Benzin afgifterne i DK
Redaktør: Moderators
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Dog ikke har bare læst en del om det og har nogle veninder som er sygeplejesker der hvor folk kommer ind efter de har drukket for meget eller skal tømmes efter at ha' tømt et glas panodiler.TheJackal skrev:Det lyder til at du taler af erfaring..?Fairground skrev:Aktivt kul er sort pulver som bliver blandet op med vand til en grød der minder om tyndt mudder. Denne skal man så sluge(Omkring 1 liter) og det aktive kul gør så at man brækker sig konstant indtil alt kullet er ude af maven igen. Dette er ekstremt ubehageligt da man kaster så meget op at man ikke kan trække vejret ordentligt. Det føles lidt som om du langsomt bliver kvalt samtidig med din mave begynder at gå i krampe af at prøve at pumpe alt indholdet ud.FrZ skrev:
*EDIT*
Endelig fandt jeg linket jeg søgte - nemlig en kilde på, at behandlingen foretages ved at pumpe aktivt kul ned i mavesækken - og det skulle eftersigende være EKSTREMT ubehageligt
Kilde: http://www.endoherlev.dk/Forgiftning/Fo ... nerelt.htm
Super ubehageligt, men en effektiv måde at tømme mavesækken.
Sådan en tømning af aktivt kul kan nogle gange godt tage omkring 5 timer med konstant opkast.... Kage anyone?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Læste dette på et andet forum
Hvad siger I ? Hvorfor er det lige Statoil, og Shell? hvad med UnoX, Y/X Energi mv. ?Hør her venner !!!!!!! Vi som forbruger, kan selv styre listeprisen på benzin og disel. Bare vi står sammen. Det er gjort i norge, så kan det også gøres her. Er i med så læs videre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du sender en sms og en email, til alle dem der er på din mail liste, og alle de nummere der er på din mobil. Beder dem du kender om at gøre det samme. Nemlig simpelt, vi køber ikke benzin og disel, fra statoil og shell, Den næste måned. Er vi mange nok der kan få den mail og sms kæde op at køre. Så kan der kommer en mega priskrig.I løbet af bare 2-3 uger. Da de store ikke kan klare, at miste alle deres indtægter, på benzin og disel i en længer periode. Er vi smarte nok kan det styres her inde fra. Få alle til at gå med, jeg lover billigere benzin og disel på bare en måned. Så Presser vi yderliger 2 nye selvskaber i næste måned. Så giv den gas, og vis det er forbrugerne der styre priserne.
på forhånd tak
Fordi Statoil og Shell jo styrer hele benzinmarkedet... 
Du får ikke nok mennesker til at boykotte dem på den måde. Det kræver meget mere organisering.
Derudover, så er det jo ikke shell og statiol, der står for at styre hele oliemarkedet.
Det er hovedsageligt mellemøsten og rusland, der styrer det.
Du får ikke nok mennesker til at boykotte dem på den måde. Det kræver meget mere organisering.
Derudover, så er det jo ikke shell og statiol, der står for at styre hele oliemarkedet.
Det er hovedsageligt mellemøsten og rusland, der styrer det.
Senest rettet af dwr 27 maj 2008, 23:24, rettet i alt 1 gang.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jeg så en reportage idag omkring udviklingen af oliepriserne...
I EU sidder der faktisk et agentur som skulle overvåge olie ressourcerne problemet er bare at de har indhentet deres lister hos selskaberne...
Der blev så spurgt om det var muligt med et interview hos selskaberne og det var det selvfølgelig ikke.
En virksomhed ville jo' aldrig sige at de evt. kunne få leverance problemer senere hen. Det er jo' ganske simpelt. Så længe folk ikke er klar over det, så tænker de heller ikke hvilket så resulterer i at der ikke bliver forsket nok i alternative muligheder.
De er jo' virksomheder som alle andre og prøver at fastholde forbrugerne så længe som muligt.
Selskaberne tjener også mere end et par kr.
Én barrel kostede i 2002 26$
Den koster nu 132$
De 3 store selskaber (BP, Shell og den største Exxon) har siden 2002 3 - 4 dobblet deres omsætning.

Efterhånden er det næsten for sent for de vestlige lande at omstille sig og jeg er spændt på at se hvad der sker de næste par år... Det ville kunne skabe massive konflikter.
I EU sidder der faktisk et agentur som skulle overvåge olie ressourcerne problemet er bare at de har indhentet deres lister hos selskaberne...
Der blev så spurgt om det var muligt med et interview hos selskaberne og det var det selvfølgelig ikke.
