvs. vi i fx. kundeservice ingen andelse har om kommer ændringer.
Jeg kan så sige til dem der har 20/1 eller hva de nu har at der kommer en 50/4 mbit til 349 kr her den 21 januar
Jeg kan så sige til dem der har 20/1 eller hva de nu har at der kommer en 50/4 mbit til 349 kr her den 21 januar
Hehe ja, jeg var på side1 da jeg svarede, havde sgu ikke set dit glimrende indlæg.. men så er vi da enige om teknikkenamh skrev:Det er det jeg har vist på billederne ovenfor. Det er et af vores teknikskabe jeg har fået adgang til. Kender ganske udmærket proceduren for hvordan filter og ikke filtre virker![]()
Zivago - hvilken udbyder har du?
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Hvis du læser betingelserne, og produktbeskrivelsen på YouSee hjemmesiden, vil du vide at der er forskel på indholdet i TV-pakkerne, alt efter hvor i landet du bor.mimic skrev:En af de ting jeg ikke kan forstå er, hvorfor YouSee vælger at køre med forskellige pakker i Danmark?!
Jeg bor i Esbjerg og har ikke de samme kanaler som der vises på Yousee's hjemmeside, samt prisen er en del lavere.
Der må være en teknisk begrænsning i visse områder der gør, at pakkerne varierer.
Ligesom man sandsynligvis har vurderet at en kanal som f.eks ´kanal København´ ikke har den store lokal-TV værdi i Vestjylland, som den måske ville have på Sjælland.
Så der er bestemt mening med galskaben
Jeg har selv lige bestilt ´Vest-pakken´ fra BoxerTV, som jeg forventer mig lidt af.
Når hele deres net er på plads, vil de tilbyde (alle de iøvrigt kendte kanaler) i 16 mindre pakker. Mindre end dem vi kender fra feks. Viasat og Canal Digital. Typisk pakker på 5-6 kanaler, udover de alm. public-service som DR1, DR2, TV2 og DR-Update.
Og da de anvender Viacess, er der ingen problemer med at kode kortene, så man kan få en skræddersyet løsning.
Priserne på boxertv.dk er PRISEN - der er ingen kortafgift eller andet oveni...
Og så klarer man det hele på en UHF antenne...
@Vega : Det er min klare overbevisning at Zivago´s udbyder er Fibernet fra Energi Midt
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Nja Plys. Det er nu godt nok GEFibernet.mimic skrev:En af de ting jeg ikke kan forstå er, hvorfor YouSee vælger at køre med forskellige pakker i Danmark?!
@Vega : Det er min klare overbevisning at Zivago´s udbyder er Fibernet fra Energi Midt
Elten galværk - nåhh nej. Galten Elværk.
Kan i så have en god weekend
Zivago
Nu er tyske/svenske/norske kanaler er jo også bare fyldkanaler og koster intet, det er normalt derfor der er et par stykker af dem i hver pakke, da pakken jo så ser "større" ud. (der findes selvfølgeligt også tysk/svenske/norske kanaler der koster penge, men det er ikke dem de fylder på som fyld)
Dem der gerne vil bestemme hvilken kanaler der høre samme er kanaludbyderen feks viasat eller canal+ de er ikke specielt interesseret i at splitte deres kanaler da det gør det mere besværligt for dem at sælge reklamepladser på deres net, af den simple grund kan du normalt ikke splitte pakkerne.
Dem der gerne vil bestemme hvilken kanaler der høre samme er kanaludbyderen feks viasat eller canal+ de er ikke specielt interesseret i at splitte deres kanaler da det gør det mere besværligt for dem at sælge reklamepladser på deres net, af den simple grund kan du normalt ikke splitte pakkerne.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... v_eksi_bok
Jeg sad og kiggede lidt på digital tv i dag. På overstående side, der skriver YouSee: "* forudsætter at tuneren i dit tv understøtter HDTV. Det er ikke nok at tv'et er HD-ready". Mit tv er svjh kun HD-ready og ikke Full HD. Kan det så virkelig passe at man ikke kan bruge sådan en YouSee-boks? Det afspiller da fint Blu-ray film i 1024p - eller er det bare mig der fatter brikker af alt det her?
Mit tv er dette, blot i 37"-udgaven.
Jeg sad og kiggede lidt på digital tv i dag. På overstående side, der skriver YouSee: "* forudsætter at tuneren i dit tv understøtter HDTV. Det er ikke nok at tv'et er HD-ready". Mit tv er svjh kun HD-ready og ikke Full HD. Kan det så virkelig passe at man ikke kan bruge sådan en YouSee-boks? Det afspiller da fint Blu-ray film i 1024p - eller er det bare mig der fatter brikker af alt det her?
Mit tv er dette, blot i 37"-udgaven.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA