Mini Bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Mini Bærbar

Indlæg af Raun »

Hey CA!
Jeg går og er blevet temmelig smålund på disse nymodens mini bærbare computer til billige penge. Jeg har kraftigt overvejet en Acer Aspire One A150-X,
http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... pti2).html
Dog ville jeg lige høre om i andre har nogle produkter i kan anbefale. Budgettet ligger på 3000 kr. inkl. fragt (maks. 3500 kr. hvis det giver en væsenlig forbedring af produktet) Styresystemet skal være Windows, og helst XP. Ellers er der ingen større krav. Den skal bruges som min primære computer, da min studie bærbar synger på sidste vers (Dell Latitude D520), den skal bruges når jeg er ude og spille hvor den skal bruges til Music Label.
Jeg bruger normalt min computer til at surfe på nettet, tjekke mail, en smule photoshop og lidt lyd redigering, men så heller ikke mere end det.

Nogle inputs? :)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

ja. Har selv Acer one med XP

Den er for lille til at bruges som en primær computer. Jeg vil gå så langt at kalde den for lille til at bruges til en studiecomputer.

Men som en computer til ferien, de lange pauser m.m., der er den rigtig god.

Ovenstående gælder nok egentlig for mange minicomputere. Skærmen er for lille til seriøs brug, men skal du have en lille, så tror jeg MSI Wind på 10"
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

3dotz skrev: Den er for lille til at bruges som en primær computer.
10"
Nå ja, derhjemme vil den blive brugt med ekstern skærm og tastatur.
3dotz skrev: Skærmen er for lille til seriøs brug, men skal du have en lille, så tror jeg MSI Wind på 10"
Har selv tænkt på en MSI Wind, men den sprænger budgettet lidt i forhold til hvad jeg har, og kan ikke se hvad jeg får for de ekstra penge udover Bluetooth (som jeg ikke har brug for)?
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Nå ja skærm størrelsen, men ellers?
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

MSI WIND 10" er en lækker maskine. damen har lige fået en og er super glad for den.. tror ik den trækker photoshop så godt.. men windows kører fint med office 07 osv.

syns også 8.9" er for lille de sidste tommer gør meget. jeg villle personligt ik gå under 10"
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Har en MSI Wind og synes det er en super computer, men der er kommet mange ligende alternativer siden, Lenovo, Samsung, og senest er HP kommer med modellen HP Mini 1000 som også er 10" med 1,6 Intel Atom. Denne skulle på mange områder (især tastaturet) være bedre end Wind.
Ved dog ikke hvilke af disse modellen der er komme til Danmark, men du kan jo søge lidt på dem:

Samsung NC10
Lenovo S10
HP Mini 1000

Dog kan jeg godt anbefale MSI Wind. Vil klart atbefale dig at få en med en 10" skærm, selvom opløsningen er den samme kan 9" godt blive for småt.

Kører i øvrigt også Photoshop CS3 på den, hvilken den trækker rimeligt, men laver normalt ikke noget stort på den, så kan ikke sige om den kan trække de mere krævende opgaver.

----------edit--------

Her er en god side du kan kigge på:
http://www.pcworld.dk/art/10245?page=1

HP Mini 1000 er ikke med der, men forventes alligevel først at komme til Danmark i April 2009
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg har en købt en Medion Akoya i Aldi sidste uge, er stortset samme maskine som MSI Wind U100
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Jep Akoya er stort set det samme, havde den egentlig indbygget bluetooth, der stod at den havde bluetooth adaoptor, men der stod ikke om den var indbygget, for der var nemlig ikke bluetooth i den første Akoya Mini. Desuden kan jeg læse at BestBuy har sat prisen ned på MSI Wind til 350$ (ca. 2000 kr), så det kan være du inden længe kan få MSI Wind til under 3000 kr i Danmark.
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

DJ LAU skrev:Jep Akoya er stort set det samme, havde den egentlig indbygget bluetooth, der stod at den havde bluetooth adaoptor, men der stod ikke om den var indbygget, for der var nemlig ikke bluetooth i den første Akoya Mini. Desuden kan jeg læse at BestBuy har sat prisen ned på MSI Wind til 350$ (ca. 2000 kr), så det kan være du inden længe kan få MSI Wind til under 3000 kr i Danmark.
Den er ikke undbygget, det er en adaptor med, en meget lille en af slagsen
Billede
<---------------------------->
§1 I'm always right
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

jeg har en mybook med 2gb ram, og den er sådan set okay ;)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Lenovo S10 review

Vil virkelig selv gerne have sådan en dims :D eller endnu bedre deres Idea Pad U110
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Der kommer en ny Acer One med større harddisk i, mener det er med 250 GB. Harddisk... Hvornår og hvad prisen husker jeg ikke, men kan lige tjekke det i morgen...
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Tak for alle jeres inputs so far!
Jeg faldt lige over en Vega M11 Freedom
http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... &Soegeord=
Nogle der har noget at sige om den?
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Vil lige rette mig selv; Den nye Acer One er med 160 GB Harddisk og kommer til og ligge på 2999.-
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Mini Bærbar

Indlæg af QrazyLeg »

Der er netop kommet en Lenovo S10-2 på gaden. Den er satme lækker. Det spekuleres i om der senere på sommeren/starten af efteråret desuden kommer en S10-2e, hvor opløsningen er højere.

Læs mere her

De er også kommet med en S12, der ser lidt spændende ud :)
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

QrazyLeg skrev:Der er netop kommet en Lenovo S10-2 på gaden. Den er satme lækker. Det spekuleres i om der senere på sommeren/starten af efteråret desuden kommer en S10-2e, hvor opløsningen er højere.

Læs mere her

De er også kommet med en S12, der ser lidt spændende ud :)
Tak for tippet skørben. Den kan dog ikke det vilde. Endte med at få mig en MSI Wind U100 (også lige en Macbook Pro til at supplere med).
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Den svarer til MSI Wind serien. Men det var egentlig også blot ment som alment info. Kan nemlig huske der var denne tråd om mini bærbare, og synes det var overkill at oprette et nyt emne til at annoncere min glæde inden for et så smalt emne :)
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

QrazyLeg skrev:Den svarer til MSI Wind serien. Men det var egentlig også blot ment som alment info. Kan nemlig huske der var denne tråd om mini bærbare, og synes det var overkill at oprette et nyt emne til at annoncere min glæde inden for et så smalt emne :)
Arghh kvikt tænkt :!: :)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Hvis jeg skulle have en ny netbook, ville jeg nok købe en med Nvidia Ion GPU, da Intels GMA ikke kan køre HD-film ordentligt. Evt. ville jeg overveje en højere opløsning på skærmen, da 600 pixels vertikalt godt kan blive lige i underkanten indimellem. Men er dog stadig tilfreds med min MSI Wind efter snart et år.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er netop det der kommer i S10-2

Men HD film på en 10" skærm er måske lige overkill... Der kan alligevel ikke ses en forskel på FullHD før man er over 58"
Besvar