En virksomhed ville jo' aldrig sige at de evt. kunne få leverance problemer senere hen. Det er jo' ganske simpelt. Så længe folk ikke er klar over det, så tænker de heller ikke hvilket så resulterer i at der ikke bliver forsket nok i alternative muligheder.
De er jo' virksomheder som alle andre og prøver at fastholde forbrugerne så længe som muligt.
Selskaberne tjener også mere end et par kr.
Én barrel kostede i 2002 26$
Den koster nu 132$
De 3 store selskaber (BP, Shell og den største Exxon) har siden 2002 3 - 4 dobblet deres omsætning.

Efterhånden er det næsten for sent for de vestlige lande at omstille sig og jeg er spændt på at se hvad der sker de næste par år... Det ville kunne skabe massive konflikter.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
I mit arbejde har jeg også en del med analytikere at gøre. Altså folk som skal kunne se den økonomiske udvikling 6 måneder, 1 år, 10 år osv ud i fremtiden og ifølge dem så vil det bare om et par år måske 5 ikke være unormalt at skulle op og betale mellem 20 og 25kr for en liter benzin medmindre der sker noget helt vildt som nye kæmpe olie reserver eller andet lign.
Verdens befolkning har i alt for mange år gået og overhørt en masse advarsler om at disse resourcer ville kunne slippe op inden for en vis årrække. Nu begynder vi at kunne mærke det, men det bliver kun værre medmindre som jeg skrev tidligere at nye olie reserver bliver fundet eller at man MEGET hurtigt finder eller udvikler nye bæredygtige energikilder...
Verdens befolkning har i alt for mange år gået og overhørt en masse advarsler om at disse resourcer ville kunne slippe op inden for en vis årrække. Nu begynder vi at kunne mærke det, men det bliver kun værre medmindre som jeg skrev tidligere at nye olie reserver bliver fundet eller at man MEGET hurtigt finder eller udvikler nye bæredygtige energikilder...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Bummelum... Nu er kursen på dollaren ikke skide stabil... Bummelum... Vi kan hurtigt blive enige om, at prisen på olie ikke er steget med ~ 407% effektivt.Cokeline skrev:Én barrel kostede i 2002 26$
Den koster nu 132$
Men igen, kommer det som en overraskelse? Stigende efterspørgsel, dyrere proces, og færre ressourcer. 3 faktorer som alt overskygger, at nogen emirater vil tjene lidt mere :)
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Det er rigtigt... Jeg ved heller ikke om der er taget højde for det i det diagram.FrZ skrev:Bummelum... Nu er kursen på dollaren ikke skide stabil... Bummelum... Vi kan hurtigt blive enige om, at prisen på olie ikke er steget med ~ 407% effektivt.Cokeline skrev:Én barrel kostede i 2002 26$
Den koster nu 132$
Men igen, kommer det som en overraskelse? Stigende efterspørgsel, dyrere proces, og færre ressourcer. 3 faktorer som alt overskygger, at nogen emirater vil tjene lidt mere
Nu kender jeg ikke helt den danske pris udvikling men i Tyskland kostede en liter diesel i 1998 0,55 €, i 2002 1,05 € og nu 1,54 €
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Flyt til Venezuela :)
http://epn.dk/industri/energi/article1354855.ece
Med en literpris på 24 øre, så kan det være, at folk holder op med at brokke sig (billigere end produktionsomkostningen) :P
http://epn.dk/industri/energi/article1354855.ece
Med en literpris på 24 øre, så kan det være, at folk holder op med at brokke sig (billigere end produktionsomkostningen) :P
Torsdag faldt prisen på en tønde råolie til under 87 dollar. Dermed er prisen faldet med 40 procent på tre måneder.
http://www.business.dk/article/20081009 ... /81009142/
Så stoppede tuderiet over olien :)
http://www.business.dk/article/20081009 ... /81009142/
Så stoppede tuderiet over olien :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
dwr dog ikke en eviggyldig sætning dog. Ved godt hvad du mener, da mange tror at omsætning er det samme som en sund virksomhed - men med olie tjener de den (stort set) samme marginal om de sælger en tønde eller 100.000 - derfor er omsætning = profit :)dwr skrev:Lige et hint.... Omsætning != Profit.Cokeline skrev: De 3 store selskaber (BP, Shell og den største Exxon) har siden 2002 3 - 4 dobblet deres omsætning.
Senest rettet af FrZ 11 okt 2008, 15:42, rettet i alt 1 gang.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.