Ny lommelygte - men hvilken?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Ny lommelygte - men hvilken?

Indlæg af amh »

Jeg står og gerne ville investerer i en god kraftig lommelygte. Har fået af vide diode lommelygter er rigtig gode, andre mener at de er knap så gode, men hvad skal man gå efter for at få en lommelygte der kan lyse langt, og kraftigt. Dog må den max koste ca. 200-250 kr.

Har kigget på sådan en fætter her:

http://www.matronics.dk/Produkter/Husfr ... 00240.aspx

Men findes der nogle som er bedre/kraftigere? har en ven som har denne:

http://www.dykkerteori.dk/led_lenser_v% ... p-243.html

Han er så også elektriker og fået den af firmaet, den lyser tiltgengæld op!
night_hawk

..

Indlæg af night_hawk »

skal vi også snart svare dig på hvad toilet papir du skal købe? ...!
Billede
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg har LED Lenseren.. Den er nice. Lyser du op i loftet lyser den nok op til, at du kan læse i rummet. Og siden du nu selv bringer dyrere lygter på banen, så kan jeg da anbefale Surefire lygter. De er dog glødepære lygter, men det virker. De koster så selvfølgelig også en anelse mere.

Jeg har både LED Lenseren, og så har jeg en Surefire (den her), og for at det ikke skal være løgn har jeg også en Maglite Mini, som jeg har fået et diode kit til, og så en Maglite stavlygte.

LED Lenseren og Surefiren lyser absolut kraftigst, men er faktisk ikke så behagelige, at arbejde med, hvis du er meget tæt på det du lyser på. Sidder du f.eks på gulvet og lyser ned i gulvtæppet, så blinder de dig faktisk. Så kraftigt er lortet. Der foretrækker jeg rent faktisk min Maglite Mini med diode kit, da den giver et langt mere afslappet lys. Det er ikke så kraftigt, men du kan sagtens se, hvad du laver.

LED Lenseren holder ekstremt længe på batteriet. Jeg har haft den i et år nu, og jeg har skiftet batteri én gang, og jeg bruger den næsten hver dag. Da jeg skiftede batteri var det ikke fordi den ikke ville lyse mere, men mere fordi jeg var træt af at min chef blærede sig med, at hans Surefire lyste kraftigere end min LED Lenser. Så skiftede jeg batterier, og så holdt han kæft :P

Så er der desuden den forskel, at LED Lenseren bruger AAA batterier, hvor Surefire bruger et lidt andet batteri, som til gengæld er en del dyrere. Ikke så optimalt, men arbejdet betaler heldigvis mit forbrug, så jeg bruger løs :P

Det var mit lille foredrag - Håber det kunne bruges til noget :)
nick_the_man

Indlæg af nick_the_man »

Jeg bliver da lige nødt til at vise jer denne her:

Navnet siger vist det hele.... "The Torch"

http://www.wickedlasers.com/lasers/Wick ... -74-0.html
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Men LED lyser ikke nær så meget op som glødepæren gør, ikke sandt??
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

MagLite FTW! :D

Billede
Senest rettet af TheJackal 30 sep 2008, 18:15, rettet i alt 1 gang.
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

TheJackal skrev:MagLite FTW! :D

Billede

YIIIIIIIR
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Jeg kan absolut også anbefale Led-lenseren. Lyser kraftigt og længe.

I det hele taget deres nye V2 serie er rigtig lækre. Se dem her: http://www.scanlico.dk/A%20Produkter/Zw ... ration.htm. Der står ikke priser på den side da de er engros forhandlere.

Men som du skriver så vil du have en der kan lyse langt, og der skal man, ihvertfald inden for ovennævnte serie, noget højere op i pris for at få det.

Evt er der også Maglite's LED serie. De har fokuseringsmulighed hvor du kan få en skarp stråle der kan lyse langt og en mere spredt stråle så den er bedre at bruge tæt på.

Tag evt ud til et byggemarked/trælast, jagtforretning osv og kig lidt på de mange muligheder der er.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
thesheep

Indlæg af thesheep »

maglite all the way har sådan en 6 cell ting. den kan lyse langt og slå meget hårdt hvis du en dag skulle få brug for det :D
TheJackal
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

thesheep skrev:maglite all the way har sådan en 6 cell ting. den kan lyse langt og slå meget hårdt hvis du en dag skulle få brug for det :D
...og har du den hængende i en bælteholder kan den også smadre dine knæskaller.. :D
thesheep

Indlæg af thesheep »

TheJackal skrev:
thesheep skrev:maglite all the way har sådan en 6 cell ting. den kan lyse langt og slå meget hårdt hvis du en dag skulle få brug for det :D
...og har du den hængende i en bælteholder kan den også smadre dine knæskaller.. :D
er det derfor politiet har modelen mindre og bliver sure når man spørger om de er jaloux over ens er større end deres :P
TheJackal
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Hehe...sikkert nok.. :)
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Har lige købt en Led Lenser V2 tror nok den næst støreste model.. Lyser samme styrke som den største holder bare ikke strøm i lige så lang tid..

Den er super fed lyser max, og en rigtig fed ting, der er et ekstra lys som lyser ned foran hvor du går, så du kan lyse fremad for at se, og så har du stadig lys der hvor du går...

Købte den igennem mit job har gav 310 kr.. Er vist indkøbspris plus 10%
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

nu har jeg selv Maglite (som jeg fik smidt i hovedet), men hvorfor går man så meget op i lommelygter? Det har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i :P Hvor tit er det lige at man har brug for sådan en? Jeg har ikke brugt en siden lejrskolen i 1 klasse hvor vi var på natløb
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Altså nu bor jeg jo ude på landet... Der er sygt mørkt.. Og hvis jeg er ude og gå tur med mine hunde er det rart... Eller hvis jeg skal over i brændeskuret og hente brænde... Men tror ikke der er lige så mange af jer som har det behov hehe.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Will skrev:Købte den igennem mit job har gav 310 kr.. Er vist indkøbspris plus 10%
Tarveligt at du skal give indkøbspris + 10% ??
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Deejay_Wonder skrev:nu har jeg selv Maglite (som jeg fik smidt i hovedet)
Sådan nogen kan da godt være ret heavy, gjorde det ikke nas?
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg bærer altid cykelhjelm. Bliver man nødt til i en tid med bandekrige og rockere
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

FrZ skrev:
Will skrev:Købte den igennem mit job har gav 310 kr.. Er vist indkøbspris plus 10%
Tarveligt at du skal give indkøbspris + 10% ??
Sådan er det med alt vi køber her ude, synes det er fair nok de tjener lidt. Er en XL-Byg
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hvilken model indenfor Maglite skal man vælge hvis man skal have en god en ?? der findes alle slags modeller, 4C-Cell, 2D-Cell osv. hvilken er god, og hvad er det for en størrelse vagter og politi mv. bruger ?
Besvar