TV på min projektor

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

TV på min projektor

Indlæg af Maunus »

Jeg har fået arrangeret en kæmpe nytårs fest.. og jeg er fået lovet nedtælling på storskærm.

Jeg har en projektor som jeg havde regnet med at sætte op. Mit problem er bare jeg ikke helt ved hvordan det skal kobles sammen..

Jeg skulle gerne have direkte TV op på væggen, og meget gerne også lyd på det store anlæg.. Men det nærmeste antenne stik er på etagen oven på.. og trådløst net er der ikke noget af.

Hvad har i af forslag? Min projektor kan jo ikke lige tage i mod sådan et antenne stik som bliver trukket oven på fra.. jeg kan godt sætte en pc ind i noget af det men ved ikke hvordan det skulle hjælpe.. (kan muligvis skaffe sådan en usb fætter med internet over alt)

håber i har forslag til hvad jeg skal anskaffe mig eller noget lign. for det kan lade sig gøre :)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

få fat i en gammel VHS video maskine, eller DVB-T tuner og sæt det til din projektor, de flest projektorer har VGA / S-video / composit som giver du rigeligt mulighed for at koble både computer og tv op samtidigt..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Du skal bare skaffe et TV kort og så streame det igennem din bærbare eller stationære eller whatever. Og bare en lille notits så hedder det en projektor. Projekter er noget du laver ;)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Odder - Når ja kan jeg da godt se nu når du siger det. (: - Tak

Kloojve, takker, jeg prøver se på det her om lidt. (: har vist en båndoptager liggende.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

odder skrev:Du skal bare skaffe et TV kort og så streame det igennem din bærbare eller stationære eller whatever. Og bare en lille notits så hedder det en projektor. Projekter er noget du laver ;)
Der er bare det lille aber-dabei... hvis han streamer det, så fejrer de nytår lidt senere end alle andre, da streamet video er tidsforskudt ;)

Jeg havde helt klart drønet hen i Harald Nyborg og købt en DVB-T tuner, af den kompakte slags man propper direkte i scart på et TV.
Den fylder som en pakke cigaretter, koster 300,-, og laver et hæderligt billede. I hvertfald rigeligt godt til et projekt på projektor ;)

Godt nytår!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Plys så kan man igen sige at dr1 er foran tv2 og alt afhængigt om du har parabol, antenne eller kabel tv så er der også forsinkelser :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Korrekt, og jeg må erkende jeg ikke ved hvor stor forskydningen er.
Men feks. DRs netradio, kan være op til et helt minut efter radio nettet ! 8O

Men fiks det er den lille tuner, og så kan den jo heldigvis bruges mere end én gang :D
Nice at have på hylden når drengene skal se bold´
Zivago

Indlæg af Zivago »

Plys - det nye kuld skrev:Korrekt, og jeg må erkende jeg ikke ved hvor stor forskydningen er.
Men feks. DRs netradio, kan være op til et helt minut efter radio nettet ! 8O
´
Den forsinkelse du får ved streaming af f.eks DR, kan du bestemme selv. I mediaplayers indstillinger, kan du indstille hvor mange sekunder der skal buffes op. Kig under indstillinger- Ydeevne - netværksbuffer.
I mange tilfælde kan man faktisk køre uden buffer, hvis man har en "god" internetforbindelse og kobler op imod en god server.

Med hensyn til TV tuner kort - så kan man også slå buffer til og fra. Bufferen her, bruges til at fjerne evt. udfald der kan komme - når pcén bruger resurser i baggrunden - på et eller andet. Har man en hurtig maskine - og ikke har for mange ting kørende i baggrunden, ja så kan man sagtens kører uden buffer, og se tv "in real time".

Hvordan man slår bufferen til og fra - eller ændre den størrelse på tuner kort - afhænger af den software / driver som tv kortet bruger.

Men så er der jo den forsinkelse, som opstår hvis man f.eks kører på sattelit tv, kabel tv eller andet - som DjMail jo også skriver.
Der er forsinkelse på al signal behandling - også når du modtager et gammeldags analogt signal fra en antenne. Du kommer ikke uden om forsinkelse, ligemeget hvad du gør. :D

Zivago
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

I know mester, I know ;)
Jeg sagde heller ikke at der ingen forsinkelse er på visse medier - jeg sagde de er tidsforskudt for hinanden,
så man kunne komme til at ´springe´ ind i det nye år 30 sekunder senere end naboen, blot ved at streame rådhusklokkerne, modsat naboens UHF signal.

Bare det jeg mente.

TV kortene er også ret gode idag, især synes jeg man får meget for pengene hvis man napper en USB DVB-T tuner.

Men hvis der ikke nødvendigvis skulle blandes en PC ind i det, var DVB-T dimsen fra Harald oplagt :)
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Plys det omvandrende leksikon :D
Besvar