Glædestråd

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:Jeg mener, hvorfor ikke lave 2 semester med det IPOK fis og to med medieret kommunikation. Havde jeg haft brug for en ubrugelig introduktion til et felt jeg ikke skal bruge - så havde jeg snuppet RUC istedet for AAU.
Fordi du heller ikke slipper for diskursanalysen på RUC. Det er en del af din kommunikationsbachelor. Hvorfor 2. semester ikke skal være med IPOK, er af den grund at det ikke bygger videre på den introduktion til tekster, der gives på 1. semester. Det vil give en noget sporadisk sammensætning af kurser, hvis man senere skulle tilbage til tekstmediet efter at være gået fra det i en eller to semestre. Det giver heller ikke nogen overordnet mening til hvorledes man arbejder metodisk, og hvordan dit felt bliver udvidet. Har i valgt en meget tekstnær diskursanalyse, virker det måske ikke som den store forskel (jf. Fairclough) inden for VT. Men til gengæld gør Laclau, Mouffe og Foucault til gengæld en kænpe forskel i deres observationssamlinger. Den socialkonstuktivistiske tilgang, og for så vidt den socialkonstruktinistiske, søger objektiviteten i en større grad end fænomenologien gør det.

På RUC var du tvunget gennem noget HUM.BASIS forløb, hvor du får en række værktøjer som er generelle inden for det humainstiske felt. Det giver at hvad enten du læser fransk, Sprog og international virksomhedskommunikation eller den rene medierede kommunikation ville du få nogle værktøjer, du absolut i mindre grad vil kunne benytte. Det er slemt nok med Alrøs forpulede IPOK - måske fordi jeg ikke kan klare hende. Hendes overfladiske analysemodeller har vi været nødt til at udvide med noget mere hardcore observationsteori i dette projekt for overhovedet at kunne bruge det til bare lidt.

Anyway, du skal glæde dig til din bachelor, it roxxxx! :D
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg siger jo netop at hvis jeg ville spilde min tid så var jeg taget på RUC - så jeg bed skam godt at jeg ikke slipper for diskurs på RUC.

Jeg mente ikke 2. semster, men to semestre :)

Men derud over så synes jeg stadig det er spild af min tid, at lave et BA med grenvalg og så tvinge mig til at lave et projekt i noget jeg ikke skal, kan eller vil bruge. Det er for mig at se stadig mere et IPOK semester end et medieret kommunikations semester - og der pisser mig af - for no way in hell om jeg vælger IPOK/HR helvede til sommer.

Håber jeg kan få vinklet det hele så jeg kan tage en MA i Amsterdam istedet for, for jeg vil ikke risikere at min cand på AAU bliver brugt på ligegyldigt som efter min mening ikke passer ind på en medieret kommunikations uddannelse.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Lige for at tage udgangspunkt i diskusanalysen, så vil jeg mene det i en ret stor grad ligger til grund for enhver kommunikationsopgave. Om man så kalder det en meningsundersøgelse (for det er det, det i bund og grund er) eller diskurs er komplet ligegyldigt. Enhver opgave, der starter med spørgsmålene "Er der grundlag for at starte denne virksomhed/arrangement op?" og "Bør vi profilere os anderledes i forhold til vores målgruppe?", tager sit udgangspunkt i en eller anden form for diskurs.

Hvis der var to semestre med IPOK-pisset, ad hvor jeg en FØLER et had til det bare jeg skriver om det, og to semestre med interpersonel kommunikation, så udelukker det grundlæggende viden inden for InDiMedia og Informationsvidenskab (begge 3. semester). og visa verca vil cand.mag.comm (både IPOK og Medieret) blive reduceret til cand.comm, som det er på RUC, og dermed synes jeg man mangler en basisviden i forhold til, hvad der egentlig er muligt. Eksempelvis er vi en af de få uddannelser, der opfylder kravene om ECTS-point til ikke at skulle tage sidefag. I forhold til det forherligede RUC (tak fordi I bragte os Illeris - han er jo åh så fantastisk...) hvor man bliver cand.comm, hvad enten man tager kandidaten i kommunikation eller journalistik, så bliver man (har glemt titlen) det, der svarer til cand.mag.public på AAU.

Nu ved jeg godt at det ikke er journalist du skal læse, men det var lige et konkret eksempel på forskelle mellem de to steder. Men i bund og grund er jeg flintrende ligeglad med hvor folk tager deres uddannelser henne. Bare de selv mener det kan bruges. Der er steder i Danmark jeg vil være meget skeptiske med at ansætte folk fra i en kommunikationsvirksomhed. De steder holder jeg fra mig selv og vil lade glædestråd være glædestråd :)

Jeg er glad for de nu 30 sider, der er komplet rettet af frøken Sanne og jeg, og vores navne står dejligt rundt omkring på de post-its, der pryder væggen.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ja det ville flytte grundlaget for basis viden inden for nogle af de andre grene - men så er vi faktisk tilbage ved mit ønske om at lade mig vælge min egen uddannelse og ikke blive præget af folk der vil lave systemdesign eller lege med flash.

