Bedste 32 - 37" fladskærm

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
pallepop
Geografisk sted: Near Aalborg

Bedste 32 - 37" fladskærm

Indlæg af pallepop »

Hej.

Jeg står og skal til at købe nyt tv. Det skal være 32 eller 37"
Prismæssigt skal det ligge omkring 5 - 8000.

Så kom med jeres erfaringer, og ris og ros til forskellige modeller.

på forhånd tak :D
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Indlæg af bpm »

ville holde mig fra samsung, deres tv-tuner er simpenlthen for ringe. og det er helt op til 46".
eneste LCD jeg vil ha ind for døren er sonys.
JVC er også okay. men ikke så kendt/brugt i danmark
pallepop

Indlæg af pallepop »

okay. jeg har selv kigget lidt på phillips modeller. Med ambilight.

Er det noget der kan anbefales, og får man noget ud af det der ambilight når det er så forholdvis lille et tv?
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Indlæg af bpm »

Phillips er okay, men ambilight funktionen er imo overflødig og ikke særlig "liret" hvis det er det man går efter.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Jeg vil ønske, at alle jer der er ude efter et nyt fjernsyn vil bruge en af de 200+ tråde, der i forvejen omhandler dette.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
CapsiZer

Indlæg af CapsiZer »

hvis I køber Sony LCD fjernsyn så gå efter W el V serien da de har den nye MPEG4 tuner, så er i fremtidssikret til efter 2012

Snakker vi Philips så skal fjernsynet hedde H i slutningen, fx 32PFL7603H.

Så er man så sikret man kan være med den digitale tuner. Da de har både DVB-T, C og som sagt den nye MPEG4 tuner, udover det har de også rigtige gode specs.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Især Sony's nye W4500 serie, som har indbygget netkort, så du kan streame dine billeder fra pc'en over netværket til tv'et.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Dette er et godt bud - og så er der endda penge tilovers til popcorn og cola ;)

SONY 32"

Men hvis du kan nøjes med 26", og vil ofre 300,- mere - så skal du nuppe den med Bravia Engine (meget bedre billede!)
Hertil kommer, at den ud over analog tuner, også har DVB-T (digital/analog antenne tuner), samt DVB-C (digital kabel tuner) - som muliggør at undgå en set-top box på kabelnettet.

SONY BRAVIA

Nu spørger du specifikt til LCD på 32" - jeg kan ikke lade være med også at komme med MIT bud på det nye TV :)
I min verden skal det være plasma. Måske er det bare mig, men billeder er altså roligere, og mere dynamiske at se på , på et plasma panel.
Der er så lidt refresh rate, at det i praksis er = 0 !
Jeg har set meget få LCD skærme, der kommer bare i nærheden af at være ligeså hurtige. Bravia er ét af dem...
Der er en del gode mærker, men blandt plasma er min klare favorit

PANASONIC

Yes sir! De ER dyrere, men for 10.000,- kr. får du et overfedt tv, der nogenlunde tilsvarende kostede 45.000,- for bare et par år siden.
I sidste uge var dette TV iøvrigt på tilbud til kr. 5.995,- !!

Gå ned i radio/tv biksen og tjek det selv - man skal SE de apparater i brug, før man tager beslutningen.
Og bed dem lige om at vise noget TV - ikke den der DVD med ´Biler´ fra Pixar...
ALLE fladskærme kan lave hæderligt billede på en tegnefilm - men hvad med Nyhederne klokken 18.00 ? Hvordan ser de ud?

Et par velmente ord herfra :!:
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Shit nogle priser de har ved elgiganten. Det tilbud du selv snakkede om med pana var helt i dampen. På forsiden stod der px80, men inden i var det dét mindre px8 der var at tale om med en førpris der var endnu mere ude at skide.

De er godt nok dygtige i el-mutanten.
niller

Indlæg af niller »

Jeg er selv så småt på udkig efter et tv i ca. samme prisleje og størrelse, hælder dog nok mest til 37". Har kigget lidt på sony kdl 37v4500, bl.a. grundet understøttelsen af mpeg 4, som så vidt jeg har forstået overfødiggør en ekstra boks, hvis man vil modtage boxer-signaler fra næste efterår. Hifiklubben har den til 7890,-. Er der nogen der kan sige noget om billedkvaliteten af denne, selvom jeg godt er klar over at det er et must at se det med egne øjne før køb? Generelt er Sony og Bravia vel noget af det der anbefales? Hænger pris og kvalitet godt sammen i dette tilfælde eller er der bedre alternativer med mpeg4-understøttelse?
farmer
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af farmer »

th37px80 må være mit bud, jeg har selv th42px80.. synes det er et kanon tv i det prisleje du efterspørger. Men det kunne jo være rart at høre hvad du går efter, tv'et egner sig ikke til surfing osv. Men det er virkelig perfekt til dvd, x360, ps3 og både analog/digital signal. Kraftig anbefaling.
Husk iøvrigt det skal være px80 og ikke px8, som er en mindre model :)
Her fåes den med dansk garanti osv, det var også her jeg købte min. mest fordi det lå tæt på og jeg kunne tage ud og få en snak med sælger.

http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/pa ... 00_da.html

Sony 40w4000 skulle også være et rigtig godt bud på tv, men det ligger prismæssigt 2.000 over dette tv og jeg synes ikke det er værd at betale 2.000 for mpeg 4 tuner, du får også flere muligheder med en ekstern digital tuner. :wink:
pallepop

Indlæg af pallepop »

tak for jeres svar alle sammen.

har besluttet mig nu, det bliver det her: http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-32w4000

Det er en lille smule dyrere end hvad jeg havde budgetteret med, men har fået at vide at det er i den fine ende.

Hvad siger i?
farmer
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af farmer »

Det er et ganske fint tv du har fundet dig, men hvor stort er værelset det skal placeres på ?
Jeg synes næsten ikke man kan få for småt tv, mit px80 42 tommer står på et ca 12 kvm værelse og jeg har bestemt ikke fortrudt jeg hoppede op og tog 42 istedet for 37 :)

Du burde måske også kigge på 37v4500, ganske godt tv. uden full hd, men med mpeg 4 tuner også. det koster ca 8.000 mange steder.

Gør dig selv en tjeneste og tag ud og kig på px80 før du køber :) bare et råd.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291
Besvar