Kan man gøre en subwoofer trådløs?
Redaktør: Moderators
Kan man gøre en subwoofer trådløs?
Står i den situation at jeg super gerne vil gøre min subwoofer trådløs - men kan det lade sig gøre?
Anlæget det drejer sig om, er et Philips HTS6600.
http://www.consumer.philips.com/consume ... HTS6600-12
På forhånd tak.
Anlæget det drejer sig om, er et Philips HTS6600.
http://www.consumer.philips.com/consume ... HTS6600-12
På forhånd tak.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jo jo, men nu skal en Subwoofer nok bruge lidt mere strøm end en mus. Desuden kører den på en plade med noget spoleværk i eller sådan noget, for ellers kunne det jo ikke lade sig gøre. Tror jeg. Ved det ikke, men det er sådan jeg ser det som en mulighed. Der må lige komme teknikfolk på banen.Kallek skrev:hmm, der er vil ikke opfundet trådløst strøm?
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
http://www.altomdata.dk/index.php?modul ... 1&pid=7880Kallek skrev:hmm, der er vil ikke opfundet trådløst strøm?
Skal man skrive noget her?
Med det energi mæssige forbrug en ordentlig sub woofer har, vil den skulle bruge et bjerg af batterier i løbet af meget kort tid. Vi taler få timer, også med bilbatterier. Endvidere skulle du bruge flere bilbatterier, da spændingen er for lille. Endvidere skal du lave indgreb i subwooferens strømforsyning, for at få den til at køre på batterier, medmindre du bruger en DC/AC omformer - som har den ulempe, at have en ringe effektivitet, så der er et store effekttabt i konverteren - så der er brug for endnu flere "batterier".
Nej - en ordentligt sub (eller anden effekt forstærker), skal køre på 230V.
Signal mæssigt kan det sagtens lade sig gøre, at lave den trådløs. Men skal du have decidereret HIFI, skal du have sende / modtage udstyr i høj kvalitet, og det koster adskillig tusinde kroner.
De billige trådløse sendere / modtagere som kan købes for få hundrede kroner, har intet med HIFI at gøre. De virker ja - men lyden er derefter.
Zivago
Nej - en ordentligt sub (eller anden effekt forstærker), skal køre på 230V.
Signal mæssigt kan det sagtens lade sig gøre, at lave den trådløs. Men skal du have decidereret HIFI, skal du have sende / modtage udstyr i høj kvalitet, og det koster adskillig tusinde kroner.
De billige trådløse sendere / modtagere som kan købes for få hundrede kroner, har intet med HIFI at gøre. De virker ja - men lyden er derefter.
Zivago
Og det synes du ikke Zivago svarer på ?
Hvis du skal beholde en ordentlig kvalitet på dit trådløse signal, så skal du op med penge pungen og ligge nogle ret store kroner.
Det handler om hvor meget PR vil bruge på løsningen.
Snakker vi om 399 (så skal han bare hoppe i aldi) - eller er det et par tusinde vi snakker om ?
Hvis du skal beholde en ordentlig kvalitet på dit trådløse signal, så skal du op med penge pungen og ligge nogle ret store kroner.
Det handler om hvor meget PR vil bruge på løsningen.
Snakker vi om 399 (så skal han bare hoppe i aldi) - eller er det et par tusinde vi snakker om ?