Facebook virus..?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
just

Facebook virus..?

Indlæg af just »

Hej

En af mine veninder har lige spurgt mig om jeg vidste om der er kommet en ny facebook virus. Hun have nemlig modtaget en mail fra en veninde på facebook, hvor der var et link og det kom hun selvfølgelig til at trykke på, derefter kunne hun ikke se hendes profil, hendes wall, home og venner er bare forsvundet.

Hende hun modtog mailen fra, er der sket det samme med, så nu er der begyndt at blive sendt de samme beskeder fra hendes profil af.

Nogen der har hørt ligende...? Kan sådan en virus sprede sig til hendes com..? Hun bruger mac og har ikke noget virus program installeret..
Støt mig i BattleKnight:

http://s3.battleknight.dk/index.php?loc ... f=MzgxMzM=

Du er en væbner i den mørke middelalder, bestemt for at lære kampsporten til at blive ridder. Det er op til dig, om du vandrer på stien til det onde, og bliver en frygtet og nådesløs ridder, eller tager den gode vej, og bliver en ærefuld og respekteret ridder.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Det er jo som sådan ikke en facebook virus, da den ikke ligger på facebooks servere, og derfor i princippet intet har med facebook at gøre. Det er højst sandsynligt en spambot, som overtager facebook konti og bruger dem til at spamme videre med, i det øjeblik du trykker på linket. Den lægger nok en trojan eller en keylogger eller sådan noget på computeren som siger hapser snapser og så stjæler den sgu det hele. Hun skal have fat i Facebook administratorerne.
Besvar