Jeg er velvidende om at brede i en uddannelse er en god ting, men det kunne være forgået ved valgfag - så kunne jeg selv bestemme om jeg ville tilegne mig viden der ligger uden for grundstammen af uddannelsen (hermed mener jeg ikke vores, men den fiktive uddannelse jeg vist er ved at bygge i mit hoved).

Ja en diskurs ligger til grund for en meningsundersøgelse og/eller er det samme. Men så kan du sparke den helt ud på overdrevet og sige at det vi to laver lige nu er en diskurs, eller retter en diskursorden, i en anden diskursorden der hedder Glædestråden, som igen er en diskurs i en diskursorden der hedder General - Chartattack - dot dk domæner - internettet - interaktive kommunikation - kommunikation - livet som menneske - verden- universet :) Du kan godt se at en diskurs er alt og intet.
Og det er så basal en viden og tilgang til tingene at alle mennesker underbevist udfører en milliard diskurs analyser i deres hverdag.

Det er præcis det samme som med en SWOT analyse (fy for satan sagde jeg det ord) den er så logisk og indforstået i et rask menneskes måde at tænke på - at den i alt sin enkelthed ikke påviser noget du ikke selv ville kunne have tænkt dig frem til, uden brugen af SWOT som analyseværktøj

Men anyway enige bliver vi ikke, og det er vel også fint nok - jeg orker ikke diskurs, men tilgengæld takker jeg faktisk RUC for Illeris, han har formået at skabe en kort og nogenlunde præcis opsamling af andre, klogere, forskeres tanker.....
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Den nye bachelor-studieordning er præcis som du ønsker faktisk :) Og den er herrefed. Den overholder en masse af de regler og du kan vælge og vrage mellem en masse kurser. Skulle du få lyst til en omgang nanoteknologi, så er det ganske aldeles næsten muligt at vælge det.

På de måde bliver hver enkel uddannelse skræddersyet til netop dig. Så kommer man helt væk fra de systemtanker, der eksempelvis præger et universitet godt og vel 1 time og 30 minutter herfra... :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Har juleferie om en uge, der venter et DJ job, jeg modtager min iPhone og et par sko fra USA, det har bare at blive en god uge! :D:D
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Juve og New vandt begge vigtige kampe igår.. Og ja, jeg ser alt i sort/hvid... Alt!
weisz

Indlæg af weisz »

YAY ! Har mega plus på kontoen for første gang i 5 år til julegaver :D
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Sender lige mit kontonummer i en PM.. så kan du bare overføre.. :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Projekt afleveret, eksamen overstået og semester-julefrokost i aften. Super dag
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Juleferie på fredag, bowling alt inklusiv med nogle disko drenge, jule druk, hel dags disko trip, og en masse kager og god mad. Hold da kæft det bliver godt :D
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg fik mine xbox spil i går. Så jeg har ikke rigtigt lavet andet siden :P
weisz

Indlæg af weisz »

TheJackal skrev:Sender lige mit kontonummer i en PM.. så kan du bare overføre.. :D
Merry Christmas From Stein Bagger :D
weisz

Indlæg af weisz »

Wohoo ! Modtog lige 2 kilo Jydske Dollars ! :-D Christmas Come Early I Guess ! ^^
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Flytter i dag! :D
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Verdens mest underlige banan:

Billede

Og det er ikke fake. Jeg har nemlig selv taget billedet.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

odder skrev:Verdens mest underlige banan:

Billede

Og det er ikke fake. Jeg har nemlig selv taget billedet.
Er du lykkelig over det siden du poster det i denne tråd :? :D
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Synes da det er totalt glæderen at få sådan en dobbeltbanan. Kunne være jeg lavede en billedserie på et tidspunkt. Den er nemlig vel dokumenteret :P
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Havde en stille rolig nat på årets sidste julefrokostkørsel.

Ikke en eneste krise havde jeg, og jeg havde ellers frygtet, at jeg ville komme til at gabe mere end engang. Så det var spild at have mit energilager bestående af 3 Red Bull, en dåse cola og en ½ liters Rockstar samt en chokoladebar med til at klare dagens strabadser.

Værste øjeblik var da jeg skulle slutte med et stammebyt på Københavns Hovedbanegård, og der sad fire døve drenge i kupeen bag mig, som intet havde hørt af de højtalerudkald jeg havde foretaget på vejen mod KH.

Så de gik nærmest i chok og næsten i panik løb de over i det nyindsatte tog for at komme hjemad på trods af, at der stadig var to minutter til det skulle køre.

Så sluttede jeg lige af med at nå regionalen mod Kalundborg 5.38, så jeg var hjemme med en nytanket bil til 7.91 (ved det findes billigere, men det var over 50 øre billigere end byens andre tankstationer) og frisk morgenbrød til konen.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Jeg var til den FEDESTE Yoav Koncert igår.. er stadig helt oppe og ringe over det.. fede pladser og super god lyd :)

Billede
Besvar