Lovlige vs. Ulovlige digitale filer

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar

Hvad er ca din fordeling af lovlige og ulovlige digitale filer?

Lovlig: 0 % / Ulovlig: 100 %
21
34%
Lovlig: 25 % / Ulovlig: 75 %
19
31%
Lovlig: 50 % / Ulovlig: 50 %
10
16%
Lovlig: 75 % / Ulovlig: 25 %
8
13%
Lovlig: 100 % / Ulovlig: 0 %
4
6%

Afgivne stemmer: 62

DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Lovlige vs. Ulovlige digitale filer

Indlæg af DJ_Falcon »

Jeg har gået lidt med tanken i noget tid nu. Er folk begyndt at hente mere lovligt digital musik frem for det ulovlige?

Det er blevet den del nemmere at skaffe den sang man lige mangler på lovlig vis fra ITunes, TDC m.m. Og prisen på ca. 8 kr for en sang er også overkommelig.
Hvad har dette betydet for din digitale musik samling, er den blevet mere lovlig eller har du lige så meget ulovligt som før musik download?

Jeg kan selv starte. Jeg har ikke så mange lovlige mp3 filer, jeg lytter til en del musik og synes jeg sangen/albummet er godt køber jeg den fysiske cd. Jeg kan stadig bedre lide at have original cden til at ligge, frem for at have det på en brændt cd (lovlig købt).

Hvad er jeres fordeling, og syn på dette enme.. :)

- Falcon
Hurtigere klovn, hurtigere..
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg køber/modtager stadig mange cd'er, og det er mit foretrukne medie mht musik. Gennemsnitlig har jeg nok ca 10-15 CDM og 5-10 CDA pr måned.

Hvis det her er om lovlig vs ulovlig mp3, så er det nok i et forhold der ligner 1/25000 i min samling. Jeg køber kun mp3, når jeg ikke kan få wav, og kun hvis det er min. 320 kbps. Men det sux når en digital CDM koster over 100 kr... Jeg køber dog stadig en del. Synes det er fedt med bunker af remix, og synes de (kunstnerne) skal belønnes for godt arbejde ;)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Stemte 100/0 da jeg aldrig køber mp3, tilgengæl køber jeg MASSER cd'er.
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Langt det meste af det musik jeg har på computeren, er noget jeg også har på CD.. Så det blev 75/25...
Billede
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Køber ikke digitalt musik, tilgengæld så har jeg udgifter på vinylplader på små 1000 kroner om måneden i snit...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Kom til at stemme forkert :oops:

Har købt en cdm digitalt - men køber da en CD om måneden i snit. Sjældent køber jeg dog nye cd'er, venter lige et halvt år til de er faldet 50% :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
EMR

Indlæg af EMR »

100% illegal.
Jeg gider ikke alt det DRM pis, og ja jeg er en umoralsk person ;) Synes stadig musik er dyrt når man gerne vil bruge sine penge på så meget andet.

Dog går jeg lidt med en drøm om at købe en fed LP afspiller og købe meget af mit musik på LP, dog ved jeg ikke om alt det musik jeg hører kan findes på LP. Eksisterer L.O.C og alt det danske tis på LP?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg er ret sikker på LOCs findes på vinyl - jeg menes i hvert fald at huske, at Cassiopeia findes på vinyl (Nogle af numrene i hvert fald).
BØH
mammut

Indlæg af mammut »

Mange danske hip hop udgivelser findes på LP. Mener bestem også at L.O.C.´s nye gør.
Ged
Kostas

Indlæg af Kostas »

EMR skrev:100% illegal.
Jeg gider ikke alt det DRM pis, og ja jeg er en umoralsk person ;) Synes stadig musik er dyrt når man gerne vil bruge sine penge på så meget andet.

Dog går jeg lidt med en drøm om at købe en fed LP afspiller og købe meget af mit musik på LP, dog ved jeg ikke om alt det musik jeg hører kan findes på LP. Eksisterer L.O.C og alt det danske tis på LP?
Kan fortælle at, der bliver udgivet meget mere end hvad man lige regner med, på LP.
L.O.C. udgav sin Dominologi på LP samt Cassiopeia og Melankolia / Xxx Couture.
Dominologi får du dog nok ikke nemt ved at finde, med mindre du vil betale store summer for den - de 2 andre kan stadig fås i butikkerne.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

EMR skrev:Dog går jeg lidt med en drøm om at købe en fed LP afspiller og købe meget af mit musik på LP, dog ved jeg ikke om alt det musik jeg hører kan findes på LP. Eksisterer L.O.C og alt det danske tis på LP?
Det gør det s rent faktisk. Men jeg forstår ikke, at du ikke vil betale 150 kr en CD, men du vil gerne betale 80 kr for en single på vinyl? Og ja selvfølgelig kan albumsne fås på vinyl også (kunne de engang i hvert fald), men mener bestemt også det kostede en anelse mere end en CD.

Jeg mener bestemt at Cassiopeia kan købes på vinyl. Men lad være med at hænge hylder op og så sætte en masse vinyl der. De vejer en del mere end CDer og det kan hylder altså ikke holde til. Jeg har set Mail med blå mærker på skulderen af at slæbe sin pladetaske. Og jeg har også selv prøvet det :)
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

odder skrev:Jeg har set Mail med blå mærker på skulderen af at slæbe sin pladetaske. Og jeg har også selv prøvet det :)
Taxi hedder det ;)
EMR

Indlæg af EMR »

odder skrev:
EMR skrev:Dog går jeg lidt med en drøm om at købe en fed LP afspiller og købe meget af mit musik på LP, dog ved jeg ikke om alt det musik jeg hører kan findes på LP. Eksisterer L.O.C og alt det danske tis på LP?
Det gør det s rent faktisk. Men jeg forstår ikke, at du ikke vil betale 150 kr en CD, men du vil gerne betale 80 kr for en single på vinyl? Og ja selvfølgelig kan albumsne fås på vinyl også (kunne de engang i hvert fald), men mener bestemt også det kostede en anelse mere end en CD.
Ja, det lyder måske lidt mystisk, men det er stadig en slags drøm jeg har ;)

Så kommer 1000 kr.'s spørgsmålet, hvor finder i de LP'er henne? Det eneste sted jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om er Run for Cover.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Der er en del hiphoptøjbutikker i københavn der sælger plader aswell. Baryske er vidst en af dem.
BØH
Besvar